Τρίτη 14 Μαΐου 2019

Η Βρετανία βάζει «πλάτη» στις τουρκικές επιθετικές ενέργειες! – Οργή στην Κύπρο – Ετοιμάζει διάβημα ο Αναστασιάδης (upd)


Ανανέωση 20:04
Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης χαρακτήρισε τον κ. Ντάνκαν «απαράδεκτο», αναφέροντας ότι το έχει κάνει και στο παρελθόν και ότι «θα γίνουν τα δέοντα διαβήματα».
(Αρχικό κείμενο)Σε μία απίστευτη δήλωση προχώρησε Βρετανός πολιτικός, που δείχνει και επίσημα, τον ύποπτο ρόλο του Λονδίνου στις εξελίξεις γύρω από το Κυπριακό. Οι Βρετανοί στηρίζουν όχι εμμέσως, αλλά ξεδιάντροπα τις τουρκικές θέσεις.
«Υπό αμφισβήτηση» ανέφερε πως είναι η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κύπρου μιλώντας την Τρίτη στη Βουλή των Κοινοτήτων. Τόνισε ότι σε τέτοιες περιοχές δεν πρέπει να διεξάγονται γεωτρήσεις.
Συγκεκριμένα, ο Βρετανοκύπριος βουλευτής των Εργατικών, Πάμπος Χαραλάμπους, κάλεσε τους υπουργούς του Foreign Office να καταδικάσουν την απόφαση της Τουρκίας να ξεκινήσει γεωτρήσεις για πετρέλαιο και φυσικό αέριο στα χωρικά ύδατα της Κύπρου και να καλέσουν την Άγκυρα να αποσύρει αμέσως τα σκάφη της από την κυπριακή ΑΟΖ.
Ο κ. Χαραλάμπους σημείωσε στην ερώτησή του ότι η τουρκική απόφαση «όχι μόνο διακινδυνεύει τις πιθανότητες επιτυχούς επανέναρξης των ειρηνευτικών συνομιλιών, αλλά δημιουργεί επίσης κίνδυνο επιστροφής σε ανοιχτή σύρραξη».
Αναλαμβάνοντας να απαντήσει, ο σερ Άλαν είπε: «Χθες συναντήθηκα με τον Τούρκο πρέσβη και είχα πολύ εποικοδομητικές συνομιλίες μαζί του. Η θέση του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ότι, σύμφωνα με την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, οι διερευνητικές γεωτρήσεις δεν πρέπει να διεξάγονται σε οποιαδήποτε περιοχή στην οποία η κυριαρχία είναι υπό αμφισβήτηση»
Όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που οι Τούρκοι για άλλη μια μέρα βάζουν φωτιά σε Αιγαίο και Κυπριακή ΑΟΖ.
Ο κ. Χαραλάμπους σημείωσε στην ερώτησή του ότι η τουρκική απόφαση «όχι μόνο διακινδυνεύει τις πιθανότητες επιτυχούς επανέναρξης των ειρηνευτικών συνομιλιών, αλλά δημιουργεί επίσης κίνδυνο επιστροφής σε ανοιχτή σύρραξη».
Αναλαμβάνοντας να απαντήσει, ο σερ Άλαν είπε: «Χθες συναντήθηκα με τον Τούρκο πρέσβη και είχα πολύ εποικοδομητικές συνομιλίες μαζί του. Η θέση του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ότι, σύμφωνα με την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, οι διερευνητικές γεωτρήσεις δεν πρέπει να διεξάγονται σε οποιαδήποτε περιοχή στην οποία η κυριαρχία είναι υπό αμφισβήτηση»
Όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που οι Τούρκοι για άλλη μια μέρα βάζουν φωτιά σε Αιγαίο και Κυπριακή ΑΟΖ.
Σήμερα δεύτερη ημέρα της άσκησης υπάρχουν συγκεντρώσεις πολεμικών πλοίων της Τουρκίας ανατολικά του Καστελόριζου, στα ανοιχτά της Εφέσσου και στον κόλπο του Ξηρού.
Χθες και σήμερα η Τουρκία δέσμευσε περιοχή βορειοδυτικά του Καστελόριζου, σύμφωνα με το news.gr στο πλαίσιο της άσκησης, μέρος της οποίας εμπίπτει σε περιοχή ελληνικής δικαιοδοσίας.
Η Άγκυρα ωστόσο δεν μένει εκεί καθώς δέσμευσε περιοχή νότια νοτιοανατολικά της Λεμεσού και μέσα σε οικόπεδα της κυπριακής ΑΟΖ που έχουν δοθεί σε εταιρείες για τον εντοπισμό κοιτασμάτων, για την διενέργεια στρατιωτικής άσκησης στις 18, 21, 23, 25, 28, 31 Μαΐου.
Στη διάρκεια της δεύτερης ημέρας της άσκησης, πάνω από τις τουρκικές ακτές στο Αιγαίο πέταξαν και εγχώρια κατασκευασμένα μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Το ζήτημα της «προκλητικής» στάσης της Τουρκίας στο Αιγαίο και των «παράνομων δραστηριοτήτων» στην κυπριακή ΑΟΖ ήγειρε ο υπουργός ‘Αμυνας, Ευάγγελος Αποστολάκης στη σημερινή κοινή συνεδρίαση υπουργών ‘Αμυνας και Εξωτερικών.
«Η σταθερή πολιτική της Ελλάδας είναι να διευθετεί το οποιοδήποτε ζήτημα με τους γείτονές της με καλή πίστη και σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο στις ισχύουσες συνθήκες επιπλέον τόνισα την πρόσφατη απόφαση της τουρκίας να διεξάγει παράνομες δραστηριότητες γεώτρησης στην κυπριακή ΑΟΖ», δήλωσε ο υπουργός ‘Αμυνας μετά το πέρας της συνεδριάσης στις Βρυξέλλες, τονίζοντας ότι «η Τουρκία πρέπει να παύσει τις παράνομες δραστηριότητες της, να σεβαστεί τα διακιώματα της Κύπρου στην εν λόγω θαλάσσια ζώνη και να απόσχει από περαιτέρω μονομερείς ενέργειες που παραβιάουν το διεθνές δίκαιο και υπονομέυουν τη σταθερότητα και την ευημερεία στην περιοχή».
Κατά την παρέμβασή του στη συνεδρίαση, ο Έλληνας υπουργός υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα υποστηρίζει τον ψύχραιμο τρόπο που η Κύπρος αντιμετωπίζει το θέμα» και εξέφρασε την ικανοποίησή της Ελλάδας για το γεγονός ΄ότι η ΕΕ και η διεθνής κοινόηττα υποστήριξαν σταθερά τα κυριαρχικά δικαίώματα της κύπρου για την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων στην ΑΟΖ της».
Επισήμανε, δε, ότι «η προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας αποτελεί ένα ευρωπαϊκό θέμα που αφορά ολόκληρη την ΕΕ». «Έτσι σε πνεύμα αλληλεγγύης η ΕΕ πρέπει να διατηρήσει μια ενιαία στάση όταν αμφισβητούνται τα κυριαρχικά διακιώματα ενός κράτους-μέλους της και παραβιάζονται οι διατάξεις του διεθνούς δικαίου στην επικράτειά του», κατέληξε ο Έλληνας υπουργός.
Ερωτηθείς για την αντίδραση των ομολόγων του, ο κ. Αποστολάκης ανέφερε ότι «όλοι υποστηρίζουν τη θέση της Κύπρου και ότι θα κάνουν ό,τι είναι δυνατόν να σταματήσει αυτή η παράβαση».
πηγή https://www.pentapostagma.gr/2019/05/%CE%B7-%CE%B2%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%B2%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B9%CE%BA.html

Σάββατο 11 Μαΐου 2019

Κωνσταντινούπολη 11 Μαΐου 330 μ.Χ: Τα εγκαίνια της Πόλης των πόλεων


Ο Κωνσταντίνος Α΄ ο Μέγας μετά την επικράτησή του σε ανατολικό και δυτικό ρωμαϊκό κράτος έκτισε το 324 την Κωνσταντινούπολη στην αρχαία πόλη, Βυζάντιο. Ο Μ. Κωνσταντίνος έκτισε την Κωνσταντινούπολη με επέκταση του παλιού Βυζαντίου προς τον θρακικό Βόσπορο.
Στις 11 Μαΐου 330 την νέα πόλη την έκανε πρωτεύουσα του απέραντου ρωμαϊκού κράτους, γιατί τοπογραφικά βρισκόταν στο σημείο, που οι δυο ήπειροι, η Ασία και η Ευρώπη, πλησιάζουν και δυο μεγάλες θάλασσες, η Μεσόγειος και ο Εύξεινος Πόντος ενώνονται με τον Βόσπορο. 
Ο δε Βόσπορος μαζί με τα στενά των Δαρδανελίων (Ελλήσποντος) είναι πέρασμα σημαντικότατο. Αλλά και ο Κεράτιος Κόλπος, έχει την αξία του, καθώς είναι ένα φυσικό λιμάνι από τα πιο σίγουρα και μεγάλα, όπου μπορεί σταθμεύει και ολόκληρος ο στόλος.
Έτσι η πόλη βρισκόταν στο μέσον σχεδόν της αυτοκρατορίας, ήταν ο κόμβος του εμπορίου της Ανατολή και της Δύσης, του Βορρά και του Νότου, ήταν πλησιέστερα στους νέους επικίνδυνους εχθρούς, 
τους Πέρσες και ήταν πόλη νέα που δεν είχε τις πολιτικές φατρίες της Ρώμης, πόλη που κατοικούνταν από χριστιανούς, τους οποίους συμπαθούσε πολύ ο Μέγας Κωνσταντίνος
.
Στην αρχή ονομάστηκε Νέα ή Δευτέρα Πόλη. Κατόπιν πήρε τα ονόματα Επτάλοφος, γιατί ήταν κτισμένη σε επτά λόφους, Βασιλεύουσα, γιατί εκεί είχαν την καθέδρα τους οι βασιλιάδες και τέλος Πόλις ή Πόλη.
Μετονομάστηκε επίσημα από την Τουρκική Δημοκρατία στις 28 Μαρτίου του 1930 σε "ινσταμπούλ". Η ετυμολογία του όρου δεν είναι γνωστή με βεβαιότητα. Περισσότερο αποδεκτή είναι η άποψη πως προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «εις την πόλη».
Θεωρείται εξάλλου πιθανό πως με δεδομένα τη σπουδαιότητα και το μέγεθός της, οι κάτοικοί της την αποκαλούσαν απλά «Πόλη», όπως αποκαλείται συχνά μέχρι σήμερα από τους Έλληνες.
Για χίλια και πλέον χρόνια (537-1453), η Αγία Σοφία θα αποτελέσει το κέντρο της ορθοδοξίας και του ελληνισμού. Εκεί, ο λαός θα γιορτάσει τους θριάμβους, θα θρηνήσει τις συμφορές και θα αποθεώσει τους νέους αυτοκράτορες.
Η τελευταία λειτουργία τελέστηκε στις 29 Μαΐου του 1453. Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ΙΑ' Δραγάτης, αφού προσευχήθηκε μαζί με το λαό και ζήτησε συγνώμη για λάθη που πιθανόν έκανε, έφυγε για τα τείχη, όπου έπεσε μαχόμενος. Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης, η Αγία Σοφία έγινε τζαμί και με την επανάσταση του Κεμάλ Ατατούρκ μετατράπηκε σε μουσείο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  
πηγή https://www.pronews.gr/istoria/282039_konstantinoypoli-11-maioy-330-mh-ta-egkainia-tis-polis-ton-poleon

Πολεμική κινητοποίηση στο Πεντάγωνο: Τα τρία σενάρια για «φρένο» της Άγκυρας σε Αιγαίο-Α.Μεσόγειο – Συναγερμός ενόψει κλιμάκωσης


Συναγερμό στο ελληνικό Πεντάγωνο έχει προκαλέσει η εισβολή του τουρκικού γεωτρύπανου «Φατίχ» στην κυπριακή ΑΟΖ. Τα τελευταία 24ωρα η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας επανεξετάζουν ενδελεχώς σενάρια με στόχο – αν απαιτηθεί – να δοθεί μήνυμα στην Αγκυρα, το οποίο θα μπορούσε να έχει ακόμη και στρατιωτική χροιά.

Όπως ανέφερε χθες το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ, εκτός από την ελληνική αντίδραση στην τουρκική προκλητικότητα, το Πεντάγωνο μελετάει και τα πιθανά σενάρια στρατιωτικής επέμβασης της Άγκυρας σε ελληνικό έδαφος.
Οι τοποθεσίες «κλειδιά» αφορούν, εκτός της Κύπρου, και το Καστελόριζο, τη νησίδα Ζουράφα, νήσο Παναγιά-Φαρμακονήσι, καθώς και το σενάριο «ατυχήματος» στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια μιας εκ των πολλών παραβιάσεων από την Τουρκία.
Εκτιμήσεις αμυντικών αναλυτών θεωρούν ότι η σημερινή Τουρκία, η οποία είναι μια χώρα με τα δύο πόδια στο λάκκο μιας διαλυμένης οικονομίας, αν απαιτηθεί, θα έρθει σε σύγκρουση με Ελλάδα-Κύπρο, διότι αυτό ακριβώς επιδιώκει. Το ζήτημα είναι αν η σημερινή ελληνική πολιτική ηγεσία έχει το σθένος να απαντήσει στον Ερντογάν ανάλογα, μιας και η συνεχής υποχωρητικότητα θα μας οδηγήσει σε νέες τραγωδίες.
Ανώτατες στρατιωτικές πηγές σημείωναν πως όλες οι τουρκικές προκλήσεις στην περιοχή της κυπριακής ΑΟΖ και οι παραβιάσεις του Διεθνούς Δικαίου βρίσκονται υπό τη στενότατη παρακολούθηση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Εντούτοις, προσθέτουν, προς το παρόν τον πρώτο λόγο έχει η Κυπριακή Δημοκρατία – μολονότι καθημερινά οι τουρκικές προκλήσεις στρέφονται και εναντίον της Ελλάδας, καθώς χθες είχαμε 57 παραβιάσεις στο Αιγαίο – και γι’ αυτόν τον λόγο οι χειρισμοί της Αθήνας πρέπει να είναι εξαιρετικά λεπτοί και προσεκτικοί, όπως αναφέρουν «Τα Νέα».
Μόλις προ ημερών, άλλωστε, ο υπουργός Αμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης διαμήνυσε από την Κύπρο πως «παραμένουμε σε συντονισμό με την Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς και τους κοινοτικούς εταίρους και συμμάχους μας για τις επόμενες ενέργειες και υποστηρίζουμε την Κύπρο σε όλες τις ενέργειες».
Πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, ότι σε περίπτωση που η Άγκυρα αποφασίσει να κλιμακώσει κι άλλο τις ήδη παράνομες ενέργειές της στην κυπριακή ΑΟΖ με το γεωτρύπανο «Φατίχ» – που ο Κύπριος πρόεδρος, Νίκος Αναστασιάδης, χαρακτήρισε ως δεύτερη εισβολή – η Αθήνα και το υπουργείο Αμυνας έχουν καταλήξει σε μία σειρά ενεργειών για να μπει τέλος στους τουρκικούς «τσαμπουκάδες» και να στηριχτεί η Κύπρος.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, αυτό το σχέδιο αντίδρασης θα είναι σε συνεννόηση με την Κυπριακή Δημοκρατία και θα έχει κλιμάκωση ανάλογα με τις τουρκικές ενέργειες.
Ειδικότερα, τα σενάρια αντίδρασης της Αθήνας, που βρίσκονται ήδη στο τραπέζι, κλιμακώνονται σε τρία στάδια:
1. Αυστηρά διαβήματα. Είναι το πρώτο στάδιο αντίδρασης που έχουν επιλέξει Αθήνα και Λευκωσία. Τέτοιες ενέργειες έχουν ήδη γίνει από την Κύπρο και την Ελλάδα τόσο με την καταδίκη των τουρκικών προκλήσεων μέσω σκληρών ανακοινώσεων αλλά και με διαβήματα και καταγγελίες στον ΟΗΕ, την Ευρωπαϊκή Ενωση, το ΝΑΤΟ.
Αυτό κατ’ ουσίαν έκαναν χθες ο Αλέξης Τσίπρας και ο Νίκος Αναστασιάδης στην άτυπη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ στη Ρουμανία, με στόχο η Ευρώπη να εξετάσει τη χρήση περιοριστικών μέτρων κατά της Τουρκίας. Πρόκειται για μία τακτική που θα συνεχιστεί. Την πρωτοφανή προκλητικότητα της Αγκυρας μάλιστα αναμένεται να θέσει στους ευρωπαίους ομολόγους του και ο υπουργός Αμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης κατά τη συμμετοχή του στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων και Αμυνας την προσεχή Τρίτη.
2. Οικονομικές κυρώσεις κατά της Τουρκίας. Είναι το δεύτερο στάδιο με το οποίο Αθήνα και Λευκωσία σχεδιάζουν να στείλουν ηχηρό μήνυμα αν η Αγκυρα επιμείνει να προχωρήσει σε γεωτρήσεις μέσα στην κυπριακή ΑΟΖ.
Υπάρχει, άλλωστε, το προηγούμενο με τις κυρώσεις που είχε επιβάλει η ΕΕ στη Ρωσία. Είναι πολύ πιθανόν δηλαδή Ελλάδα και Κύπρος να εισηγηθούν στην ΕΕ τέτοιου είδους κυρώσεις ή διακοπή των προενταξιακών κονδυλίων στην Τουρκία.
3. Ναυτικός αποκλεισμός. Τρόπους αντίδρασης εξετάζουν στο υπουργείο Αμυνας αλλά και στη Λευκωσία και στην περίπτωση που η Αγκυρα επιχειρήσει να τραβήξει κι άλλο το σχοινί των προκλήσεων στέλνοντας πολεμικά πλοία μέσα στην κυπριακή ΑΟΖ. 
Ειδικά δε στο ενδεχόμενο που τα τουρκικά πλοία θα επιδιώξουν να «στήσουν» σκηνικό σύγκρουσης. Μία αντίδραση που εξετάζεται είναι η δημιουργία «ασπίδας προστασίας» γύρω από την κυπριακή ΑΟΖ, ένας ναυτικός αποκλεισμός της Τουρκίας δηλαδή, με την εμπλοκή πολεμικών πλοίων, ώστε να αποτραπούν προκλητικές ενέργειες. 
Ομως μία τέτοια ενέργεια – διευκρινίζεται – δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί μόνο από την Ελλάδα αλλά απαιτείται και η ναυτική συνδρομή άλλων μεγάλων δυνάμεων, όπως των ΗΠΑ και της Γαλλίας.
πηγή https://www.pentapostagma.gr/2019/05/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%AC%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%BF.html

Παρασκευή 10 Μαΐου 2019

Η «Ένωση Αθέων»: «Βγάλτε το θρήσκευμα για τα απολυτήρια»!


Με την εικόνα να δεσπόζει στην αίθουσα της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας συζητήθηκε η προσφυγή της Ένωσης Αθέων και γονέων οι οποίοι ζητούν να μην αναγράφεται το θρήσκευμα των μαθητών στα απολυτήρια και τα αποδεικτικά σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου.
Λίγο πριν ξεκινήσει η συζήτηση των αιτήσεων ακύρωσης δυο αποφάσεων του υπουργού Παιδείας, σύμφωνα με τις οποίες προβλέπεται η αναγραφή του θρησκεύματος στα αποδεικτικά σπουδών ο συνήγορος της Ένωσης Αθέων ζήτησε να αφαιρεθούν τα θρησκευτικά σύμβολα από τη δικαστική αίθουσα! 
Ωστόσο, για ακόμη μια φορά, το αίτημα με παρεμπίπτουσα απόφαση απορρίφθηκε με συντριπτική πλειοψηφία (24- 3).
Η σύμβουλος Επικρατείας Μαρλένα Τριπολιτσιώτη που ήταν η εισηγήτρια, εξέφρασε τον προβληματισμό της , εάν λόγω της τήρησης αρχείου τίτλων και πιστοποιητικών σπουδών στα Γυμνάσια και Λύκεια παραβιάζεται ο νόμος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η Ευρωπαϊκή νομοθεσία και η Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ως προς το σκέλος που αφορά τη θρησκευτική ελευθερία.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης οι προσφεύγοντες υποστήριξαν ότι με την αναγραφή του θρησκεύματος στο απολυτήριο, το οποίο συνοδεύει τους μαθητές σε όλη τους τη ζωή και την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα, ο νέος Ευρωπαϊκός κανονισμός προσωπικών δεδομένων (GDPR) και η προστατευόμενη θρησκευτική ελευθερία. Μάλιστα, επικαλέστηκαν και την απόφαση του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου για τη διαγραφή του θρησκεύματος από τις αστυνομικές ταυτότητες.
Από την πλευρά του, το Δημόσιο αμφισβήτησε το έννομο συμφέρον της Ένωσης αλλά και των γονέων που δεν είναι μέλη της υποστηρίζοντας πως η επίμαχη αναγραφή δεν είναι αντισυνταγματική. Επιπλέον, επισήμανε πως σε περιπτώσεις όπως αυτή της δικαιολόγησης απουσιών αλλόθρησκων μαθητών, λόγω επισήμων θρησκευτικών εορτών άλλου θρησκευτικού δόγματος,  είναι αναγκαία.
πηγή https://www.pronews.gr/thriskeia/771548_i-enosi-atheon-vgalte-thriskeyma-gia-ta-apolytiria

Κλιμάκωση: Τον απόπλου του συνόλου του Στόλου ζήτησε ο Ερντογάν - «Κλειδώνει» Αιγαίο-Αν Μεσόγειο για τον «Πορθητή»


Τεράστια αεροναυτική άσκηση με  131 σκάφη, 60 αεροσκάφη και 25.000 προσωπικό σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο
Τον απόπλου του συνόλου του Στόλου ζήτησε ο Ερντογάν με το πρόσχημα κολοσσιαίας άσκησης προκειμένου οι ΤΕΔ να "κλειδώσουν" Αιγαίο-Αν Μεσόγειο για τον «Πορθητή»
Η άσκηση ξεκινά την Δευτέρα με την έξοδο των πολεμικών πλοίων από τους ναυστάθμους Kdz.Ereğli, Umuryeri, Gölcük, Erdek, Foça, Aksaz, Mersin, İskenderun!
Πιο αναλυτικά, μια από τις μεγαλύτερες ασκήσεις που έχει πραγματοποιήσει το τουρκικό Ναυτικό πρόκειται να γίνει στη Μαύρη Θάλασσα, το Αιγαίο και τη Μεσόγειο, ανακοίνωσε το τουρκικό υπουργείο Άμυνας.
Είναι η δεύτερη μαζική  άσκηση του τουρκικού Ναυτικού που πραγματοποιείται σε λιγότερο από δύο μήνες από την προηγούμενη μεγάλη άσκηση Mavi Vatan, που είχε γίνει στις αρχές Απριλίου.
Πρόκειται για την άσκηση DENİZKURDU-2019 η οποία πρόκειται να διεξαχθεί από τις 13 έως και τις 25 Μαΐου.
Ο αριθμός των ναυτικών και λοιπών δυνάμεων που πρόκειται να συμμετάσχουν είναι πραγματικά τεράστιος και η υπόθεση ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια μιας άσκησης και αγγίζει τα όρια του ανοικτού εκβιασμού και απειλής της Ελλάδας και της Κύπρου για τα κοιτάσματα σε Α.Μεσόγειο και νότια της Κρήτης.
Οι δυνάμεις που θα «απλώσει» το τουρκικό Ναυτικό είναι σαφές επιθετικό μήνυμα προς την Ελλάδα, με την κυβέρνηση να επιστρατεύει, για άλλη μια φορά, το «μυστικό» της όπλο αυτό της  «στρατηγικής» της «ψυχραιμίας».
Συνολικά θα μετάσχουν 131 πλοία επιφανείας και υποβρύχια, εκ των οποίων τα 110 του Ναυτικού και  21 της Α:κτοφυλακής, 57 αεροσκάφη, 33 ελικόπτερα και 25.900 προσωπικό. Η προηγούμενη μεγάλη άσκηση του τουρκικού Ναυτικού η Mavi Vatan,  είχε συμπεριλάβει 103 πλοία επιφανείας και υποβρύχια και περί τον ίδιο αριθμό αεροσκαφών.
Από άποψη δυνάμεων θα συμμετάσχουν πλοία, υποβρύχια, UAV, ομάδες αποβατικών επιχειρήσεων, πεζοναύτες, ομάδες SAT και SAS, επιθετικά ελικόπτερα του Στρατού, αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου και όλη η δύναμη της Ακτοφυλακής.
Να σημειωθεί ότι το τουρκικό Ναυτικό έχει ήδη αποδεσμεύσει κανόνες εμπλοκής για τα σκάφη του που πλέουν στην ανατολική Μεσόγειο και προστατεύουν το πλωτό γεωτρύπανο «Πορθητής» που βρίσκεται εντός της κυπριακής ΑΟΖ.
Η άσκηση θα πραγματοποιηθεί με πραγματικά πυρά, από όλα τα μέσα όπως και βολές τορπιλών.
Δεν είναι όμως μόνο η άσκηση DENİZKURDU-2019. Σήμερα και αύριο του Ναυτικό της Τουρκίας πρόκειται να πραγματοποιήσει άσκηση μεσαίας κλίμακας στην περιοχή νότια από το Καστελόριζο.
Η Τουρκία μέσω του υδρογραφικού σταθμού της Αττάλειας, εξέδωσε παράνομη Navtex σύμφωνα με την οποία δεσμεύει θαλάσσια περιοχή νότια των νησιών της Μεγίστης προκειμένου να πραγματοποιηθεί άσκηση με πραγματικά πυρά σήμερα Παρασκευή και αύριο Σάββατο. Η υπ’ αρίθμ. 619 Navtex εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας της Άγκυρας να αυξήσει τις πιέσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, μία εβδομάδα μετά την οδηγία προς ναυτιλλομένους με την οποία ανακοίνωσε την έναρξη γεωτρήσεων εντός της κυπριακής ΑΟΖ για τον «Πορθητή».
Είναι φανερό ότι η Άγκυρα επιστρατεύει ότι μέσο και δυνατότητα έχει για να στρατιωτικοποιήσει την ένταση προσπαθώντας για τη δημιουργία κάποιου ιδιαίτερα «θερμού» επεισοδίου.
Βέβαια αυτό προϋποθέτει και την…  «συμμετοχή» της Ελλάδας, η οποία όμως φαίνεται απρόθυμη για να προβάλλει κάποια αντίδραση, αφήνοντας έτσι το πεδίο απολύτως ελεύθερο στην Τουρκία για να θέσει σε υλοποίηση τα σχέδιά της.
Το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας έδωσε επίσης στην δημοσιότητα δύο βίντεο. Ένα προπαγανδιστικό της άσκησης και ένα στο οποίο απεικονίζεται ο εναέριος ανεφοδιασμός μαχητικού της τουρκικής Αεροπορίας.
περισσότερα εδω
 πηγη https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/toyrkia/771536_klimakosi-ton-apoploy-toy-synoloy-toy-stoloy-zitise-o-erntogan


Πέμπτη 9 Μαΐου 2019

Η άγνωστη εισβολή των Σκοπιανών στην Ελλάδα - Ο πόλεμος για την υπεράσπιση της Μακεδονίας


Ο πόλεμος Ελλάδας-Σκοπίων συνέβη στις 8 Σεπτεμβρίου 1948 στο όρος Βόρας όταν σλαβικές στρατιωτικές μονάδες από την «Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας» εισέβαλαν στο ελληνικό έδαφος για να υποστηρίξουν τον αριστερό Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδος, τα ανταρτικά σώματα που επιδίωκαν την απόσχιση της Μακεδονίας από το ελληνικό έδαφος και την δημιουργία του ενιαίου «Μακεδονικού Κράτους».
Στην περιοχή ήταν αναπτυγμένα απο ελληνικής πλευράς το 514 και το 556 Τάγματα Πεζικού (ΤΠ).
Οι «μακεδονικές» δυνάμεις τέσσερις λόχοι τυφεκιοφόρων δυνάμεως περίπου 100 ανδρών ο καθένας και λόχος βαρέων όπλων, όλμων και πολυβόλων.
Συνολικά η δύναμη του σκοπιανού Τάγματος έφτανε τους 480 άνδρες.
Χωρίστηκαν σε τρεις φάλαγγες και σταδιακά αναπτύχθηκαν σε σχηματισμό μάχης και συνέχισαν να κινούνται προς το ελληνικό έδαφος, με αποτέλεσμα οι ελληνικές δυνάμεις να ανοίξουν πυρ.
Οι δυνάμεις της γιουγκοσλαβικής «Δημοκρατίας της Μακεδονίας» άνοιξαν άμεσα πυρ και άλλες δύο μονάδες εισέβαλαν στο ελληνικό έδαφος, προσπαθώντας να κυκλώσουν το ελληνικό τμήμα.
Οι ελληνικές δυνάμεις πραγματοποίησαν ελιγμό υποχώρησης όπου ένας Έλληνας στρατιώτης, αιχμαλωτίστηκε από τους εισβολείς.
Αργά το απόγευμα οι άλλες δύο σκοπιανές φάλαγγες διείσδυσαν σε βάθος 1.500 μ. εντός του ελληνικού εδάφους κτυπώντας τον Σταθμό Διοίκησης (ΣΔ) του 3ου Λόχου!
Η μάχη εξελίχθηκε σε σώμα με σώμα με τον ελληνικό λόχο που υπεράσπιζε το σημείο να αμύνεται μέχρις εσχάτων στους υπεράριθμους Σκοπιανούς εχθρούς.
Ετσι πρόλαβε και αφίχθηκε ο 1ος Λόχος του 556ΤΠ, που με δύο διμοιρίες κατέλαβε τα βραχώδη αντερείσματα ανακόπτοντας την προσπάθεια των Σκοπιανών.
Λίγο πριν αρχίσει να δύει ο ήλιος ανέλαβε δράση το ελληνικό πυροβολικό και τα βαρέα όπλα (όλμοι του 556 ΤΠ).
Εν συνεχεία με την ιαχή «αέρα» οι δύο ελληνικοί λόχοι επιτέθηκαν κατά των Σκοπιανών με εφ'όπλου λόγχη, σκορπώντας τον όλεθρο και συλλαμβάνοντας αρκετούς αιχμαλώτους.
Οι Σκοπιανοί τράπηκαν σε φυγή αφήνοντας πίσω 17 νεκρούς και 5 αιχμαλώτους. Οι ελληνικές απώλειες: 5 τραυματίες κι 1 αγνοούμενος.
Οι αιχμάλωτοι, κατόπιν ανακρίσεως, κατέθεσαν ότι ανήκαν στο 1ο Τάγμα (οι δύο πρώτοι του 1ου Λόχου και ο τρίτος του 2ου Λόχου) της 42ης Ταξιαρχίας της ΙΙ Μεραρχίας με έδρα την βυζαντινή πόλη Μοναστήρι των Σκοπίων, την οποία η συμφωνία των Πρεσπών αναφέρει ότι πλέον θα ονομάζεται «Μπίτολα»...
Άρθρο του Γεράσιμου Χουντάλα που δημοσιεύθηκε στο pronews.gr
πηγή https://iellada.gr/istoria/i-agnosti-eisvoli-ton-skopianon-stin-ellada-o-polemos-gia-tin-yperaspisi-tis-makedonias

Τρίτη 7 Μαΐου 2019

Ιωάννης Καποδίστριας: Ο Έλληνας που αγάπησε όσο ελάχιστοι τον τόπο του και ανταμείφθηκε από τους συντοπίτες του με σφαίρες


Ο Ιωάννης Καποδίστριας ήταν ο διπλωμάτης που με το πάθος του για την ελευθερία, το απροσκύνητο ήθος και την ευρεία μόρφωση άλλαξε άπαξ διά παντός τον ρου της Ευρωπαϊκής Ιστορίας υπέρ της Ελλάδος, η απελευθέρωση της οποίας σήμανε την αρχή της αφύπνισης και των υπόλοιπων αδύναμων και κατατρεγμένων λαών της Ευρώπης που ζούσαν εγκλωβισμένοι στον ιστό της διατήρησης της ισορροπίας ισχύος της Ιεράς Συμμαχίας.
Ο πρώτος κυβερνήτης της χώρας αφιέρωσε την ζωή του στην Ελλάδα με περισσή αυταπάρνηση, εντιμότητα και προσηνή απλότητα και εκείνη με προθυμία του την πήρε. Και μαζί του πήρε μακριά από τούτο τον τόπο και τον ελεύθερο άνθρωπο, δηλαδή τον κριτικά σκεπτόμενο.
Όταν σήμερα ομιλούμε για το διπλωματικό έργο του Ιωάννη Καποδίστρια δεν θα πρέπει να αναφερόμαστε σε αυτό ωσάν να ήταν ένα ιστορικό απολίθωμα, αναχρονιστικό και ξεθωριασμένο, αλλά ως μια ζώσα πνευματική και ιστορική πηγή, ανεξάντλητη στον χρόνο, από την οποία ασυγκράτητα αναβλύζουν όλα εκείνα τα ευγενή ιδανικά του τόπου μας και δίνουν πνοή ζωής στην ύπαρξή μας.
Αν θα πρέπει ιστορικά να απαντηθεί το πώς ο Καποδίστριας κατάφερε να επιτύχει τελικά τον σκοπό του σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο δημιουργώντας τις προϋποθέσεις να αναγνωριστεί η Ελλάδα διεθνώς ως ανεξάρτητο κράτος, παρά τις μηχανορραφίες και τις ραδιουργίες που υφάνθηκαν εις βάρος του, ιδίως από το λεπτό νήμα της αυστριακής διπλωματίας, αυτή θα ερχόταν σίγουρα από την επιστολή που έγραψε ο καγκελάριος της Αυστρίας πρίγκιπας Κλήμης φον Μέττερνιχ στη Δωροθέα Lieven:
«Τότε μονάχα θα μπορέσω να κοιμηθώ ήσυχα, όταν ο Καποδίστριας θα έχει θανατωθεί! Ενόσω ζει, θα είναι πάντοτε επικίνδυνος. Όμως, για να ειπώ την αλήθεια, αυτός είναι ένας έντιμος και πολύ χρήσιμος άνθρωπος, ενώ εγώ; Ο μόνος αντίπαλος που δύσκολα ηττάται είναι ο απόλυτα έντιμος άνθρωπος, και τέτοιος είναι ο Καποδίστριας».
Η ιστορική αυτή διαμάχη μεταξύ των δύο αυτών ανδρών ήταν διαμάχη μεταξύ δύο κόσμων. Ο Μέττερνιχ υπήρξε ένας πολιτικός πάντοτε πιστός στις αρχές της Ιεράς Συμμαχίας και της διατήρησης της νομιμότητας στην Ευρώπη.
Ένας ακραιφνής οπαδός της πολιτικής της καταπιέσεως και της επιβολής της βίας έναντι σε κάθε απελευθερωτικό κίνημα. Από την άλλη μεριά, η προσέγγιση του Καποδίστρια στο θέμα της επεμβάσεως των μεγάλων δυνάμεων στα επαναστατικά κινήματα των μικρότερων και ασθενέστερων λαών της Ευρώπης υπήρξε ριζικά αντίθετη, όχι μόνο ως προς τους τρόπους, αλλά κυρίως ως προς τα μέσα καταστολής τους.
Ο Καποδίστριας χωρίς να επικροτεί τις επαναστάσεις, εν τούτοις τασσόταν υπέρ της αρχής της μη ένοπλης επεμβάσεως και θεωρούσε πως αυτές οι επαναστάσεις έπρεπε να αντιμετωπιστούν με σταδιακές μεταρρυθμίσεις, οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψιν κυρίως την παραχώρηση Συντάγματος και Συνταγματικών ελευθεριών, τη λαϊκή κυριαρχία και την πολιτική και εθνική ανεξαρτησία των λαών.
Ένα τέτοιο ιστορικό παράδειγμα αποτελεί το ζήτημα της Νεάπολης, όπου εκεί ο Καποδίστριας πρότεινε ως λύση την αλλαγή κυβερνητικού συστήματος εν αντιθέσει προς τον Μέττερνιχ ο οποίος έβλεπε ως μοναδική λύση την ένοπλη επέμβαση.
Αλλά δεν είναι και το μόνο. Στο συνέδριο του Aachen, το 1818, ο Καποδίστριας αγωνίστηκε με παρρησία και σθεναρότητα για τις αξίες και τις ελευθερίες των μικρότερων κρατών, όπως η Ισπανία και η Ιταλία, ασχέτως αν οι προσπάθειές του δεν τελεσφόρησαν επειδή δεν ταυτίζονταν με τα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων της εποχής.
Οφείλει να μην παροραθεί το γεγονός ότι ο Καποδίστριας σε εκείνο το συνέδριο, παρά τις σθεναρές αντιρρήσεις του Μέττερνιχ, κατάφερε να πείσει τους αντιπροσώπους των μεγάλων Δυνάμεων να αποσύρουν τα στρατεύματα κατοχής από την ηττημένη Γαλλία και ταυτοχρόνως να περιορίσει τις οικονομικές απαιτήσεις των νικητών διασώζοντας τη Γαλλία από την οικονομική κατάρρευση.
Ο βασιλιάς της Γαλλίας Λουδοβίκος, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης προσέφερε στον Καποδίστρια ένα πολύ σημαντικό χρηματικό ποσό.
Ο Καποδίστριας όμως αρνήθηκε κατηγορηματικά. Και όταν εκείνοι επέμειναν, τότε ο Καποδίστριας τους ζήτησε να προσφέρουν από ένα αντίτυπο όσων βιβλίων υπήρχαν διπλά στη βιβλιοθήκη των Παρισίων για τις βιβλιοθήκες που σκόπευε να ιδρύσει στην Ελλάδα.
«Το περιττόν σας είπε, θα γίνει κεφάλαιον της βιβλιοθήκης την οποίαν επιθυμώ να συστήσω εις την πατρίδα μου και άλλο ουδέν υπάρχει εις εμέ χαριέστερον.»
Την ίδια προσπάθεια κατέβαλε και στα συνέδρια του Troppau και του Laibach το 1820 και 1821 τα οποία συνήλθαν προκειμένου να αντιμετωπιστούν από τις Μεγάλες Δυνάμεις τα λεπτής και ίσως εύθραυστης ισορροπίας ζητήματα για τις Ευρωπαϊκές Δυνάμεις που προέκυψαν μετά την έκρηξη των επαναστάσεων αρχικώς στην Ισπανία και στην Νεάπολη και κατόπιν στο Πεδεμόντιο, καθώς και στο συνέδριο της Βιέννης όπου ο Καποδίστριας αγωνίστηκε για την βελτίωση των συνθηκών ζωής των μαύρων, την κατάργηση του δουλεμπορίου και της δουλείας στις ακτές της Αφρικής.
Οι σύνεδροι ταυτίστηκαν πλήρως με τις ανθρωπιστικές ιδέες του Καποδίστρια και υιοθέτησαν τις προτάσεις του διακηρύσσοντας ότι το εμπόριο των νέγρων αντιτασσόταν στους νόμους της ανθρωπότητας και του δημόσιου ήθους
.Η ιστορική αυτή διαμάχη μεταξύ των δύο αυτών ανδρών ήταν διαμάχη μεταξύ δύο κόσμων.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας ήταν ο διπλωμάτης που με το πάθος του για την ελευθερία, το απροσκύνητο ήθος και την ευρεία μόρφωση άλλαξε άπαξ διά παντός τον ρου της Ευρωπαϊκής Ιστορίας υπέρ της Ελλάδος, η απελευθέρωση της οποίας 
σήμανε την αρχή της αφύπνισης και των υπόλοιπων αδύναμων και 
κατατρεγμένων λαών της Ευρώπης που ζούσαν εγκλωβισμένοι στον ιστό της διατήρησης της ισορροπίας ισχύος της Ιεράς Συμμαχίας
.
Ο πρώτος κυβερνήτης της χώρας αφιέρωσε την ζωή του στην Ελλάδα με περισσή αυταπάρνηση, εντιμότητα και προσηνή απλότητα και εκείνη με προθυμία του την πήρε. Και μαζί του πήρε μακριά από τούτο τον τόπο και τον ελεύθερο άνθρωπο, δηλαδή τον κριτικά σκεπτόμενο. Όχι τον εκ πεποιθήσεως αντιδραστικό αλλά τον εξ ανάγκης φιλαλήθη.
Και τέτοιοι άνθρωποι από την εποχή του Σωκράτη διώκονται απηνώς ή χαρακτηρίζονται ως «τύραννοι» όπως αποκαλούσε η αντιπολίτευση της εποχής τον Καποδίστρια.

Ο δε ποιητής Αλέξανδρος Σούτσος έγραφε λίγο πριν τη δολοφονία του:

Τρέμε τύραννε.
Η ώρα του θανάτου σου σημαίνει
Η οργή του Έθνους όλου, η οργή μου σε προσμένει.
Στον ναόν που θα μολύνεις τρέχω να παραμονεύσω,
Τρέχω τρέχω στου Υψίστου τον βωμόν να σε φονεύσω.
Έρχεται… Τον προμηνύουν σάλπιγγες και μουσική.
Έρχεται… Τον προπομπεύει μισθοφόρος φυλακή.
Μιμητής του Αρμοδίου και Αριστογείτων νέος,
Σκέπασε, Μαυρομιχάλη, το σπαθί σου με μυσρίνη
Τον προδότη της πατρίδος κτύπα… Κτύπα και γενναίως
Πέθανε καθώς εκείνοι.
Φέτος, συμβολικά στις 11 Φεβρουαρίου, ημερομηνία γεννήσεως του πρώτου κυβερνήτη της χώρας, εορτάστηκαν στην παλαιά Βουλή των Ελλήνων τα 240 χρόνια από τη γέννηση του Ιωάννη Καποδίστρια.
Του δικού μας Γιάννη Αγιάννη. Του ανθρώπου που αγάπησε, καλλώπισε και ευεργέτησε τον τόπο του όσο ελάχιστοι και για την αγάπη του αυτή, ανταμείφθηκε από τους συντοπίτες του με σφαίρες.
Σφαίρες οι οποίες τελικά βρήκαν ευθεία στην καρδιά τον ίδιο μας τον εαυτό
Έκτοτε, ψάχνουμε σαν στοιχειά, απελπισμένα να τον βρούμε, αλλ’ ανάσασιν καμιά και όπου κι αν τον ψάξαμε είπαν όλοι με ένα στόμα πως θα μας βοηθούσαν, αλλά μας γέλασαν οικτρά.
πηγή https://iellada.gr/istoria/ioannis-kapodistrias-o-ellinas-poy-agapise-oso-elahistoi-ton-topo-toy-kai-antameifthike-apo

Η κατάργηση του θανάτου


Στα πικρά χείλη και στις ματωμένες καρδιές των ανθρώπων πλανάται το ερώτημα:
Τι Θεός είναι Αυτός, που αφήνει τους ανθρώπους ν’ αρρωσταίνουν και να πεθαίνουν νέοι; Που επιτρέπει γονείς να θάβουν τα παιδιά τους, σύζυγοι τους συζύγους τους, μικρά παιδιά τους γονείς τους;
Τι έκανε ο Θεός για το θάνατο; Μήπως κάθεται στον ουρανό και παρατηρεί ασυγκίνητος τα δημιουργήματά Του να βασανίζονται σαν μυρμήγκια που πέσανε σ’ ένα αυλάκι με νερό;
Ας πούμε, λοιπόν, τι έκανε ο Θεός για το θάνατο:
Ο Θεός πονάει για το θάνατο των ανθρώπων και δεν θέλει να πεθαίνουμε. Είναι βασικό στοιχείο της χριστιανικής πίστης ότι το θάνατο δεν τον δημιούργησε ο Θεός, αλλά τον προκάλεσε η απομάκρυνση των πρώτων ανθρώπων από το δρόμο του Θεού. Μακριά απ’ το Θεό δεν υπάρχει ζωή. Έτσι, ενώ ο Θεός δημιούργησε τους ανθρώπους με τη δυνατότητα να είναι αθάνατοι (άγιοι, ενωμένοι με το Θεό), όμως οι πρώτοι άνθρωποι δεν έκαναν πράξη αυτή τη δυνατότητα, αλλά τελικά ήταν θνητοί, επειδή γύρισαν την πλάτη τους στο Θεό και δεν πήραν το δώρο της αγιότητας και της αθανασίας, που τους πρόσφερε. Αυτό το γεγονός το διηγείται η Αγία Γραφή – με αρκετούς συμβολισμούς βέβαια – ως την ιστορία του Αδάμ και της Εύας και του απαγορευμένου καρπού (το «προπατορικό αμάρτημα»).
Όμως ο Θεός δεν άφησε αβοήθητους τους ανθρώπους. Και εδώ θα προσπαθήσουμε να δώσουμε σε όλους τους πονεμένους αδελφούς μας (και ποιος δεν πονάει για κάποιον δικό του;) την απάντηση των αγίων διδασκάλων της Ορθοδοξίας στο ερώτημα τι κάνει ο Θεός για να μας λυτρώσει από το θάνατο.
Ο Υιός του Θεού και Θεός, ο Ένας από την Αγία Τριάδα, με τη σύμφωνη γνώμη και τη συνεργασία των Άλλων Δύο (του Πατέρα, που Τον έστειλε, και του Αγίου Πνεύματος, που πραγματοποίησε την ενανθρώπισή Του), έγινε άνθρωπος και άφησε τους ανθρώπους να τον βασανίσουν και να τον σκοτώσουν φρικτά, για να δώσει σε όλους τους ανθρώπους – ακόμα και στους βασανιστές Του – τη δυνατότητα να Τον γνωρίσουν, να Τον πλησιάσουν, να ενωθούν μαζί Του και να σωθούν στην αιωνιότητα.
Έγινε άνθρωπος και πέθανε ως άνθρωπος, για να καλέσει κοντά Του την ανθρωπότητα, που βασανιζόταν από το κακό, το θάνατο και το διάβολο, να την ενώσει σε ένα σώμα (την Εκκλησία) και να της δώσει τη δυνατότητα απελευθέρωσης και αθανασίας. Το έκανε μάλιστα έτσι, με το να πεθάνει – αντί να επέμβει δυναμικά, ως παντοδύναμος, και να συντρίψει τους αμαρτωλούς – για να Τον πλησιάσει όποιος θέλει, ελεύθερα, χωρίς να επιβάλει σε κανέναν να Τον πιστεύει και να Τον λατρεύει. Και το έκανε από καθαρή και ανιδιοτελή αγάπη, χωρίς ο ίδιος να έχει να κερδίσει απολύτως τίποτα.
Γι’ αυτό, στην Ορθόδοξη Εκκλησία λέμε ότι ο θάνατος νικήθηκε και, ουσιαστικά, καταργήθηκε. Για να είμαστε ακριβείς, προς το παρόν ο θάνατος καταπατήθηκε· θα καταργηθεί οριστικά με την ανάσταση των νεκρών, στη Δευτέρα Παρουσία.
Δεν υπάρχει θάνατος, μόνο ένα ταξίδι από εδώ στον «ουρανό», δηλαδή στον κόσμο των ψυχών. Εκεί οι άνθρωποι περιμένουν το τέλος της Ιστορίας και τη γενική ανάσταση όλων των νεκρών, μετά την οποία θα υπάρχει αιώνια ζωή στη Γη ή τουλάχιστον σε μια ανακαινισμένη μορφή του δικού μας σύμπαντος.
«Περιμένουμε καινούργιους ουρανούς και καινούργια γη, κατά την υπόσχεση του Χριστού, όπου θα κατοικεί η δικαιοσύνη» γράφει ο απόστολος Πέτρος (Β΄ επιστολή του αποστόλου Πέτρου, κεφ. 3, στίχος 13).
Αποδείξεις;
Υπάρχουν τρία πολύ σοβαρά τεκμήρια για το ότι η ζωή συνεχίζεται και μετά το θάνατο:
Το πρώτο τεκμήριο είναι η διδασκαλία του Ιησού Χριστού. 
Ο Χριστός κήρυξε πάρα πολλές φορές ότι η ζωή είναι αιώνια και μάλιστα ότι η αληθινή ζωή είναι κοντά Του – μια ζωή που αρχίζει από εδώ και συνεχίζεται στην αιωνιότητα.
Είπε: «Αλήθεια σας λέω ότι όποιος ακούει τα λόγια μου και πιστεύει σ’ Εκείνον που με έστειλε, έχει ζωή αιώνια, και δεν πηγαίνει σε κρίση» [δηλ. δεν τον κρίνει ο Θεός], «αλλά έχει ήδη πάει από το θάνατο στη ζωή. Αλήθεια σας λέω, ότι έρχεται ώρα – και ήδη ήρθε – που οι νεκροί θ’ ακούσουν τη φωνή του Υιού του Θεού και αυτοί που θα την ακούσουν θα ζήσουν… 
Έρχεται ώρα, που όλοι όσοι βρίσκονται στους τάφους θ’ ακούσουν τη φωνή του και θα πάνε, εκείνοι που έκαναν το καλό, σε ανάσταση ζωής, κι εκείνοι που έκαναν το κακό, σε ανάσταση κρίσης» (δες κατά Ιωάννην ευαγγέλιο, κεφ. 5, στίχοι 24-29).
Στην αγία Μάρθα, την αδελφή του Λαζάρου, που έκλαιγε για τον αδερφό της, ο Χριστός είπε: «Εγώ είμαι η ανάσταση και η ζωή. Όποιος πιστεύει σ’ εμένα, κι αν πεθάνει, θα ζήσει· και κάθε ζωντανός που πιστεύει σ’ εμένα δε θα πεθάνει ποτέ. Το πιστεύεις αυτό;» (κατά Ιωάννην, κεφ. 11, στίχοι 25-26).
Ο Χριστός πέθανε και αναστήθηκε για να λυτρώσει από το θάνατο εμάς, όχι τον εαυτό του. «Τελευταίος εχθρός καταργείται ο θάνατος» γράφει ο απόστολος Παύλος στην Α΄ Επιστολή του προς Κορινθίους, κεφ. 15, στίχ. 26, που βρίσκεται μέσα στην Καινή Διαθήκη, μετά τα Ευαγγέλια.
(Καινή Διαθήκη λέμε το βιβλίο που έχει μέσα τα τέσσερα Ευαγγέλια και τα άλλα βιβλία που έγραψαν οι απόστολοι, δηλαδή οι μαθητές του Χριστού: επιστολές, τις «Πράξεις των Αποστόλων» και την «Αποκάλυψη»)
Τα σημεία στην Καινή Διαθήκη που μιλούν για την ανάσταση των νεκρών είναι πάρα πολλά. Η ανάσταση αυτή περιγράφεται κιόλας στο κεφάλαιο 25 του κατά Ματθαίον ευαγγελίου, στα τελευταία κεφάλαια της Αποκάλυψης και αλλού.
Αν λοιπόν κάποιος είναι χριστιανός, αυτό σημαίνει πως παραδέχεται ότι ο Χριστός δεν είπε ψέματα στους ανθρώπους. Και ο Χριστός διακήρυξε ότι αυτό ακριβώς ήρθε να κάνει, να φέρει στους ανθρώπους αιώνια ζωή, ελευθερώνοντάς τους από το θάνατο και το διάβολο.
Το δεύτερο τεκμήριο ότι η ζωή είναι αιώνια είναι οι άγιοι. Οι άγιοι είναι άνθρωποι σαν εμάς, που έζησαν μια χριστιανική ζωή, γεμάτη πίστη και αγάπη προς όλο τον κόσμο, συγχωρώντας ακόμη και τους εχθρούς τους, και έφτασαν στο σημείο να ενωθούν με το Θεό, να γίνουν ένα μαζί Του, και να αποχτήσουν αυτή την αιώνια ζωή που δίδαξε ο Χριστός, την κατάσταση της αιώνιας χαράς που ονομάζουμε «παράδεισο».
Άγιος γίνεται ο άνθρωπος ακόμη και πριν πεθάνει. Στις βιογραφίες των αγίων – και των σύγχρονων, όπως των γνωστών μεγάλων αγίων και γερόντων Παϊσίου, Πορφυρίου, Ιακώβου της Εύβοιας, Ευμένιου των Ρουστίκων και πολλών άλλων – βλέπουμε την ενότητά τους με το Θεό και με όλα τα πλάσματα του κόσμου (ανθρώπους, ζώα, αγγέλους…) ενώ ακόμα ζούσαν. 
Όμως «μικροί άγιοι» (ίσως και μεγάλοι) υπάρχουν και δίπλα μας. Απλοί άνθρωποι, ορθόδοξοι χριστιανοί, γεμάτοι ταπείνωση, πίστη και αγάπη. Άνθρωποι που συχνά τους κοροϊδεύουμε, αλλά που μπορεί να ζουν μέσα στο Φως του Χριστού.
Δεν είναι τρελοί, αλλά συχνά οι άνθρωποι τους θεωρούν τρελούς, επειδή ζουν μια ζωή τόσο διαφορετική απ’ αυτήν που έχουμε μάθει εμείς να ζούμε. Αν τους γνωρίσουμε καλύτερα, χωρίς να τους αντιμετωπίζουμε εγωιστικά, θα ανοίξει μπροστά στα μάτια μας ένας άγνωστος φωτεινός κόσμος. Αληθινός φωτεινός κόσμος, κι όχι φανταστικός, σαν αυτούς που διαβάζουμε στα μυθιστορήματα και βλέπουμε στις ταινίες φαντασίας.
Αλλά αυτός ο κόσμος χρειάζεται μια δέσμευση: το να γίνουμε μέλη του Σώματος του Χριστού, της Ορθόδοξης Εκκλησίας, μέσα στην οποία μπορεί να γιατρευτούν οι πληγές της ψυχής μας, η κακία μας και τα ελαττώματά μας, και να έρθει στην καρδιά μας η αληθινή ταπεινή αγάπη και το Φως του Θεού.
Για να μην πολυλογούμε, οι άγιοι, πεθαίνοντας, δεν πέθαναν, αλλά συνεχίζουν να εμφανίζονται αμέτρητες φορές και να κάνουν θαύματα. Ο άγιος Γεώργιος, η αγία Παρασκευή κ.τ.λ. έζησαν πριν από περίπου 17 ή 18 αιώνες κι όμως εμφανίζονται ακόμη και σήμερα. Ο άγιος Ραφαήλ πριν από 5 αιώνες. Ο άγιος Νεκτάριος πριν ένα αιώνα. Ο άγιος Λουκάς ο Ιατρός, ο άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς, ο άγιος Παΐσιος κ.ά., «κοιμήθηκαν» πριν λίγες δεκαετίες – και οι εμφανίσεις τους είναι πάρα πολλές.
Αυτό είναι και η χριστιανική απάντηση στην ιδέα ότι, δήθεν, οι ψυχές «μετενσαρκώνονται», δηλαδή γεννιούνται ξανά και ξανά σε άλλα σώματα. Αν ίσχυε αυτό, όλοι αυτοί οι άγιοι δε θα μπορούσαν να εμφανίζονται ακόμη με την προσωπικότητα (αλλά και τη μορφή) που είχαν όταν ήταν ζωντανοί.
Ότι οι άγιοι εμφανίζονται μετά θάνατον, είναι μαρτυρημένο από τόσες χιλιάδες ανθρώπους, κάθε ηλικίας, φύλου, μορφωτικού επιπέδου και κοινωνικής τάξης, ώστε δε μπορεί να αμφισβητηθεί. Όμως δεν εμφανίζονται μόνο στους χριστιανούς, αλλά και σε ανθρώπους άλλων θρησκειών. Δηλαδή χριστιανοί άγιοι εμφανίζονται σε μουσουλμάνους ή άθεους κτλ και τους βοηθάνε σε δύσκολες καταστάσεις, αποδεικνύοντας πέρα από κάθε αμφιβολία ότι και μετά το θάνατό τους είναι ζωντανοί (αναζητήστε στο Διαδίκτυο το άρθρο μας «Χριστιανικά θαύματα σε μουσουλμάνους»).
Εφόσον λοιπόν οι άγιοι – που είναι άνθρωποι όπως εμείς και που κι εμείς μπορούμε να φτάσουμε, με τη βοήθεια του Θεού, στην ίδια κατάσταση μ’ αυτούς – είναι πάντα ζωντανοί, άρα όλοι οι άνθρωποι είναι πάντα ζωντανοί.
Το τρίτο τεκμήριο ότι ο άνθρωπος ζει αιώνια είναι οι αναρίθμητες περιπτώσεις, όπου η ψυχή ενός κοινού ανθρώπου (όχι αγίου) εμφανίζεται σε ζωντανούς και τους δίνει ένα μήνυμα.
Οι εμφανίσεις αυτές συχνά γίνονται σε όνειρα, και τότε πρέπει να τους βάλουμε ένα ερωτηματικό, γιατί τα όνειρα μπορεί να είναι προϊόντα της φαντασίας μας (ή – λένε οι άγιοι διδάσκαλοι της Ορθοδοξίας – ακόμη και παγίδες του διαβόλου για να μας ξεγελάσει). Όμως υπάρχουν περιπτώσεις που μια ψυχή σε όνειρο μας λέει κάτι που δεν το ξέραμε, οπότε δε μπορεί να είναι προϊόν της φαντασίας μας.
Αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις που ένας νεκρός εμφανίζεται σε κάποιον ζωντανό ενώ είναι ξύπνιος.
Δε μιλάμε για «φαντάσματα». Τα φαντάσματα, υπόψιν, δεν τα πιστεύει ο χριστιανισμός.Μια ψυχή βρίσκεται πάντα στον κόσμο των ψυχών, δεν περιπλανιέται στον κόσμο των ζωντανών, ούτε μπορεί να γίνει επικίνδυνη για τους ζωντανούς. Μόνο με την άδεια του Θεού μπορεί να επικοινωνήσει σε έκτακτη περίπτωση με έναν ζωντανό, για να του δώσει ένα μήνυμα.
Οι περιπτώσεις αυτές είναι τόσο πολλές, που σίγουρα και στην οικογένειά σας και στο χωριό σας υπάρχουν κάποιες. Αν δεν ξέρετε, αναζητήστε τις, ρωτώντας τους ανθρώπους του περιβάλλοντός σας.
Η ανάσταση των νεκρών
Ο Χριστός αναστήθηκε, αλλά εμείς συνεχίζουμε να πεθαίνουμε. Το σώμα μας συνεχίζει να είναι φθαρτό, να μπορεί να τραυματιστεί, ν’ αρρωστήσει και να πεθάνει. Αυτό είναι απαραίτητο, αλλιώς η κακία των κακών ανθρώπων δε θα σταματούσε ποτέ. Ούτε και είναι δυνατόν «οι κακοί να πεθαίνουν και οι καλοί να ζουν για πάντα», γιατί όλοι έχουμε μέσα μας και κακία και καλοσύνη, ενώ για τους καλούς ξέρουμε πολύ καλά ότι ο θάνατος στη γη σημαίνει ένωση με το Χριστό και με τις ψυχές των κεκοιμημένων αγίων στον ουρανό.
«Τι να προτιμήσω; Να ζήσω ή να πεθάνω;» αναρωτιόταν ο απόστολος Παύλος όταν ήταν φυλακισμένος από τους Ρωμαίους. «Για σας είναι καλύτερα να ζήσω, αλλά για μένα είναι καλύτερα να πεθάνω και να είμαι μαζί με το Χριστό» (επιστολή προς Φιλιππησίους, κεφ. 1, στίχ. 21-24).
Όλοι θ’ αναστηθούμε μαζί, στο τέλος των ημερών, στο τέλος της παρούσας Ιστορίας του κόσμου, γιατί όλη η ανθρωπότητα είναι ένα σώμα, το Σώμα του Χριστού (=η Εκκλησία), δεμένο με τα δεσμά της αγάπης. Αν ο καθένας που πέθαινε ανασταινόταν την άλλη μέρα, ο σύνδεσμος της ενιαίας ανθρωπότητας θα ράγιζε.
Την ανάσταση των νεκρών, έτσι την περιγράφει ο απόστολος Παύλος στην Α΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολή (κεφ. 4, στίχ. 16-17), στο κομμάτι που διαβάζεται κάθε φορά στην τελετή της κηδείας: «Ο ίδιος ο Κύριος, με προσταγή, με φωνή αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού θα κατεβεί από τον ουρανό και πρώτα θ’ αναστηθούν οι νεκροί εν Χριστώ. Έπειτα εμείς, όσοι θα έχουμε απομείνει ζωντανοί, αμέσως μαζί μ’ αυτούς θα αρπαχτούμε σε σύννεφα για να προϋπαντήσουμε τον Κύριο στον αέρα και έτσι θα είμαστε πάντα μαζί Του».
Η Αποκάλυψη, κεφ. 20, στίχοι 11-15, περιγράφει την ανάσταση έτσι: «Και είδα θρόνο μέγα λευκό και τον καθισμένο σ’ αυτόν, που από μπροστά του έφυγε η γη και ο ουρανός… 
Και είδα τους νεκρούς, τους μεγάλους και τους μικρούς, να στέκονται μπροστά στο θρόνο, και βιβλία ανοίχτηκαν· και άλλο βιβλίο ανοίχτηκε, που είναι το βιβλίο της ζωής· και κρίθηκαν οι νεκροί από τα γραμμένα στα βιβλία, κατά τα έργα τους. Και έδωσε η θάλασσα τους νεκρούς της και ο θάνατος και ο άδης έδωσαν τους νεκρούς τους, και κρίθηκαν ο καθένας κατά τα έργα του… 
Και ο θάνατος και ο άδης ρίχτηκαν στη λίμνη του πυρός· αυτός είναι ο θάνατος ο δεύτερος. Και αν κάποιος δε βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο της ζωής, ρίχτηκε στη λίμνη του πυρός».
Να διευκρινίσουμε αμέσως ότι η «λίμνη του πυρός» (η κόλαση), κατά τους αγίους Πατέρες της Ορθοδοξίας είναι το ίδιο το Φως του Θεού, που το δίνει σε όλους τους ανθρώπους, αλλά οι ταπεινοί και καλοί άνθρωποι το παίρνουν μέσα τους ως Φως, ενώ εκείνοι που το βλέπουν μέσα από την παραμόρφωση του εγωισμού δε μπορούν να το αντέξουν και το ζουν ως Φωτιά. Άρα παράδεισος και κόλαση είναι το ίδιο πράγμα, αλλά αλλάζει η κατάσταση του ανθρώπου απέναντί τους. «Σκοπός της χριστιανικής ζωής» έγραφε ο μεγάλος θεολόγος καθηγητής π. Ιωάννης Ρωμανίδης «είναι να δούμε όλοι το Θεό ως Φως και όχι ως Φωτιά».
πηγή https://iellada.gr/thriskeia/i-katargisi-toy-thanatoy