Τρίτη 23 Ιουλίου 2019

Η Σημαία επιστρέφει στους άριστους - Κατάργηση της κλήρωσης - Ριζικές αλλαγές στην Παιδεία



Η κυβέρνηση επαναφέρει την Σημαία στους άριστους και καταργεί την κλήρωση με την οποία η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μπορούσε να την δώσει κυριολεκτικά στον οποιονδήποτε.
Ριζικές αλλαγές στην Παιδεία προωθεί η νέα υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
Έπειτα από την ανακοίνωση με το νέο Λύκειο που προετοιμάζει η κυβέρνηση, η νέα υπουργός, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων ανέφερε εμφατικά πως όσοι εκπαιδευτικοί έχουν αποσπαστεί σε φορείς θα πρέπει να «ξεσκονίσουν» τα βιβλία τους γιατί θα επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες ανακοινωνοντας ουσιαστικά τη μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις».
Για όσους δεν το γνωρίζουν, σε υπουργεία, φορείς του Δημοσίου, αλλά και εντός της Βουλής υπάρχουν αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί που έχουν ακόμη και δέκα χρόνια να πατήσουν σε σχολικές αίθουσες. Αυτή πλέον η προνομιούχα τάξη δασκάλων και καθηγητών θα επιστρέψει στα θρανία.
Το πιο σημαντικό όμως από τις αλλαγές, ή πιο σωστά από τις «επαναφορές» που ετοιμάζει η κυβέρνηση, όπως αναφέρουν τα parapolitika.gr είναι «τέλος» σε κάθε φήμη, συζήτηση ή διαρροή επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ για δήθεν κατάργηση του αγιασμού στα σχολεία ή της πρωινής προσευχής και φυσικά την κατάργηση της κλήρωσης για τη σημαία, αφού επανέρχεται το προηγούμενο καθεστώς με τους άριστους να είναι -ξανά- οι σημαιοφόροι κατά τις παρελάσεις.
πηγή https://www.pronews.gr/elliniki-politiki/kyvernisi/791230_i-simaia-epistrefei-stoys-aristoys-katargisi-tis-klirosis-rizikes

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019

Εκείνοι που ελέγχουν με αδιακρισία έχουν πνευματική σκότιση και κακία


– Στα εκκλησιαστικά θέματα όλες οι καταστάσεις δεν είναι να πάρεις θέση. Μπορεί να ανέχεται κανείς μια κατάσταση κάνοντας υπομονή, έως ότου ο Θεός δείξει τι πρέπει να κάνει. Άλλο είναι να ανέχεται κανείς μια κατάσταση και άλλο να την αποδέχεται, ενώ δεν πρέπει.

Ύστερα, σε τέτοιες περιπτώσεις, ό,τι έχει να πει κανείς να το πει με σεβασμό, ανδρίκια· όχι να βρίζει, να δημοσιεύει. Να το πει ιδιαιτέρως στο ίδιο το πρόσωπο στο οποίο αφορά το θέμα με πόνο, από αγάπη, για να προσέξει μερικά πράγματα.
Δεν είναι ειλικρινής και ευθύς εκείνος που λέει κατά πρόσωπο την αλήθεια ούτε εκείνος που την δημοσιεύει, αλλά εκείνος που έχει αγάπη και αληθινή ζωή και μιλάει με διάκριση, όταν πρέπει, και λέει εκείνα που πρέπει στην πρέπουσα ώρα.
Εκείνοι που ελέγχουν με αδιακρισία έχουν πνευματική σκότιση και κακία και βλέπουν τους ανθρώπους δυστυχώς σαν κούτσουρα. Και ενώ τους πελεκάνε αλύπητα και υποφέρουν οι άνθρωποι, αυτοί χαίρονται για το τετραγώνισμα που τους κάνουν, για «τον κυβισμό»!

Μόνο σε άνθρωπο που έχει δαιμόνιο αρχικό δικαιολογείται να θεατρίζει τους ανθρώπους μπροστά στον κόσμο, να τους λέει το παρελθόν τους (σε όσους βέβαια έχει δικαιώματα το δαιμόνιο), για να κλονίζει αδύνατες ψυχές. Το ακάθαρτο πνεύμα, φυσικά, δεν βγάζει στην φόρα τις αρετές των ανθρώπων αλλά τις αδυναμίες τους.

Οι ελευθερωμένοι όμως άνθρωποι από τα πάθη τους, επειδή δεν έχουν κακία, το κακό το διορθώνουν με καλοσύνη. Αν δουν καμιά φορά κάπου λίγη ακαθαρσία που δεν καθαρίζεται, την σκεπάζουν με καμιά πλάκα, για να μην αηδιάσει και ο άλλος που θα την δη. Ενώ εκείνοι που ξεσκαλίζουν σκουπίδια μοιάζουν με τις κότες…

Τώρα ο διάβολος κάνει μουντζούρες πολλές και μπλέκει πολύ τα πράγματα, αλλά τελικά θα σπάσει τα μούτρα του. Μετά από χρόνια θα λάμψουν οι δίκαιοι. Και λίγη αρετή να έχουν, εν τούτοις θα φαίνονται, γιατί θα επικρατεί πολύ σκοτάδι, και ο κόσμος θα στραφεί προς αυτούς. Αυτοί που σήμερα κάνουν τα σκάνδαλα, αν ζουν τότε, θα ντρέπονται.


Από το βιβλίο «Λόγοι Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου A΄»,
εκδ. Ιερόν Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», Σουρωτή Θεσσαλονίκης

πηγή https://orthodoxia.online/%ce%bf%cf%81%ce%b8%ce%bf%ce%b4%ce%bf%ce%be%ce%af%ce%b1/%ce%b5%ce%ba%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%bf%ce%b9-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b5%ce%bb%ce%ad%ce%b3%cf%87%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bc%ce%b5-%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%ba%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%af%ce%b1-%ce%ad%cf%87/

«Άστραψε και βρόντηξε» ο Σαλβίνι: «Ως εδώ - Δεν μπορούν να αποφασίζουν μόνο το Βερολίνο και το Παρίσι»


Η Γαλλία και η Γερμανία δεν μπορούν να αποφασίζουν μόνες τους για τη μεταναστευτική πολιτική, «αγνοώντας τα αιτήματα των χωρών που είναι περισσότερο εκτεθειμένες» στο πρόβλημα αυτό, όπως η Ιταλία και η Μάλτα, εκτιμά ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών, Ματέο Σαλβίνι σε μια επιστολή που απευθύνεται στον Γάλλο ομόλογό του, Κριστόφ Καστανέρ.
«Φτάνει πια με τις επιλογές που γίνονται αποκλειστικά στο Παρίσι και το Βερολίνο.
Η Ιταλία δεν είναι πλέον διατεθειμένη να δέχεται όλους τους μετανάστες που φτάνουν στην Ευρώπη», έγραψε σήμερα στο Facebook ο Σαλβίνι, συνοδεύοντας το μήνυμα αυτό με την επιστολή που έστειλε στον Καστανέρ.
«Η Γαλλία και η Γερμανία δεν μπορούν να αποφασίζουν για τη μεταναστευτική πολιτική αγνοώντας τα αιτήματα των χωρών που είναι περισσότερο εκτεθειμένες, όπως εμείς και η Μάλτα», πρόσθεσε ο ηγέτης της Λέγκα.
Οι υπουργοί Εσωτερικών της ΕΕ, που συνεδρίασαν την περασμένο Πέμπτη στο Ελσίνκι, δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν για το θέμα του «μηχανισμού αλληλεγγύης» που έχει ως στόχο να μπει ένα τέλος στην οδύσσεια των πλοίων που διασώζουν μετανάστες στη Μεσόγειο και μετά δεν μπορούν να τους αποβιβάσουν.
Μια νέα συνεδρίαση θα γίνει αύριο Δευτέρα στο Παρίσι, με τη συμμετοχή υπουργών Εξωτερικών και Εσωτερικών από 15 χώρες. Ο Σαλβίνι δεν θα πάει στο ραντεβού αυτό, όπως ανέφεραν συνεργάτες του στο Γαλλικό Πρακτορείο, αλλά θα εκπροσωπηθεί από μια "τεχνική αντιπροσωπεία".
Στην επιστολή του προς τον Καστανέρ, ο Σαλβίνι αναφέρει ότι στο Ελσίνκι παρατήρησε ότι και άλλες χώρες εκφράζουν θέσεις παρόμοιες με της Ιταλίας, ιδίως σε ό,τι αφορά την απαρέγκλιτη εφαρμογή μιας μεταναστευτικής πολιτικής που θα έχει ως στόχο την προάσπιση των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ και του χώρου Σένγκεν.
«Πολλοί συνάδελφοι υποστήριξαν ότι είναι αναγκαίο να αναθεωρηθούν οι κανονισμοί της έρευνας και διάσωσης για να εμποδίσουμε καταχρήσεις που ευνοούν την παράτυπη και ανεξέλεγκτη μετανάστευση, όπως παρατίθεται στο έγγραφο που προετοιμάσαμε μαζί με τη Μάλτα», τόνισε.
πηγή https://www.pronews.gr/kosmos/eyropaiki-enosi/790783_astrapse-kai-vrontixe-o-salvini-os-edo-den-mporoyn-na-apofasizoyn-mono

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019

Τα τρία είδη ρητορικής κατά Αριστοτέλη


Ο Αριστοτέλης, στα τρία βιβλία του έργου του "ΤΕΧΝΗ, ΡΗΤΟΡΙΚΗ" περιγράφει τη ρητορική τέχνη, τα είδη και τα μέσα της.
Ο φιλόσοφος όρισε τη ρητορική ως τέχνη της πειθούς, ταξινόμησε τους τρόπους πειθούς (επίκληση στη λογική, στο συναίσθημα και στο ήθος του ομιλητή) και πρόσθεσε ότι ο ρήτορας μεταχειρίζεται τους ρητορικούς συλλογισμούς, τα ἐνθυμήματα, και τα παραδείγματα. Καθώς, όμως, τα περισσότερα ἐνθυμήματα στηρίζονται σε ειδικούς τόπους, δηλαδή σε προκείμενες προτάσεις που προσιδιάζουν σε έναν συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο, ο φιλόσοφος θεώρησε στο σημείο αυτό αναγκαίο να καθορίσει τα είδη της ρητορικής, ώστε να είναι σε θέση ο ρήτορας να χρησιμοποιεί τους κατάλληλους κάθε φορά τόπους.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, ΤΕΧΝΗ ΡΗΤΟΡΙΚΗ (1358a36–1359a29)
Τρία είδη ρητορικής υπάρχουν· γιατί τόσων ειδών είναι και οι ακροατές των λόγων. Τρία είναι τα συστατικά στοιχεία ενός λόγου: ο ομιλητής, [1358b] το θέμα για το οποίο μιλάει και, τέλος, αυτός στον οποίο απευθύνεται· αυτός, δηλαδή ο ακροατής, είναι και ο τελικός στόχος του λόγου. Ο ακροατής δεν μπορεί παρά να είναι ή ένας απλός θεατής ή κριτής, κριτής μάλιστα είτε πραγμάτων που έχουν γίνει είτε πραγμάτων που πρόκειται να γίνουν. Για πράγματα που πρόκειται να γίνουν κρίνει π.χ. το μέλος της Εκκλησίας του Δήμου (5) γι' αυτά που έχουν ήδη γίνει κρίνει π.χ. ο δικαστής· ο απλός θεατής κρίνει τη δεινότητα του ρήτορα. Υποχρεωτικά, επομένως, τα είδη των ρητορικών λόγων είναι τρία: ο συμβουλευτικός, ο δικανικός και ο επιδεικτικός.
Η συμβουλή είναι ή προτροπή ή αποτροπή· το ένα από αυτά τα δύο δεν κάνουν, πράγματι, (10) πάντοτε και αυτοί που συμβουλεύουν σε ιδιωτικό επίπεδο και αυτοί που μιλούν δημόσια στον λαό; Στη δίκη έχουμε ή κατηγορία ή απολογία· πραγματικά, οι διάδικοι παίζουν υποχρεωτικά ή τον έναν ή τον άλλον από τους δύο αυτούς ρόλους. Στον επιδεικτικό, τέλος, λόγο έχουμε ή έπαινο ή ψόγο.
Ο καθένας τους έχει και τον δικό του χρόνο: ο συμβουλευτικός ρήτορας τον μέλλοντα (15) (γιατί, είτε προτρέπει είτε αποτρέπει, δίνει συμβουλές για πράγματα που πρόκειται να συμβούν), ο δικανικός ρήτορας τον παρελθοντικό χρόνο (γιατί, είτε κατηγορεί είτε απολογείται, ο λόγος του είναι για πράγματα που έχουν ήδη γίνει), ο επιδεικτικός ρήτορας κατά κύριο λόγο τον ενεστώτα (γιατί ο έπαινος ή ο ψόγος όλων τους αναφέρεται σε σύγχρονα γεγονότα), δεν είναι όμως λίγοι και αυτοί που χρησιμοποιούν επίσης τον παρελθοντικό χρόνο (20) ―όταν υπενθυμίζουν πράγματα που έγιναν― ή τον μέλλοντα ― όταν προδιαγράφουν πράγματα που πρόκειται να γίνουν.
Το καθένα από τα είδη αυτά έχει και έναν ιδιαίτερο τελικό στόχο, και καθώς τα είδη είναι τρία, τρεις είναι και οι τελικοί στόχοι. Στόχος του συμβουλευτικού ρήτορα είναι το ωφέλιμο και το βλαβερό (γιατί όποιος προτρέπει, συστήνει αυτό που συστήνει με την ιδέα ότι είναι καλύτερο, και όταν αποτρέπει, αποτρέπει από κάτι που κατά τη γνώμη του είναι χειρότερο)· τους άλλους στόχους τους χρησιμοποιεί συμπληρωματικά: (25) το δίκαιο ή το άδικο, το όμορφο ή το άσχημο. Των δικανικών ρητόρων ο στόχος είναι το δίκαιο και το άδικο, και αυτοί όμως δίπλα σ' αυτόν χρησιμοποιούν συμπληρωματικά και τους άλλους στόχους. Αυτοί, τέλος, που επαινούν ή ψέγουν έχουν για στόχο τους το όμορφο και το άσχημο, και αυτοί όμως συσχετίζουν αυτόν τον στόχο και με τους άλλους στόχους.
Η απόδειξη ότι ο στόχος του καθενός είναι αυτός που είπαμε είναι (30) ότι μερικές φορές ούτε που νοιάζεται ο ρήτορας να συζητήσει τα άλλα αυτά σημεία. Επί παραδείγματι ο δικανικός ρήτορας μπορεί να μην αμφισβητήσει καθόλου ότι η πράξη έγινε ή ότι προκάλεσε ζημία, δεν πρόκειται όμως ποτέ να παραδεχτεί ενοχή για άδικη πράξη· αν το έκανε, δεν θα χρειαζόταν καν να γίνει δίκη.
Το ίδιο και οι συμβουλευτικοί ρήτορες: για όλα τα άλλα μπορεί συχνά και να αδιαφορούν, ότι όμως δεν συμβουλεύουν χρήσιμα πράγματα (35) ή ότι αποτρέπουν από χρήσιμα πράγματα, αυτό δεν θα το δέχονταν ποτέ· συχνά δεν νοιάζονται καθόλου να αποδείξουν ότι είναι άδικο να υποδουλώνεις γειτονικούς λαούς και αυτούς που δεν σου έχουν κάνει κανένα κακό.
Παρόμοια και αυτοί που επαινούν ή ψέγουν δεν εξετάζουν καθόλου αν η πράξη του τάδε ήταν ωφέλιμη γι' αυτόν ή βλαβερή· [1359a] ίσα ίσα πολλές φορές θεωρούν άξιο επαίνου το ότι, αδιαφορώντας για το προσωπικό του συμφέρον, έκανε κάτι που ήταν όμορφο· επαινούν π.χ. τον Αχιλλέα που πρόστρεξε στον φίλο του τον Πάτροκλο, μολονότι ήξερε ότι ήταν μοιραίο τότε γι' αυτόν να πεθάνει, ενώ μπορούσε να μείνει ζωντανός: (5) για τον Αχιλλέα ο θάνατος αυτού του είδους ήταν πιο ωραίος· το συμφέρον του, βέβαια, ήταν να μείνει στη ζωή.
Από αυτά που είπαμε έγινε φανερό ότι ο ρήτορας είναι ανάγκη να έχει, πρώτα πρώτα, έτοιμες τις προκείμενες προτάσεις του πάνω στα τρία αυτά σημεία. Τα τεκμήρια, τα πιθανά και οι ενδείξεις είναι οι προκείμενες προτάσεις του ρήτορα. Γενικά ο συλλογισμός βασίζεται σε προκείμενες προτάσεις, και το ενθύμημα (10) είναι ένας συλλογισμός που τον αποτελούν προκείμενες σαν αυτές που είπαμε.
Με δεδομένο τώρα ότι δεν μπορεί ούτε να έχουν γίνει στο παρελθόν ούτε να γίνουν στο μέλλον τα αδύνατα πράγματα αλλά μόνο τα δυνατά· με δεδομένο επίσης ότι αυτά που δεν έγιναν ή δεν πρόκειται να γίνουν δεν είναι δυνατό τα πρώτα να έχουν γίνει στο παρελθόν και τα δεύτερα να γίνουν στο μέλλον, υποχρεωτικά και ο συμβουλευτικός και ο δικανικός (15) και ο επιδεικτικός ρήτορας πρέπει να έχουν έτοιμες προκείμενες προτάσεις σχετικές με το δυνατό και το αδύνατο: το πράγμα μπορεί να έγινε ή δεν μπορεί να έγινε; μπορεί να γίνει ή δεν μπορεί να γίνει;
Επίσης: Δεδομένου ότι όλοι οι ρήτορες, είτε επαινούν είτε ψέγουν, είτε προτρέπουν είτε αποτρέπουν, είτε κατηγορούν είτε απολογούνται, όχι μόνο προσπαθούν να αποδείξουν αυτά που είπαμε, (20) αλλά και ότι το καλό ή το κακό, το όμορφο ή το άσχημο, το δίκαιο ή το άδικο είναι μεγάλο ή μικρό ―είτε αντιμετωπίζοντας τα πράγματα καθεαυτά είτε συγκρίνοντάς τα μεταξύ τους―, είναι φανερό ότι θα πρέπει να έχουν προκείμενες προτάσεις και για το μέγεθος ή τη μικρότητα, για το μεγαλύτερο ή το μικρότερο ― φυσικά, και από τη γενική άποψη αλλά και για την κάθε επιμέρους περίπτωση· (25) π.χ. ποιο καλό, ποια άδικη ή ποια δίκαιη πράξη είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη ― το ίδιο και για τις υπόλοιπες περιπτώσεις.
Μτφρ. Δ. Λυπουρλής. 2002. Αριστοτέλης. Ρητορική Βιβλίο Πρώτο.
Εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια. Θεσσαλονίκη: Ζήτρος.
[Πηγή ellinikoarxeio.com]
πηγή https://www.pronews.gr/istoria/100504_ta-tria-eidi-ritorikis-kata-aristoteli

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

Ο Ακιντζί ζητάει συνδιαχείριση κοιτασμάτων & ο ΟΗΕ ετοιμάζει νέο σχέδιο «Ανάν» προς κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας


Γράφει ο κ. Θεόφραστος Ανδρεόπουλος
για το pronews.gr

Την πονηρή τουρκική πρόταση του Τουρκοκύπριου ηγέτη Μουσταφά Ακιντζί για δημιουργία κοινής επιτροπής διαχείρισης των θεμάτων των υδρογοναθράκων, θα εξετάσει αύριο το Εθνικό Συμβούλιο της Κύπρου, προκειμένου ο πρόεδρος Αναστασιάδης να ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς.

Τόσο η κυβέρνηση όσο και τα κόμματα θα απορρίψουν την πρόταση αυτή αλλά η Άγκυρα θα μπορέσει έτσι να παρουσιάσει την ελληνοκυπριακή πλευρά ως αδιάλλακτη.

Την ίδια στιγμή στον ΟΗΕ επιδιώκουν την επανέναρξη των συνομιλιών από το σημείο που είχαν τερματιστεί τον Ιούλιο του 2017 στο Κραν Μοντανά για να προωθηθεί και πάλι ένα νέο σχέδιο «Ανάν».

Ένα σχέδιο «Ανάν» το οποίο ουσιαστικά καταλύει την Κυπριακή Δημοκρατία η οποία δεν θα έχει πραγματική υπόσταση εάν οι Τούρκοι δεν δεχθούν από την αρχή την κατάργηση των εγγυήσεων, την αποχώρηση του τουρκικού κατοχικού Στρατού και την αποδοχή της αρχής της πλειοψηφίας, δηλαδή να μην μπορούν οι Τουρκοκύπριοι να ασκούν βέτο στις αποφάσεις της ελληνοκυπριακής προεδρίας.

Ο Νίκος Αναστασιάδης θα επιδιώξει ομόφωνη απόφαση κυβέρνησης και κομμάτων, καθώς η πρόταση Ακιντζί έχει απαντηθεί από το 2011 όταν συμφωνήθηκε ότι το θέμα των υδρογοναθράκων θα τυγχάνει χειρισμού από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση μετά τη λύση του κυπριακού.

Σήμερα η τουρκική πλευρά επαναφέρει την πρόταση τη στιγμή που οι υπουργοί εξωτερικών της ΕΕ αποφασίζουν μέτρα κατά της Τουρκίας για τις παρανομες γεωτρήσεις στη κυπριακή ΑΟΖ, από τα γεωτρύπανα Φατίχ και Γιαβούζ.

Η Άγκυρα επιχειρεί να νομιμοποιήσει τις γεωτρήσεις αυτές καθώς θα εμφανίσει την ελληνοκυπριακή πλευρά ως αδιάλλακτη και συνεπώς ως εγγυήτρια δύναμη πρέπει να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των Τουρκοκυπρίων.

Δηλαδή εν  ολίγοις θα το παρουσιάσει ως μη έχουσα άλλη επιλογή.

Στον ΟΗΕ επιχειρούν την επανέναρξη των συνομιλιών, με την Άγκυρα να προσποιείται ότι δεν θέλει για να αναγκάσουν τους πάντες να δεχτούν και την παραμονή του κατοχικού Στρατού και την συνέχιση των εγγυήσεων και την μη αποδοχή της αρχής της πλειοψηφίας ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο κρατικό μόρφωμα υπό τον πλήρη έλεγχο της Άγκυρας.

πηγή https://www.pronews.gr/kypros/788915_o-akintzi-zitaei-syndiaheirisi-koitasmaton-kai-o-oie-etoimazei-neo-shedio-anan-pros

Κυριακή 14 Ιουλίου 2019

«Σφαγή» στις ΗΠΑ για την Τουρκία - «Φρένο» Ν.Τραμπ στο Πεντάγωνο - Οργή Γερουσιαστών: «Σκληρές κυρώσεις εδώ και τώρα»


Αναβλήθηκε επ’ αόριστον η ενημέρωση του Πενταγώνου- Αμερικανική στρατιωτική ομάδα θα σταλεί κατεπειγόντως στην Άγκυρα!

Ανοιχτή σύγκρουση στις ΗΠΑ μεταξύ Λευκού Οίκου-Πενταγώνου-State Department, των Επιτροπών της Γερουσίας και του Ν.Τραμπ για τα "μάτια" της Τουρκίας.
Οπως έγινε γνωστό, αναβλήθηκε επ’ αόριστον η ενημέρωση που επρόκειτο να κάνουν κορυφαίοι αξιωματούχοι του Πενταγώνου στους δημοσιογράφους για την παραλαβή από την Τουρκία του προηγμένου ρωσικού συστήματος S-400 μετά από παρέμβαση του Λευκού Οίκου.
Το Πεντάγωνο είπε συγκεκριμένα πως "αναβλήθηκε επ' αόριστον". Η ενημέρωση ήταν προγραμματισμένη για χτες 11.15 a.m. τοπική ώρα.
Ο ασκών χρέη υπουργού Άμυνας Μαρκ Έσπερ είχε νωρίτερα τηλεφωνική επικοινωνία διάρκειας 30 λεπτών με τον Τούρκο ομόλογό του Χουλουσί Ακάρ με τον οποίο συζήτησε την αγορά αυτή.
Σύμφωνα με την Άγκυρα, ο Ακάρ είπε στον Έσπερ ότι η τουρκική κυβέρνηση αξιολογεί ακόμη την προσφορά να αγοράσει το αμερικανικό αμυντικό σύστημα Patriot. Ο Τούρκος υπουργός επέμεινε επίσης ότι η αγορά των S-400 δεν σημαίνει, κατά κανένα τρόπο, ότι η Άγκυρα αλλάζει τον στρατηγικό προσανατολισμό της.
«Η αγορά των S-400 δεν ήταν επιλογή, ήταν όμως απαραίτητη» τόνισε, χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα, υποστήριξε ότι οι συζητήσεις για την προμήθεια των αμερικανικών πυραύλων Patriot είναι σε εξέλιξη. Ο Χ.Ακάρ είπε ότι:
"Βρισκόμαστε υπό σοβαρή αεροπορική και πυραυλική απειλή από την Συρία.
Η προστασία του λαού μας και των συνόρων μας είναι προτεραιότητα για μας. Η Τουρκία έπρεπε να λάβει μέτρα και δεν θα επιτρέψει τρομοκρατικές μάδες να βρίσκουν καταφύγιο κατά μήκος των συνόρων της.
Η μόνη στρατιωτική δύναμη που είναι έτοιμη και κατάλληλη για την δημιουργία "ζώνης ασφαλείας" στην βόρεια Συρία είναι οι τουρκικές Ενοπλες Δυνάμεις.
Επιπλέον το πρόγραμμα των F-35 πρέπει να συνεχιστεί. Η πρόταση μας για σύσταση κοινής τεχνικής ομάδας βρίσκεται ακόμη στο τραπέζι
Εμείς έχουμε ολοκληρώσει όλες τις υποχρεώσεις για το πρόγραμμα των F-35 και παραμένουμε δεσμευμένοι.
Η επιδείνωση των σχέσεων Τουρκίας – ΗΠΑ δεν βοηθάει ούτε την Ουάσιγκτον και την Άγκυρα, ούτε το ΝΑΤΟ» συμπλήρωσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το τουρκικό υπουργείο αναφέρεται επίσης ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι μια αμερικανική στρατιωτική ομάδα θα σταλεί κατεπειγόντως στην Άγκυρα την επόμενη εβδομάδα προκειμένου να συζητηθεί η δημιουργία μιας ασφαλούς ζώνης στη Συρία.
Πιέσεις για κυρώσεις 
Τέσσερις κορυφαίοι Αμερικανοί γερουσιαστές και από τα δύο κόμματα κάλεσαν σήμερα τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει κυρώσεις στην Τουρκία, αφού η Άγκυρα ξεκίνησε να παραλαμβάνει το ρωσικό αντιπυραυλικό σύστημα S-400.
"Σε ισχυρή, διακομματική βάση, το Κογκρέσο έχει ξεκαθρίσει ότι θα πρέπει να υπάρξουν συνέπειες για την εσφαλμένη απόκτηση των S-400 από τον (πρόεδρος της Τουρκίας) Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μια ανησυχητική ένδειξη της στρατηγικής ευθυγράμμισης με τη Ρωσία του (Βλαντίμιρ) Πούτιν και απειλή για το πρόγραμμα των F-35" αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι γερουσιαστές και επικεφαλής των Επιτροπών Ενόπλων Δυηνάμεων και Εξωτερικών Υποθέσεων, Τζιμ Άινχοφ, Τζακ Ριντ, Τζιμ Ρις και Μπομπ Μενέντεζ.
"Ως αποτέλεσμα, προτρέπουμε τον πρόεδρο Τραμπ να εφαρμόσει πλήρως τις κυρώσεις όπως απαιτείται από τον νόμο", συνεχίζουν.
Παράλληλα ωστόσο οι γερουσιαστές επισημαίνουν ότι "η Τουρκία είναι σημαντικός σύμμαχος στο ΝΑΤΟ και ελπίζουμε ότι η στρατηγική σχέση μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Τουρκίας θα ξεπεράσει αυτό το εμπόδιο".
Οι επικεφαλής της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων της Βουλής υπογράμμισαν:
«Έχουμε προειδοποιήσει επανειλημμένα την Τουρκία και τον πρόεδρο Ερντογάν ότι η παραλαβή του ρωσικού συστήματος αντιαεροπορικής και αντιπυραυλικής άμυνας S-400 θα έχει σοβαρές συνέπειες στην σχέση των ΗΠΑ με την Τουρκία, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35. Τους έχουμε προειδοποιήσει ότι η απόκτηση του συστήματος S-400 θα ενεργοποιήσει κυρώσεις.
Υποστηρίξαμε την προσφορά της κυβέρνησης για την πώληση του συστήματος PATRIOT για την κάλυψη των αναγκών της Τουρκίας στον τομέα της αεροπορικής και πυραυλικής άμυνας. Ο Πρόεδρος Ερντογάν έκανε μια πολύ σαφή επιλογή. Δυστυχώς, έκανε σαφώς τη λάθος επιλογή».
Οι επικεφαλής της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων της Γερουσίας και της Επιτροπής Ενόπλων Δυνάμεων, τόνισαν:
«Αποδεχόμενος την παράδοση των S-400 από τη Ρωσία, ο Πρόεδρος Ερντογάν επέλεξε μια επικίνδυνη συνεργασία με τον Πούτιν εις βάρος της ασφάλειας, της οικονομικής ευημερίας και της ακεραιότητας της συμμαχίας του ΝΑΤΟ.
Σε ισχυρή, διακομματική βάση, το Κογκρέσο έχει ξεκαθαρίσει ότι θα πρέπει να υπάρξουν συνέπειες για την λανθασμένη απόκτηση των S-400 από τον πρόεδρο Ερντογάν, μια ανησυχητική ένδειξη της στρατηγικής ευθυγράμμισης με τη Ρωσία του (Βλαντίμιρ) Πούτιν και απειλή για το πρόγραμμα των F-35.
Ως αποτέλεσμα, προτρέπουμε τον πρόεδρο Τραμπ να εφαρμόσει πλήρως τις κυρώσεις όπως απαιτείται από τον Νόμο για την Αντιμετώπιση των Αντιπάλων της Αμερικής Μέσω Κυρώσεων (CAATSA). Ως αποτέλεσμα, παροτρύνουμε τον Πρόεδρο Τραμπ να εφαρμόσει πλήρως τις κυρώσεις, όπως απαιτεί ο νόμος, σύμφωνα με τον Νόμο περί Καταπολέμησης της Κυρώσεως από την Αμερική. Επιπλέον, ενώ όλες οι παραδόσεις υλικών F-35 παραμένουν απεριόριστα ανασταλμένες, καλούμε το Υπουργείο Άμυνας να προχωρήσει στον τερματισμό της συμμετοχής της Τουρκίας στο πρόγραμμα F-35.
Επιπλέον, ενώ όλες οι παραδόσεις των σχετικών εξοπλιστικών υλικών με τα F-35 παραμένουν επί αόριστο σε αναστολή, καλούμε το υπουργείο Άμυνας να προχωρήσει στον τερματισμό της συμμετοχής της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35. Δεν ήταν απαραίτητο να οδηγηθούμε σε αυτό το σημείο.
Δυστυχώς, όμως, ο πρόεδρος Ερντογάν απέρριψε τις πολλαπλές προσπάθειες των Ηνωμένων Πολιτειών για τη διατήρηση της στρατηγικής σχέσης που θα επέτρεπαν στην Τουρκία να υπερασπιστεί τον εναέριο χώρο της με τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 και το σύστημα αεροπορικής άμυνας Patriot.
Η Τουρκία είναι ένας σημαντικός σύμμαχος στο ΝΑΤΟ και ελπίζουμε ότι η στρατηγική σχέση μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Τουρκίας θα ξεπεράσει αυτή την οπισθοδρόμηση.
Ωστόσο, η συνεχιζόμενη βελτίωση της συνεργασίας μας δεν θα είναι εφικτή εφόσον ο πρόεδρος Ερντογάν παραμείνει σταθερός στην εμβάθυνση των δεσμών με τον Βλαντιμίρ Πούτιν εις βάρος της οικονομικής ευημερίας της Τουρκίας και της ασφάλειας της συμμαχίας του ΝΑΤΟ».
Από την πλευρά του, ο αρχηγός του Στρατού στρατηγός Μάρκ Μίλεϊ, δήλωσε προχτές ενώπιον της Επιτροπής Ένοπλων Υπηρεσιών της Γερουσίας:

“Εάν επιβεβαιωθεί, η σύστασή μου θα είναι να σταματήσει η μεταφορά των αεροσκαφών F35 στην Τουρκία και να «χαλαρώσω» την Τουρκία από το πρόγραμμα κατασκευής των F-35 εάν η Τουρκία δεχτεί την παράδοση του S-400”.
περισσότερα στην πηγή
πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/788282_sfagi-stis-ipa-gia-tin-toyrkia-freno-tramp-sto-pentagono

Πόσο δυνατή είναι η πίστη σου στον Θεό;


Η ιστορία αναφέρεται σε έναν ορειβάτη, που θέλησε να σκαρφαλώσει στο ψηλότερο βουνό.
Η νύχτα έπεσε βαριά και ο άνδρας δεν έβλεπε τίποτα, όλα ήταν μαύρα.
Το φεγγάρι και τα άστρα είχαν καλυφθεί από σύννεφα.
Καθώς ο άνδρας ανέβαινε, γλίστρησε λίγο πριν την κορυφή του βουνού και έπεσε στο κενό με μεγάλη ταχύτητα.
Ο ορειβάτης πού το μόνο που έβλεπε καθώς έπεφτε ήταν μαύρες κουκίδες, είχε την τρομερή αίσθηση της βαρύτητας να τον τραβά.
Συνέχισε να πέφτει και σε εκείνες τις στιγμές του μεγάλου φόβου, ήρθαν στο μυαλό του όλα τα καλά και τα άσχημα επεισόδια της ζωής του, σκεφτόταν τώρα, το πόσο κοντά στο θάνατο ήταν, όταν ξαφνικά ένιωσε το σχοινί που ήταν δεμένο στη μέση του να τον τραβά δυνατά, όπως αναφέρει το vimaorthodoxias.
Το σώμα του ορειβάτη κρεμόταν πλέον στον αέρα, μόνο το σχοινί τον κρατούσε ζωντανό.
Εκείνη τη στιγμή της αμηχανίας και καμιάς άλλης επιλογής, φώναξε:
– Θεέ μου, βοήθησέ με…
Ξαφνικά, μια βαθειά φωνή προερχόμενη από τον ουρανό απάντησε:
*Τί θέλεις να κάνω;…
-Σώσε με, Θεέ μου.
*Αληθινά, νομίζεις ότι μπορώ να σε Σώσω;…
-Βέβαια, πιστεύω ότι Εσύ μπορείς!…
*Τότε, κόψε το σχοινί που είναι δεμένο στη μέση σου…
Στο σημείο αυτό σκέφτηκα:
Θεέ μου, τι Ζητάς από αυτόν τον άνθρωπο; Είναι δυνατόν να του Ζητάς να κόψει το σχοινί, το μόνο πράγμα που τον κρατάει ζωντανό;…
Εγκατέλειψα γρήγορα αυτές τις σκέψεις και έβαλα τον εαυτό μου στη θέση του ορειβάτη.
Αλήθεια, εγώ τι θα έκανα;;;
Η ομάδα διάσωσης, την άλλη μέρα, είπε ότι ένας ορειβάτης βρέθηκε πεθαμένος, παγωμένος και το σώμα του κρεμόταν από ένα σχοινί. Τα χέρια του κρατούσαν σφιχτά το σχοινί »μόνο 3 μέτρα» πάνω από το έδαφος…. Εσύ και εγώ, πόσο κολλημένοι είμαστε στο σχοινί μας;…
Συμβουλή από έναν φίλο σε σένα που το διάβασες:
»Η πίστη είναι εσωτερική δύναμη, το ισχυρό αντίδοτο στ’ αρνητικά συναισθήματα που παραλύουν τη ζωή μας κι εμποδίζουν την ανάπτυξή μας»
Η ζωή φέρνει πάντα δυσκολίες…
Εάν ήταν μια συνεχόμενη λιακάδα θα μετατραπόταν σε έρημο… Έτσι είναι η ζωή…
Όταν ζητάς δυνάμεις, σου Δίνει δυσκολίες για να γίνεις πιο δυνατός…
Όταν ζητάς σοφία, σε Γεμίζει με προβλήματα για να τα λύσεις…
Η ζωή μπορεί να μην σου δίνει όλα αυτά που θα ήθελες, αλλά σου δίνει όλα τα απαραίτητα για να αποκτήσεις αυτά που χρειάζεσαι…
πηγή https://www.pronews.gr/thriskeia/orthodoxia/788459_poso-dynati-einai-i-pisti-soy-ston-theo

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019

Γέροντας Πορφύριος: Η στενοχώρια δείχνει ότι δεν εμπιστευόμαστε τη ζωή μας στον Χριστό


Η ελευθερία δεν κερδίζεται, αν δεν ελευθερώσουμε το εσωτερικό μας απ’ τα μπερδέματα και τα πάθη.
Αυτό είναι η Εκκλησία μας, αυτή είναι η χαρά μας, αυτό είναι το παν για μας. Και ο άνθρωπος σήμερα αυτό ζητάει. Και παίρνει τα δηλητήρια και τα ναρκωτικά, για να έλθει σε κόσμους χαράς. αλλά ψεύτικης χαράς. Κάτι αισθάνεται εκείνη τη στιγμή και αύριο είναι τσακισμένος. Το ένα τον τρίβει, τον τρώει, τον τσακίζει, τον ψήνει. Ενώ το άλλο, δηλαδή το δόσιμο στον Χριστό, τον ζωογονεί, του δίνει χαρά, τον κάνει να χαίρεται τη ζωή, να νιώθει δύναμη, μεγαλείο. Είναι μεγάλη τέχνη να τα καταφέρετε να αγιασθεί η ψυχή σας.
Παντού μπορεί ν’ αγιάσει κανείς. Και στην Ομόνοια μπορεί ν’ αγιάσει, αν το θέλει. Στην εργασία σας, όποια και να είναι, μπορείτε να γίνετε άγιοι. Με την πραότητα, την υπομονή, την αγάπη. Να βάζετε κάθε μέρα νέα σειρά, νέα διάθεση, με ενθουσιασμό και αγάπη, προσευχή και σιωπή. Όχι να έχετε άγχος και να σας πονάει το στήθος. Να εργάζεσθε με εγρήγορση, απλά, απαλά, χωρίς αγωνία, με χαρά κι αγαλλίαση, με αγαθή διάθεση. Τότε έρχεται η θεία χάρις. Όλα τα δυσάρεστα, που μένουν μέσα στην ψυχή σας και φέρνουν άγχος, μπορούν να γίνουν αφορμή για τη λατρεία του Θεού και να παύσουν να σας καταπονούν. 
Να έχετε εμπιστοσύνη στον Θεό. Δεν είναι ανάγκη να προσπαθείτε και να σφίγγεσθε. Όλη σας η προσπάθεια να είναι ν’ ατενίσετε το φως, να κατακτήσετε το φως. Έτσι, αντί να δίδεσθε στη στενοχώρια, που δεν είναι του Πνεύματος του Θεού, να δίδεσθε στη δοξολογία του Θεού. Η στενοχώρια δείχνει ότι δεν εμπιστευόμαστε τη ζωή μας στον Χριστό.
Η επικοινωνία με τον Χριστό, όταν γίνεται απλά, απαλά, χωρίς πίεση, κάνει τον διάβολο να φεύγει. Ο σατανάς δεν φεύγει με πίεση, με σφίξιμο. Απομακρύνεται με την πραότητα και την προσευχή. Υποχωρεί, όταν δει την ψυχή να τον περιφρονεί και να στρέφεται με αγάπη προς τον Χριστό. Την περιφρόνηση δεν μπορεί να τη υποφέρει, διότι είναι υπερόπτης. Όταν, όμως, πιέζεσθε, το κακό πνεύμα σας παίρνει είδηση και σας πολεμάει. Μην ασχολείσθε με τον διάβολο, ούτε να παρακαλείτε να φύγει. Όσο παρακαλείτε να φύγει, τόσο σας αγκαλιάζει. Τον διάβολο να τον περιφρονείτε. Να μην τον πολεμάτε κατά μέτωπον. 
Όταν πολεμάς με πείσμα κατά του διαβόλου, επιτίθεται κι εκείνος σαν τίγρης, σαν αγριόγατα. Όταν του ρίχνεις σφαίρες, αυτός σου ρίχνει χειροβομβίδα. Όταν του ρίχνεις βόμβα, σου ρίχνει πύραυλο. Μη κοιτάζετε το κακό. Να κοιτάζετε την αγκαλιά του Θεού και να πέφτετε στην αγκαλιά Του και να προχωρείτε.Ο ταπεινός έχει συνείδηση της εσωτερικής του καταστάσεως και, όσο κι αν είναι άσχημη, δεν χάνει την προσωπικότητά του… 
Δεν χάνει την ισορροπία του. Το αντίθετο συμβάνει με τον εγωιστή, τον έχοντα αισθήματα κατωτερότητος. Στην αρχή μοιάζει με τον ταπεινό. Λίγο, όμως, αν τον πειράξει κανείς, αμέσως χάνει την ειρήνη του, εκνευρίζεται, ταράζεται.
πηγή https://www.pronews.gr/thriskeia/didahes/709644_gerontas-porfyrios-i-stenohoria-deihnei-oti-den-empisteyomaste-ti-zoi-mas