Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018

«Σείεται» η Λάρισα: «Ελλάς, Ελλάς, Ελλάς - Ή ταν ή επί τας» φωνάζουν οι μαθητές για την Μακεδονία



Πρωτοφανείς στιγμές έζησε η Λάρισα με εκατοντάδες μαθητές να έχουν ξεχυθεί στους δρόμους φωνάζοντας συνθήματα για την Μακεδονία. Παράλληλα επεκτείνονται σε όλη τη χώρα οι καταλήψεις για το εθνικό θέμα της Μακεδονίας με ημερομηνία "ορόσημο" την 29η Νοεμβρίου όπου σχεδιάζεται πανελλήνιος μαθητικός ξεσηκωμός.

Τις τελευταίες ημέρες έχει ξεκινήσει «καμπάνια» με μηνύματα sms και events στο Facebook, με την οποία οι μαθητές ανακοίνωσαν πως θα προβούν σε πανελλαδικές καταλήψεις την προσεχή Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου καθώς και στην πραγματοποίηση πορείας. 
Στο δρόμο βγήκαν οι μαθητές της Λάρισας τις πρώτες πρωινές ώρες, προκειμένου να εκφράσουν με δυναμισμό και παλμό την αντίρρησή τους ενάντια στη συμφωνία των Πρεσπών για το θέμα της Μακεδονίας.

Οι μαθητές της Λάρισας, πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία Ταχυδρομείου, στο κέντρο της πόλης και φώναξαν συνθήματα υπέρ της Ελληνικότητας και της μοναδικότητας της Μακεδονίας.
Παράλληλα, ζήτησαν την ακύρωση της συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής και της Σκοπιανής κυβέρνησης.

Δείτε φωτογραφίες και βίντεο του onlarissa.gr από την συγκέντρωση των μαθητών.
Oι μαθητές φώναζαν συνθήματα όπως «Ελλάς, Ελλάς, Ελλάς» και «ή ταν ή επί τας», ενώ έψαλλαν και τον Εθνικό Ύμνο.

Πύργος: Μεγάλη μαθητική πορεία για τη Μακεδονία

Σε μια μεγάλη πορεία για τη Μακεδονία, συμμετείχαν το πρωί της Δευτέρας μαθητές από πολλά γυμνάσια και λύκεια της πόλης του Πύργου.
Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν έξω από το διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας και στη συνέχεια με συνθήματα πραγματοποίησαν πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, καταλήγοντας στην κεντρική πλατεία.
Να σημειώσουμε πως νωρίτερα το πρωί σημειώθηκε ένταση στο χώρο του 1ου γυμνασίου Πύργου.






περισσότερες εικόνες στην πηγή

πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/ethnika-themata/730242_seietai-i-larisa-ellas-ellas-ellas-i-tan-i-epi-tas-fonazoyn-oi

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

Αλέξανδρος ο Μέγας και η Αργεία καταγωγή του





Αλέξανδρος ο Μέγας και η Αργεία καταγωγή του
Σεπτεμβρίου 29, 2009 από Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη Ιστορίας & Πολιτισμού

Αλέξανδρος ο Μέγας και η Αργεία καταγωγή του

Ο Αλέξανδρος Γ’ γεννήθηκε το 356 π.Χ στην Πέλλα, την πρωτεύουσα τότε του Μακεδονικού βασιλείου. Ήταν γιος του Μακεδόνα Φιλίππου Β’ και της Ολυμπιάδας, Πριγκίπισσας των Μολοσσών στην Ήπειρο. Πέθανε στην Βαβυλώνα, στο παλάτι του Ναβουχοδωνώσορα Β’ στις 13 Ιουνίου του 323 π.Χ., σε ηλικία ακριβώς 32 ετών και 8 μηνών. Βασιλιάς της Μακεδονίας, συνέχισε το έργο του πατέρα του, του Φιλίππου Β’. Ο Φίλιππος Β’ ήταν ιδιαίτερα ικανός στρατηγός, πολιτικός και διπλωμάτης, αναμορφωτής του μακεδονικού στρατού και του μακεδονικού κράτους.

Μέγας Αλέξανδρος

Από τα πανάρχαια χρόνια, Αργείοι άποικοι είχαν εγκατασταθεί στη Μακεδονία και ιδρύσει μεγάλο και ισχυρό κράτος. Πολύ αργότερα ο Κάρανος, αδελφός του βασιλιά του Άργους Φείδωνος, από την γενιά των Ηρακλειδών, ήρθε κι αυτός στη Μακεδονία και ίδρυσε δικό του βασίλειο. «Την δε χώρα που εκτείνεται από την θάλασσα και που σήμερα καλείται Μακεδονία, κατέκτησαν αρχικά και βασίλευαν σ’ αυτήν ο πατέρας του Περδίκα Αλέξανδρος και οι πρόγονοί του Τημενίδαι, καταγόμενοι παλαιότατα από το Άργος, αφού πρώτα εξεδίωξαν με τα όπλα από μεν την Πιερία τους Πίερας…» [1]

«Η Πέλλα υπήρξε πρωτεύουσα του Αλεξάνδρου. Τούτο πρόπαππος επί Μαρδονίου υπήρξεν Αλέξανδρος ο Αμύντου, του δε Αλεξάνδρου τούτου έβδομος πρόπαππος υπήρξεν Περδίκκας Τημενίδης, ελθών εξ’ Άργους εις την άνω Μακεδονίαν» [2]

Από τη γενιά του Τημενίδη Κάρανου, από την οποία κατάγεται ο βασιλικός οίκος των Μακεδόνων βασιλέων και τη γενιά των Αιακιδών από την πλευρά της μητέρας του, (την γενιά του Νεοπτολέμου γιου του ημίθεου και Τρωικού ήρωα Αχιλλέα, του και Τελαμώνιου Αίαντα), κατάγεται ο γιος του Φιλίππου Μέγας Αλέξανδρος: «Αλέξανδρος ότι τω γένει προς πατρός μέν ην Ηρακλείδης από Καράνου, προς μητρός δε Αιακίδης από Νεοπτολέμου, των πάνυ πεπιστευμένων εστί». (Λεξικό Σουίδα, λ. Κάρανος).

Επίσης ο Αυτοκράτωρ Ιουλιανός θαυμαστής του αρχαίου Άργους και βαθύς γνώστης της ιστορίας του, στην επιστολή του προς τους Αργείους γράφει: «Αν ήθελε να τιμήσει κανείς την πόλη των Αργείων, θα μπορούσε να αναφέρει πολλά, παλαιά και καινούργια γεγονότα…. Ακόμη στην πόλη τούτη, ανήκει η τιμή των κατορθωμάτων των Μακεδόνων εναντίον των Περσών, γιατί είναι πατρίδα των προγόνων του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου, αυτών των δύο ηρώων».[3]

Για την Αργεία καταγωγή του Μ. Αλέξανδρου ο Ηρόδοτος επίσης γράφει: «Ο Αλέξανδρος (ο Α’)[4] θέλησε να πάρει μέρος σ’ αυτούς (τους Ολυμπιακούς αγώνες) και γι’ αυτό το σκοπό είχε έρθει στην Ολυμπία.
Οι Έλληνες όμως οι οποίοι επρόκειτο να συναγωνισθούν μαζί του εναντιώθηκαν, λέγοντας ότι ο αγώνας δεν είναι για βαρβάρους αλλά για Έλληνες. Ο Αλέξανδρος όμως αφού απέδειξε ότι είναι Αργείος,

θεωρήθηκε Έλληνας και έτσι συμπεριελήφθη στο αγώνισμα δρόμου του ενός σταδίου και μάλιστα (στέφθηκε Ολυμπιονίκης), φθάνοντας στο τέρμα ταυτόχρονα με τον πρώτο δρομέα». (Ένα στάδιο = 184,87 μ.)[5].

Ο Φίλιππος στην κάθοδό του με σκοπό να γίνει κύριος όλης της Ελλάδος έδειξε ιδιαίτερη εύνοια προς την πόλη του Άργους αναγνωρίζοντας ότι είναι το λίκνο της καταγωγής του και μητρόπολη της Μακεδονίας.

Το ίδιο και ο Αλέξανδρος υπερηφανευόταν για την Αργεία καταγωγή του και στις εκστρατείες του επεφύλασσε ιδιαίτερη μεταχείριση στους Αργείους που συναντούσε. Όταν κατέλαβε την πόλη Μαλλόν την οποία είχε αποικίσει ο Αργείος μάντης Αμφίλοχος μετά τον Τρωικό πόλεμο, πρώτα πρόσφερε θυσίες προς τιμήν του, όπως αρμόζει σε ήρωα.

Έπειτα κατέπαυσε τις έριδες από τις οποίες σπαρασσόταν η πόλη και τους απάλλαξε, από τους φόρους που έδιναν στον Δαρείο, επειδή οι μεν Μαλλωτοί ήσαν άποικοι των Αργείων, του ίδιου δε η καταγωγή, όπως έκανε γνωστό, ήταν από το Άργος, από την γενιά των Ηρακλειδών:

«Εντεύθεν δε εις Μαλλόν αφίκετο και Αμφιλόχω, όσα ήρωι ενήγισεּκαι στασιάζοντας καταλαβών την στάσιν αυτοίς κατέπαυσε και τους φόρους ούς βασιλεί Δαρείω απέφερον ανήκε, ότι Αργείων μέν Μαλλωτοί άποικοι ήσαν, αυτός δε απ’ Άργους των Ηρακλειδών είναι ηξίου». (Αρριανού Αλεξάνδρου Ανάβασις, Β’, 9).



Ιωάννης Κ. Μπίμπης, «Αργολικά Παλαμήδης», Προοδευτικός Σύλλογος Ναυπλίου «Ο Παλαμήδης», Ναύπλιο, 2003.


Σκόπια: «Να μας δώσουν πίσω Ελλάδα & Βουλγαρία τους κλεμμένους ήρωές μας» - Σχέδιο υφαρπαγής της ελληνικής Ιστορίας



Tην στιγμή που οι Σκοπιανοί «ιστορικοί»  ζητούν την πλήρη παραχάραξη της ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗΣ παγκοσμίως Ιστορίας και απόσπαση του μεγαλύτερου μέρους της ελληνικής Ιστορίας προς ιδιοποίηση από τους  ίδιους, στα Σκόπια διοργανώνονται δήθεν «αυθόρμητες» διαδηλώσεις έξω από το σκοπιανό κοινοβούλιο, οι οποίες απαιτούν «να πάρουν πίσω από την Ελλάδα και την Βουλγαρία τους ήρωες που τους έκλεψαν»!

Έτσι λοιπόν έχει οργανωθεί το κίνημα ‘Μποϊκοταζ’, το οποίο επειχειρεί σαν «μοχλός πίεσης» προς την κυβέρνηση Ζάεφ αλλά βασικά αποτελεί μέσο προώθησης των ανιστόρητων σκοπιανών θέσεων και επιχειρεί να «θολώσει» τους εγκεφάλους ακόμα πιο ανιστόρητων ανθρώπων που εδράζουν σε δυτικές χώρες.
Η Ιστορία δεν είναι δύσκολο να παραχαραχτεί, το μόνο που χρειάζεται είναι συνεχόμενη επανάληψη ανιστόρητων θέσεων και μη εμπλοκή σε σοβαρή συζήτηση. 
Από εκεί και πέρα φρόντίζει και το Χόλιγουντ


Ανάμεσα στους άλλους ομιλητές ήταν ο  ανεξάρτητος καλλιτέχνης και ακτιβιστής Χρίστιαν Μπενίτο, ο οποίος καταχειροκροτήθηκε από το πλήθος. Η τοποθέτησή έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους διαμαρτυρόμενους για τις συνταγματικές αλλαγές αναφέρει το Βαλκανικό Περισκόπιο
Τι είπε ο Μπενίτο:
«Είμαστε η ασπίδα του κράτους. Η Μακεδονία είναι αιώνια. Το μόνο επίθετο ή γεωγραφική ένδειξη που μπορεί να γίνει ανεκτή είναι «Αρχαία Μακεδονία!  Η Μακεδονία του Αιγαίου  είναι δική μας, δική μας είναι και  η  Πιρίνσκα Μακεντόνια (του Πιρίν), ζήτω η ενωμένη Μακεδονία!»
«Θέλουν να μας κάνουν ένα έθνος χωρίς ήρωες, να μας αρπάξουν  όλους τους Μακεδόνες ήρωες  της αρχαιότητας η Ελλάδα και όλους τους Μακεδόνες ήρωες από τον έβδομο αιώνα μέχρι το 1945  η Βουλγαρία. 

Θέλουν να μας κάνουν ένα τεχνητό έθνος για να το χρησιμοποιήσουν, θέλουν μια βιβλική χώρα, όπως η δική μας,  να ξαναδημιουργηθεί το 2019», είπε  ο Μπενίτο συναισθηματικά φορτισμένος μπροστά από τους παγωμένους και επαναστατημένους διαδηλωτές που διαμαρτύρονταν για τις επιλογές της εξουσίας, γράφει το κείμενο.


πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/ethnika-themata/729260_skopia-na-mas-dosoyn-piso-ellada-voylgaria-toys-klemmenoys

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018

To «χοντραίνει» ο Ράμα – Τίμησε ναζιστή που έσφαξε δεκάδες Έλληνες – Εμμένει & στο «Τσάμικο ζητήμα»






Το χοντραίνει ο Ράμα. Οι ανθελληνικές του κινήσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Ο γενίτσαρος πρωθυπουργός της Αλβανίας προκαλεί τον Ελληνισμό όπου βρεθεί και όπου σταθεί.
Σκύλευσε την μνήμη του ήρωα Κατσίφα, ήταν ο ηθικός αυτουργός της εκτέλεσής του, ενώ ταυτόχρονα έχει εξαπολύσειν ένα πογκρόμ κατά της εθνικής μειονότητας.
Βήμα-βήμα υλοποιούνται δηλαδή οι σχεδιασμοί των Τιράνων, αφού σε πρώτη φάση, γκρέμισαν σπίτια, εκκλησίας, άρπαξας περιουσίες Ελλήνων.
Ο Αλβανός πρωθυπουργός συνεχίζει το κτίσιμο του παναλβανικού ονείρου, τιμώντας ακόμα και Αλβανούς δωσιλόγους, συνεργάτες των Γερμανών στη διάρκεια της γερμανικής επικυριαρχίας στα Βαλκάνια που έδρασαν κατά των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Οπως πληροφορείται η εφημερίδα «Δημοκρατία», προτού ακόμα συμπληρωθούν 40 ημέρες από τη δολοφονία του ομογενούς μας, ο ψευτοσοσιαλιστής πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας προκαλεί την ελληνική συνείδηση με τελετές μίσους, στο όνομα του ανθελληνικού του παραληρήματος.

Το καθεστώς Ράμα προ ημερών διοργάνωσε τελετή ενταφιασμού των οστών του Αλβανού ναζιστή και συνεργάτη των Γερμανών Μιτ’χάτ Φρασέρι (Mit’hat Frasheri) στο κεντρικό πάρκο που περιβάλλει την τεχνητή λίμνη των Τιράνων (liqemi I Tiranes), στο κέντρο της αλβανικής πρωτεύουσας. Τα οστά μεταφέρθηκαν από τις ΗΠΑ και μαζί με την προτομή του το «έργο» κόστισε στο αλβανικό δημόσιο 30.000 ευρώ!
Ο Μιτ’χάτ Φρασέρι ήταν αρχηγός της εγκληματικής φασιστικής οργάνωσης Balli Kombetar (Εθνικό Μέτωπο) που έδρασε την περίοδο 1940-1944 στην αλβανική ύπαιθρο κατασφάζοντας Ελληνες και Αλβανούς αντιφασίστες μέχρι που διέφυγε ακολουθώντας τους Γερμανούς κατά την κατάρρευση. Βαρύνεται για θηριωδίες και σφαγές στις μειονοτικές περιοχές (στα χωριά Κακοδίκι και Γλύνα, κοντά στους Βουλιαράτες) με εκατοντάδες θύματα.
Ο ίδιος ο Ράμα εκφώνησε «πανηγυρικό» επαναφέροντας στην ομιλία του και το θέμα των Τσάμηδων, ενώ στην επίσημη ταφή παρέστη ολόκληρο το υπουργικό συμβούλιο του Αλβανού πρωθυπουργού, υποχρεώνοντας την κυβέρνηση και την κρατική μηχανή η τελετή να έχει τιμές αρχηγού κράτους.
Ως ‘βορά των σφαιρών’ χαρακτήρισε ο πρώην πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα τον Κωνσταντίνο Κατσίφα της ελληνικής μειονότητας, ο οποίος σκοτώθηκε από τις δυνάμεις RENEA στους Βουλιαράτες μετά από πυροβολισμούς εναντίον τους και στη συνέχεια αρνήθηκε να παραδοθεί, γράφει αλβανικό δημοσίευμα.
Σύμφωνα με τον Μπερίσα το γεγονός στους Βουλιαράτες ήταν ένα οργανωμένο σενάριο από την γειτονική Ελλάδα, γιατί ο Κατσίφας δεν ήταν ένας μοναχικός άνθρωπος αλλά ένα στρατιωτικός, μέλος των πιο ρατσιστικών εξτρεμιστικών κύκλων εναντίον των Σκιπτάρεβε (Αλβανών- shqiptarëve).
Ήταν ένα σενάριο για να αναδειχθεί η Βόρειος Ήπειρος (Vorio Epirin).
«Ο Κατσίφας χρησιμοποιήθηκε ως βορά των σφαιρών. Το περιστατικό στους Βουλιαράτες ήταν ένα οργανωμένο σενάριο από τον κάτω γείτονά μας (Ελλάδα). Ήταν στρατιωτικός, μέρος των πιο ρατσιστικών εξτρεμιστικών κύκλων εναντίον των Σκιπτάρεβε. Ήταν ένα σενάριο για να αναδειχθεί η Βόρειος Ήπειρος (Vorio Epirin)».
«Ο εορτασμός του ‘ΟΧΙ’ δεν πρέπει να γιορτάζεται, είναι πια γνωστό το τι έγινε.
Ο εορτασμός του ‘ΟΧΙ’ είναι μια σοβινιστική γιορτή (festime shoviniste) με σαφή στόχο την Βόρειο Ήπειρο», είπε ο πρώην πρωθυπουργός.
Τι κάνει η Ελληνική Κυβέρνηση; Γιατί κρύβεται ο Α. Τσίπρας; Ο φόβος είναι διάχυτος για το τι θα ακολουθήσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στη Β. Ήπειρο, επιτέλους η Αθήνα πρέπει να ξυπνήσει.

Πηγή- https://www.pentapostagma.gr/2018/11/to-%CF%87%CE%BF%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%BF-%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%AF%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B5-%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE-%CF%80.html

Ο Μ.Σαλβίνι φιλάει τον Σταυρό: Στην Ελλάδα ο Α.Τσίπρας προωθεί το «ουδετερόθρησκο» κράτος (φωτό)






Την στιγμή που στην Ελλάδα ο Α.Τσίπρας επιδιώκει να δημιουργήσει ένα «ουδετερόθρησκο» κράτος εκριζώνοντας την  Ορθοδοξία στην Ιταλία ο Μ.Σαλβίνι δεν διστάζει να δείξει την προτίμησή του στον Χριστιανισμό και στην χριστιανική παράδοση.
Μια κυρία του δίνει έναν Σταυρό και αυτός αμέσως δημόσια τον φιλάει εκφράζοντας την πίστη του στον Θεάνθρωπο.

Ήταν γνωστή άλλωστε η παρέμβασή του για το ζήτημα του σπασμένου Σταυρού στην Λέσβο.
Tότε όχι μόνο αναφέρθηκε στην βεβήλωση του Σταυρού στην Λέσβο αλλά «έκρουσε» των κώδωνα του κινδύνου στην ελληνική κοινωνία που τελεί σε λήθαργο ότι «χωρίς ρίζες η Ελλάδα θα χαθεί, είναι μεγάλη ηλιθιότητα να επιτίθεται κάποιος στις ρίζες του, είστε κοινωνία χωρίς μέλλον».

Συγκεκριμένα με ανάρτησή του στο twitter είπε
«Ο Σταυρός ενοχλεί τους μετανάστες, δεν άρεσε σε μια ΜΚΟ και τον κατεδάφισαν, τι ηλιθιότητα. 
Μια κοινωνία που επιτίθεται στις δικές της ρίζες, είναι μια κοινωνία χωρίς μέλλον. 
Ελπίζω οι κάτοικοι της περιοχής να τον ξαναστήσουν αυτόν τον υπέροχο Σταυρό στο ύψωμα πάνω από την θάλασσα»

«La croce infastidisce gli immigrati", non piaceva a una Ong e la abbattono. Che idiozia!!! Una società che offende le proprie radici è una società SENZA FUTURO. Spero gli abitanti del luogo rimettano in piedi questa splendida croce a picco sul mare.» ήταν το ακριβές μήνυμα στα ιταλικά.








https://www.pronews.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/728687_o-msalvini-filaei-ton-stayro-stin-ellada-o-atsipras-proothei
πηγή  

Ανθρώπινο να πέσεις στην αμαρτία - Το να παραμένεις συνεχώς είναι δαιμονικό





Οι Άγιοι πατέρες της Εκκλησίας μας λένε πως το να πέσει ο άνθρωπος στην αμαρτία είναι ανθρώπινο αλλά το να παραμένει συνεχώς στην αμαρτία εκουσίως είναι δαιμονικό και κολάσιμο.

Η λέξις αμαρτία σημαίνει εκούσιο εκτροχιασμό από τον στόχο, σημαίνει εκούσια αποτυχία, επίσης σημαίνει το να πράττει ο άνθρωπος παν ότι μισεί ο Τριαδικός Θεός μας. Για οποιαδήποτε αμαρτία που πράττει ο άνθρωπος έχει ο ίδιος την ευθύνη εξ’ ολοκλήρου.

Ο εχθρός διάβολος δεν έχει καμία εξουσία να σπρώξει στην αμαρτία τον άνθρωπο και ειδικά τον ορθόδοξο χριστιανό αλλά το μόνο που μπορεί να κάνει κι έχει το ελεύθερο είναι να προσβάλει τον νου μας με πονηρές σκέψεις και φαντασίες.

Όμως, εάν στην πρώτη προσβολή, που μας κάνει ο διάβολος, εμείς δεν υπακούσουμε, τότε δεν κινδυνεύουμε να πράξουμε την αμαρτία που είναι ο στόχος του πονηρού.
Αν όμως δεχθούμε την προσβολή, που είναι μια πονηρή σκέψη για ένα πράγμα, τότε σιγά-σιγά οδηγούμαστε στην διάπραξη της αμαρτίας.
Άρα λοιπόν, ο ίδιος ο άνθρωπος έχει πλήρη την ευθύνη της αμαρτίας που διέπραξε και κανείς δεν τον ανάγκασε.

Όλα αυτά τα λέω, διότι στις μέρες μας, ακούμε πάρα πολλά παράξενα, δηλαδή πολλοί άνθρωποι, ορθόδοξοι χριστιανοί, προσπαθούν να αποδείξουν, πως δεν φταίνε αυτοί οι ίδιοι που διέπραξαν την αμαρτία, αλλά την ευθύνη την έχει κάποιος άλλος και όχι αυτοί οι ίδιοι.
Και πολλές φορές, ακόμα και στην εξομολόγηση που πάνε, ενώ ομολογούν πως έκαναν οι ίδιοι την αμαρτία, δεν παραδέχονται ότι φταίνε οι ίδιοι αλλά πως τους παρέσυρε κάποιος άνθρωπος ή κάποια περίεργη κατάσταση.

Έτσι δυστυχώς, παρά πολλοί πνευματικοί πατέρες της Εκκλησίας μας που εξομολογούν δυσκολεύονται κι υποφέρουν από τέτοιους ανθρώπους, κυρίως από γυναίκες που φοβούνται να πάρουν την ευθύνη της διαπράξεως της αμαρτίας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τους διαβάσουν συγχωρητική ευχή.

Διότι η συγχωρητική ευχή δίνεται από τον πνευματικό μόνο σε όσους ομολογήσουν με συντριβή και μετάνοια το αμάρτημά τους και ομολογήσουν ότι αυτοί οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι της αμαρτίας. Διότι αν είναι άλλος, ο οποίος ευθύνεται για την αμαρτία που οι ίδιοι διέπραξαν, τότε πρέπει να έρθει εκείνος να λάβει συγχώρηση!
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως περιπλέκονται πολύ τα πράγματα, όταν δεν παραδεχτούμε την ευθύνη των πράξεών μας….

ΟΙ ΑΝΔΡΕΙΟΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΤΟΥΣ

…..Και να γνωρίζουμε καλά, πως όσες φορές δικαιολογούμε τον εαυτό μας εν ώρα εξομολογήσεως, άφεση αμαρτιών δεν παίρνουμε από τον Θεό και η απόδειξη είναι πως φεύγουμε από το μυστήριο της εξομολογήσεως χωρίς να είμαστε αναπαυμένοι.

Ας αναφέρουμε ένα χαριτωμένο παράδειγμα, ως γεγονός που συνέβη με έναν πνευματικό ιερέα. Κάποτε όταν εξομολογούσε πήγε μια ευσεβής γυναίκα να εξομολογηθεί και σε όλη τη διάρκεια της εξομολογήσεως, η γυναίκα αυτή έλεγε στον πνευματικό πως δεν ευθύνεται η ίδια για τα αμαρτήματα που διέπραξε, αλλά η αιτία είναι η πεθερά της που της έριχνε τη διάθεση και γι’ αυτό αμάρτανε! Οπότε, όταν τέλειωσε η εξομολόγηση ο πνευματικός είπε στη γυναίκα να στείλει την πεθερά της να της διαβάσει συγχωρητική ευχή, διότι η ίδια ισχυριζόταν πως είναι ανεύθυνη.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν από αυτό το περιστατικό, πόσο γελοιοποιούμαστε όταν ομολογούμε ότι κάνουμε μεν την αμαρτία, αλλά στην ουσία ισχυριζόμαστε ότι δε φταίμε εμείς οι ίδιοι, αλλά κάποιος άλλος που δήθεν μας παρέσυρε. Δυστυχώς για την εποχή μας, αυτό έχει γίνει εκούσια αρρώστια, γι’ αυτό και δεν έχουμε ειρήνη μέσα μας, διότι δεν έχουμε λάβει συγχώρηση από τον Θεό.

Φυσικά δεν γνωρίζουμε ποσό μεγάλο είναι το ποσοστό αυτών των ανθρώπων, αλλά δόξα τω Θεώ υπάρχουν και οι κατά Θεόν σοφοί, ανδρείοι χριστιανοί που όταν εξομολογούνται προξενούν μεγάλη χαρά και ξέσπασμα δακρύων στους πνευματικούς, διότι βλέπουν πνεύμα μετανοίας, όπως του προφήτου και βασιλέως Δαβίδ, της αγίας Μαρίας της Αιγυπτίας και τόσων άλλων αγίων που παραδεχόταν πως οι ίδιοι είναι η αιτία που αμάρτησαν.
Κάποιοι μάλιστα ερευνητές λένε πως η σωστή και καθαρή εξομολόγηση που προαναφέραμε είναι το μοναδικό φάρμακο για τις ψυχολογικές αρρώστιες και συμφωνούμε απόλυτα με αυτούς.

Όσοι λοιπόν διακατεχόμαστε από αυτό το παμπόνηρο πάθος να ρίχνουμε σε άλλους την ευθύνη της αμαρτίας που διαπράξαμε, δεν μας μένει τίποτε άλλο παρά να πάρουμε τη γενναία απόφαση και να δοκιμάσουμε την ειλικρινή κατά Θεόν εξομολόγηση και να ομολογήσουμε ενώπιον του Πνευματικού μας Πατρός, πως εμείς κάναμε την αμαρτία, εμείς φταίμε γι΄ αυτήν, κανείς δεν μας έσπρωξε, αλλά η ίδια μας η προαίρεση αυτή και μόνο. Και όταν το κατορθώσουμε αυτό, με τη βοήθεια του Θεού μας, ας είμαστε βέβαιοι πως τα ψυχολογικά μας θα εξαφανιστούν από την ψυχή μας.

Έτσι λοιπόν δεν έχουμε καμία άλλη επιλογή εκτός της μεγάλης λέξεως που λέγεται «ήμαρτον», διότι όπως λένε οι Άγιοι Πατέρες μας ως άνθρωποι που είμαστε αμαρτάνουμε καθημερινά.
Πολλοί μεγάλοι Άγιοι της Εκκλησίας μας που δεν είχαν κάνει μεγάλα και θανάσιμα αμαρτήματα με πολύ χαρά και προθυμία ονόμαζαν τον εαυτό τους χειρότερο αμαρτωλό από όλους και το κάνανε αυτό, διότι εννοήσανε σε βάθος τη μεγάλη αξία της αληθινής μετάνοιας που αρχίζει με τη λέξη «ήμαρτον», όπως την εκφώνησε ο άσωτος υιός της παραβολής του Ευαγγελίου.

Πόσο μάλλον πρέπει να χαιρόμαστε, όσοι από εμάς έχουμε πέσει σε μεγάλες και θανάσιμες αμαρτίες και να λέμε με ανδρεία γεμάτοι θάρρος τη λέξη «ήμαρτον»; Διότι δεν υπάρχει κανένα άλλο φάρμακο πάνω στη γη για τις τύψεις που νιώθει η ψυχή μας από θανάσιμες αμαρτίες, παρά μόνο η αληθινή μετάνοια που είναι γεμάτη από ελπιδοφόρα συντριβή με τις λέξεις «ήμαρτον Κύριε, συγχώρησέ με».
Ώστε λοιπόν, ο Θεός μάς ζητάει μόνο να αναγνωρίσουμε πως εμείς οι ίδιοι ευθυνόμαστε για την αμαρτία. Αν δεν χρειαζότανε αυτή η αναγνώριση, δε θα μας τη ζητούσε ο Θεός. Διότι όταν ο άνθρωπος που αμαρτάνει και δεν παραδέχεται ότι φταίει ο ίδιος για την πράξη του, χωρίς να το καταλαβαίνει σιγά-σιγά αρχίζει να ομοιάζει με τον διάβολο, διότι μόνο ο διάβολος δεν παραδέχεται την αμαρτωλότητά του, αλλά πιστεύει πως είναι ένας θεός! …

Η αναμαρτησία είναι αποκλειστική ιδιότητα μόνο του Τριαδικού Θεού μας, κανένα πλάσμα ούτε στη γη, ούτε στον ουρανό δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι αναμάρτητο, παρά μόνο ο Τριαδικός Θεός μας που είναι φύσει αναμάρτητος.
Το δε πλάσμα Του, ο άνθρωπος, κατορθώνει μεν και φθάνει στην απάθεια, αλλά όχι στην αναμαρτησία.

Ο απαθής άγιος δέχεται την προσβολή της αμαρτίας με λογισμούς από τον διάβολο, αλλά δεν ενδίδει σε καμία προσβολή και έτσι μένει απαθής από την αμαρτία. Όμως αυτό είναι χάρις και δωρεά από τον Θεό μας, δεν είναι δύναμη που έχει ο Άγιος, ούτε πηγάζει από τον εαυτό του….Δηλαδή, όσο ενωμένος είναι ένας Άγιος με τον Τριαδικό Θεό, τόσο πιο απαθής είναι προς την αμαρτία.
Άρα λοιπόν, δεν έχει ο Θεός μας την απαίτηση από το πλάσμα του τον άνθρωπο να είναι αναμάρτητο, όμως περιμένει την εκούσια αναγνώριση για την αμαρτία του για να τον συγχωρέσει και στη συνέχεια να χαίρεται ο άνθρωπος Διότι αν δε λάβει συγχώρηση ο άνθρωπος από τον Θεό, δεν έχει καμία χαρά μέσα του. Και όντως λυπάται πολύ ο Θεός μας, όταν μας βλέπει να μην έχουμε τη χαρά που πηγάζει από το τον Ίδιο.

Διότι άλλο είναι οι ψεύτικες και ψυχοφθόρες χαρές του κόσμου και άλλο είναι οι χαρές που πηγάζουν από τον Τριαδικό Θεό μας. Οι χαρές του κόσμου τούτου μοιάζουν με τις πέτρες που τις συναντάμε και τις πατάμε στο δρόμο μας, οι δε χαρές του Θεού μοιάζουν με υπερπολύτιμα και σπανιότατα μαργαριτάρια!! Νομίζω πως δε χωράει καμιά απολύτως σύγκριση ανάμεσα στις δυο αυτές χαρές.
Ένας άγιος λέει πως «όταν έχουμε βαθιά μέσα μας την αίσθηση πως είμαστε χρεωμένοι στον Θεό μας, εξαιτίας των πολλών μας αμαρτιών, ο Θεός μας πλουτίζει μυστικώς»! Μακριά λοιπόν από το παμπόνηρο και επάρατο πάθος που μας συμβουλεύει να επιρρίπτουμε σε άλλους την ευθύνη της αμαρτίας που διαπράξαμε.

Είθε, όλοι οι Άγιοι μας που βάδισαν τη γνήσια οδό της μετανοίας και είχαν συναίσθηση της αμαρτωλότητας να βοηθήσουν και εμάς τους εκουσίως αδυνάτους να συνέλθουμε από την ψεύτικη δικαίωση που δίνουμε στον εαυτό μας, ώστε του λοιπού με ανδρεία και πίστη να παίρνουμε την ευθύνη της αμαρτίας που διαπράξαμε εξολοκλήρου στον εαυτό μας, για να γευθούμε επιτέλους την πολυπόθητη δικαίωση του Τριαδικού μας Θεού. Αμήν.

Αναδημοσίευση επιλεγμένων τμημάτων από την ομιλία
Η αυτομεμψία στην εν Χριστώ ζωή μας – Μοναχός Αρσένιος Σκήτη Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους



Πηγή: vimaorthodoxias.gr

αναδημοσίευση από το https://www.pronews.gr/thriskeia/didahes/509864_anthropino-na-peseis-stin-amartia-na-parameneis-synehos-einai-daimoniko

Ανθρώπινο να πέσεις στην αμαρτία - Το να παραμένεις συνεχώς είναι δαιμονικό





Οι Άγιοι πατέρες της Εκκλησίας μας λένε πως το να πέσει ο άνθρωπος στην αμαρτία είναι ανθρώπινο αλλά το να παραμένει συνεχώς στην αμαρτία εκουσίως είναι δαιμονικό και κολάσιμο.

Η λέξις αμαρτία σημαίνει εκούσιο εκτροχιασμό από τον στόχο, σημαίνει εκούσια αποτυχία, επίσης σημαίνει το να πράττει ο άνθρωπος παν ότι μισεί ο Τριαδικός Θεός μας. Για οποιαδήποτε αμαρτία που πράττει ο άνθρωπος έχει ο ίδιος την ευθύνη εξ’ ολοκλήρου.

Ο εχθρός διάβολος δεν έχει καμία εξουσία να σπρώξει στην αμαρτία τον άνθρωπο και ειδικά τον ορθόδοξο χριστιανό αλλά το μόνο που μπορεί να κάνει κι έχει το ελεύθερο είναι να προσβάλει τον νου μας με πονηρές σκέψεις και φαντασίες.

Όμως, εάν στην πρώτη προσβολή, που μας κάνει ο διάβολος, εμείς δεν υπακούσουμε, τότε δεν κινδυνεύουμε να πράξουμε την αμαρτία που είναι ο στόχος του πονηρού.
Αν όμως δεχθούμε την προσβολή, που είναι μια πονηρή σκέψη για ένα πράγμα, τότε σιγά-σιγά οδηγούμαστε στην διάπραξη της αμαρτίας.
Άρα λοιπόν, ο ίδιος ο άνθρωπος έχει πλήρη την ευθύνη της αμαρτίας που διέπραξε και κανείς δεν τον ανάγκασε.

Όλα αυτά τα λέω, διότι στις μέρες μας, ακούμε πάρα πολλά παράξενα, δηλαδή πολλοί άνθρωποι, ορθόδοξοι χριστιανοί, προσπαθούν να αποδείξουν, πως δεν φταίνε αυτοί οι ίδιοι που διέπραξαν την αμαρτία, αλλά την ευθύνη την έχει κάποιος άλλος και όχι αυτοί οι ίδιοι.
Και πολλές φορές, ακόμα και στην εξομολόγηση που πάνε, ενώ ομολογούν πως έκαναν οι ίδιοι την αμαρτία, δεν παραδέχονται ότι φταίνε οι ίδιοι αλλά πως τους παρέσυρε κάποιος άνθρωπος ή κάποια περίεργη κατάσταση.

Έτσι δυστυχώς, παρά πολλοί πνευματικοί πατέρες της Εκκλησίας μας που εξομολογούν δυσκολεύονται κι υποφέρουν από τέτοιους ανθρώπους, κυρίως από γυναίκες που φοβούνται να πάρουν την ευθύνη της διαπράξεως της αμαρτίας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τους διαβάσουν συγχωρητική ευχή.

Διότι η συγχωρητική ευχή δίνεται από τον πνευματικό μόνο σε όσους ομολογήσουν με συντριβή και μετάνοια το αμάρτημά τους και ομολογήσουν ότι αυτοί οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι της αμαρτίας. Διότι αν είναι άλλος, ο οποίος ευθύνεται για την αμαρτία που οι ίδιοι διέπραξαν, τότε πρέπει να έρθει εκείνος να λάβει συγχώρηση!
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως περιπλέκονται πολύ τα πράγματα, όταν δεν παραδεχτούμε την ευθύνη των πράξεών μας….

ΟΙ ΑΝΔΡΕΙΟΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΤΟΥΣ

…..Και να γνωρίζουμε καλά, πως όσες φορές δικαιολογούμε τον εαυτό μας εν ώρα εξομολογήσεως, άφεση αμαρτιών δεν παίρνουμε από τον Θεό και η απόδειξη είναι πως φεύγουμε από το μυστήριο της εξομολογήσεως χωρίς να είμαστε αναπαυμένοι.

Ας αναφέρουμε ένα χαριτωμένο παράδειγμα, ως γεγονός που συνέβη με έναν πνευματικό ιερέα. Κάποτε όταν εξομολογούσε πήγε μια ευσεβής γυναίκα να εξομολογηθεί και σε όλη τη διάρκεια της εξομολογήσεως, η γυναίκα αυτή έλεγε στον πνευματικό πως δεν ευθύνεται η ίδια για τα αμαρτήματα που διέπραξε, αλλά η αιτία είναι η πεθερά της που της έριχνε τη διάθεση και γι’ αυτό αμάρτανε! Οπότε, όταν τέλειωσε η εξομολόγηση ο πνευματικός είπε στη γυναίκα να στείλει την πεθερά της να της διαβάσει συγχωρητική ευχή, διότι η ίδια ισχυριζόταν πως είναι ανεύθυνη.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν από αυτό το περιστατικό, πόσο γελοιοποιούμαστε όταν ομολογούμε ότι κάνουμε μεν την αμαρτία, αλλά στην ουσία ισχυριζόμαστε ότι δε φταίμε εμείς οι ίδιοι, αλλά κάποιος άλλος που δήθεν μας παρέσυρε. Δυστυχώς για την εποχή μας, αυτό έχει γίνει εκούσια αρρώστια, γι’ αυτό και δεν έχουμε ειρήνη μέσα μας, διότι δεν έχουμε λάβει συγχώρηση από τον Θεό.

Φυσικά δεν γνωρίζουμε ποσό μεγάλο είναι το ποσοστό αυτών των ανθρώπων, αλλά δόξα τω Θεώ υπάρχουν και οι κατά Θεόν σοφοί, ανδρείοι χριστιανοί που όταν εξομολογούνται προξενούν μεγάλη χαρά και ξέσπασμα δακρύων στους πνευματικούς, διότι βλέπουν πνεύμα μετανοίας, όπως του προφήτου και βασιλέως Δαβίδ, της αγίας Μαρίας της Αιγυπτίας και τόσων άλλων αγίων που παραδεχόταν πως οι ίδιοι είναι η αιτία που αμάρτησαν.
Κάποιοι μάλιστα ερευνητές λένε πως η σωστή και καθαρή εξομολόγηση που προαναφέραμε είναι το μοναδικό φάρμακο για τις ψυχολογικές αρρώστιες και συμφωνούμε απόλυτα με αυτούς.

Όσοι λοιπόν διακατεχόμαστε από αυτό το παμπόνηρο πάθος να ρίχνουμε σε άλλους την ευθύνη της αμαρτίας που διαπράξαμε, δεν μας μένει τίποτε άλλο παρά να πάρουμε τη γενναία απόφαση και να δοκιμάσουμε την ειλικρινή κατά Θεόν εξομολόγηση και να ομολογήσουμε ενώπιον του Πνευματικού μας Πατρός, πως εμείς κάναμε την αμαρτία, εμείς φταίμε γι΄ αυτήν, κανείς δεν μας έσπρωξε, αλλά η ίδια μας η προαίρεση αυτή και μόνο. Και όταν το κατορθώσουμε αυτό, με τη βοήθεια του Θεού μας, ας είμαστε βέβαιοι πως τα ψυχολογικά μας θα εξαφανιστούν από την ψυχή μας.

Έτσι λοιπόν δεν έχουμε καμία άλλη επιλογή εκτός της μεγάλης λέξεως που λέγεται «ήμαρτον», διότι όπως λένε οι Άγιοι Πατέρες μας ως άνθρωποι που είμαστε αμαρτάνουμε καθημερινά.
Πολλοί μεγάλοι Άγιοι της Εκκλησίας μας που δεν είχαν κάνει μεγάλα και θανάσιμα αμαρτήματα με πολύ χαρά και προθυμία ονόμαζαν τον εαυτό τους χειρότερο αμαρτωλό από όλους και το κάνανε αυτό, διότι εννοήσανε σε βάθος τη μεγάλη αξία της αληθινής μετάνοιας που αρχίζει με τη λέξη «ήμαρτον», όπως την εκφώνησε ο άσωτος υιός της παραβολής του Ευαγγελίου.

Πόσο μάλλον πρέπει να χαιρόμαστε, όσοι από εμάς έχουμε πέσει σε μεγάλες και θανάσιμες αμαρτίες και να λέμε με ανδρεία γεμάτοι θάρρος τη λέξη «ήμαρτον»; Διότι δεν υπάρχει κανένα άλλο φάρμακο πάνω στη γη για τις τύψεις που νιώθει η ψυχή μας από θανάσιμες αμαρτίες, παρά μόνο η αληθινή μετάνοια που είναι γεμάτη από ελπιδοφόρα συντριβή με τις λέξεις «ήμαρτον Κύριε, συγχώρησέ με».
Ώστε λοιπόν, ο Θεός μάς ζητάει μόνο να αναγνωρίσουμε πως εμείς οι ίδιοι ευθυνόμαστε για την αμαρτία. Αν δεν χρειαζότανε αυτή η αναγνώριση, δε θα μας τη ζητούσε ο Θεός. Διότι όταν ο άνθρωπος που αμαρτάνει και δεν παραδέχεται ότι φταίει ο ίδιος για την πράξη του, χωρίς να το καταλαβαίνει σιγά-σιγά αρχίζει να ομοιάζει με τον διάβολο, διότι μόνο ο διάβολος δεν παραδέχεται την αμαρτωλότητά του, αλλά πιστεύει πως είναι ένας θεός! …

Η αναμαρτησία είναι αποκλειστική ιδιότητα μόνο του Τριαδικού Θεού μας, κανένα πλάσμα ούτε στη γη, ούτε στον ουρανό δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι αναμάρτητο, παρά μόνο ο Τριαδικός Θεός μας που είναι φύσει αναμάρτητος.
Το δε πλάσμα Του, ο άνθρωπος, κατορθώνει μεν και φθάνει στην απάθεια, αλλά όχι στην αναμαρτησία.

Ο απαθής άγιος δέχεται την προσβολή της αμαρτίας με λογισμούς από τον διάβολο, αλλά δεν ενδίδει σε καμία προσβολή και έτσι μένει απαθής από την αμαρτία. Όμως αυτό είναι χάρις και δωρεά από τον Θεό μας, δεν είναι δύναμη που έχει ο Άγιος, ούτε πηγάζει από τον εαυτό του….Δηλαδή, όσο ενωμένος είναι ένας Άγιος με τον Τριαδικό Θεό, τόσο πιο απαθής είναι προς την αμαρτία.
Άρα λοιπόν, δεν έχει ο Θεός μας την απαίτηση από το πλάσμα του τον άνθρωπο να είναι αναμάρτητο, όμως περιμένει την εκούσια αναγνώριση για την αμαρτία του για να τον συγχωρέσει και στη συνέχεια να χαίρεται ο άνθρωπος Διότι αν δε λάβει συγχώρηση ο άνθρωπος από τον Θεό, δεν έχει καμία χαρά μέσα του. Και όντως λυπάται πολύ ο Θεός μας, όταν μας βλέπει να μην έχουμε τη χαρά που πηγάζει από το τον Ίδιο.

Διότι άλλο είναι οι ψεύτικες και ψυχοφθόρες χαρές του κόσμου και άλλο είναι οι χαρές που πηγάζουν από τον Τριαδικό Θεό μας. Οι χαρές του κόσμου τούτου μοιάζουν με τις πέτρες που τις συναντάμε και τις πατάμε στο δρόμο μας, οι δε χαρές του Θεού μοιάζουν με υπερπολύτιμα και σπανιότατα μαργαριτάρια!! Νομίζω πως δε χωράει καμιά απολύτως σύγκριση ανάμεσα στις δυο αυτές χαρές.
Ένας άγιος λέει πως «όταν έχουμε βαθιά μέσα μας την αίσθηση πως είμαστε χρεωμένοι στον Θεό μας, εξαιτίας των πολλών μας αμαρτιών, ο Θεός μας πλουτίζει μυστικώς»! Μακριά λοιπόν από το παμπόνηρο και επάρατο πάθος που μας συμβουλεύει να επιρρίπτουμε σε άλλους την ευθύνη της αμαρτίας που διαπράξαμε.

Είθε, όλοι οι Άγιοι μας που βάδισαν τη γνήσια οδό της μετανοίας και είχαν συναίσθηση της αμαρτωλότητας να βοηθήσουν και εμάς τους εκουσίως αδυνάτους να συνέλθουμε από την ψεύτικη δικαίωση που δίνουμε στον εαυτό μας, ώστε του λοιπού με ανδρεία και πίστη να παίρνουμε την ευθύνη της αμαρτίας που διαπράξαμε εξολοκλήρου στον εαυτό μας, για να γευθούμε επιτέλους την πολυπόθητη δικαίωση του Τριαδικού μας Θεού. Αμήν.

Αναδημοσίευση επιλεγμένων τμημάτων από την ομιλία
Η αυτομεμψία στην εν Χριστώ ζωή μας – Μοναχός Αρσένιος Σκήτη Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους



Πηγή: vimaorthodoxias.gr

αναδημοσίευση από το https://www.pronews.gr/thriskeia/didahes/509864_anthropino-na-peseis-stin-amartia-na-parameneis-synehos-einai-daimoniko

Ανθρώπινο να πέσεις στην αμαρτία - Το να παραμένεις συνεχώς είναι δαιμονικό





Οι Άγιοι πατέρες της Εκκλησίας μας λένε πως το να πέσει ο άνθρωπος στην αμαρτία είναι ανθρώπινο αλλά το να παραμένει συνεχώς στην αμαρτία εκουσίως είναι δαιμονικό και κολάσιμο.

Η λέξις αμαρτία σημαίνει εκούσιο εκτροχιασμό από τον στόχο, σημαίνει εκούσια αποτυχία, επίσης σημαίνει το να πράττει ο άνθρωπος παν ότι μισεί ο Τριαδικός Θεός μας. Για οποιαδήποτε αμαρτία που πράττει ο άνθρωπος έχει ο ίδιος την ευθύνη εξ’ ολοκλήρου.

Ο εχθρός διάβολος δεν έχει καμία εξουσία να σπρώξει στην αμαρτία τον άνθρωπο και ειδικά τον ορθόδοξο χριστιανό αλλά το μόνο που μπορεί να κάνει κι έχει το ελεύθερο είναι να προσβάλει τον νου μας με πονηρές σκέψεις και φαντασίες.

Όμως, εάν στην πρώτη προσβολή, που μας κάνει ο διάβολος, εμείς δεν υπακούσουμε, τότε δεν κινδυνεύουμε να πράξουμε την αμαρτία που είναι ο στόχος του πονηρού.
Αν όμως δεχθούμε την προσβολή, που είναι μια πονηρή σκέψη για ένα πράγμα, τότε σιγά-σιγά οδηγούμαστε στην διάπραξη της αμαρτίας.
Άρα λοιπόν, ο ίδιος ο άνθρωπος έχει πλήρη την ευθύνη της αμαρτίας που διέπραξε και κανείς δεν τον ανάγκασε.

Όλα αυτά τα λέω, διότι στις μέρες μας, ακούμε πάρα πολλά παράξενα, δηλαδή πολλοί άνθρωποι, ορθόδοξοι χριστιανοί, προσπαθούν να αποδείξουν, πως δεν φταίνε αυτοί οι ίδιοι που διέπραξαν την αμαρτία, αλλά την ευθύνη την έχει κάποιος άλλος και όχι αυτοί οι ίδιοι.
Και πολλές φορές, ακόμα και στην εξομολόγηση που πάνε, ενώ ομολογούν πως έκαναν οι ίδιοι την αμαρτία, δεν παραδέχονται ότι φταίνε οι ίδιοι αλλά πως τους παρέσυρε κάποιος άνθρωπος ή κάποια περίεργη κατάσταση.

Έτσι δυστυχώς, παρά πολλοί πνευματικοί πατέρες της Εκκλησίας μας που εξομολογούν δυσκολεύονται κι υποφέρουν από τέτοιους ανθρώπους, κυρίως από γυναίκες που φοβούνται να πάρουν την ευθύνη της διαπράξεως της αμαρτίας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τους διαβάσουν συγχωρητική ευχή.

Διότι η συγχωρητική ευχή δίνεται από τον πνευματικό μόνο σε όσους ομολογήσουν με συντριβή και μετάνοια το αμάρτημά τους και ομολογήσουν ότι αυτοί οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι της αμαρτίας. Διότι αν είναι άλλος, ο οποίος ευθύνεται για την αμαρτία που οι ίδιοι διέπραξαν, τότε πρέπει να έρθει εκείνος να λάβει συγχώρηση!
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως περιπλέκονται πολύ τα πράγματα, όταν δεν παραδεχτούμε την ευθύνη των πράξεών μας….

ΟΙ ΑΝΔΡΕΙΟΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΤΟΥΣ

…..Και να γνωρίζουμε καλά, πως όσες φορές δικαιολογούμε τον εαυτό μας εν ώρα εξομολογήσεως, άφεση αμαρτιών δεν παίρνουμε από τον Θεό και η απόδειξη είναι πως φεύγουμε από το μυστήριο της εξομολογήσεως χωρίς να είμαστε αναπαυμένοι.

Ας αναφέρουμε ένα χαριτωμένο παράδειγμα, ως γεγονός που συνέβη με έναν πνευματικό ιερέα. Κάποτε όταν εξομολογούσε πήγε μια ευσεβής γυναίκα να εξομολογηθεί και σε όλη τη διάρκεια της εξομολογήσεως, η γυναίκα αυτή έλεγε στον πνευματικό πως δεν ευθύνεται η ίδια για τα αμαρτήματα που διέπραξε, αλλά η αιτία είναι η πεθερά της που της έριχνε τη διάθεση και γι’ αυτό αμάρτανε! Οπότε, όταν τέλειωσε η εξομολόγηση ο πνευματικός είπε στη γυναίκα να στείλει την πεθερά της να της διαβάσει συγχωρητική ευχή, διότι η ίδια ισχυριζόταν πως είναι ανεύθυνη.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν από αυτό το περιστατικό, πόσο γελοιοποιούμαστε όταν ομολογούμε ότι κάνουμε μεν την αμαρτία, αλλά στην ουσία ισχυριζόμαστε ότι δε φταίμε εμείς οι ίδιοι, αλλά κάποιος άλλος που δήθεν μας παρέσυρε. Δυστυχώς για την εποχή μας, αυτό έχει γίνει εκούσια αρρώστια, γι’ αυτό και δεν έχουμε ειρήνη μέσα μας, διότι δεν έχουμε λάβει συγχώρηση από τον Θεό.

Φυσικά δεν γνωρίζουμε ποσό μεγάλο είναι το ποσοστό αυτών των ανθρώπων, αλλά δόξα τω Θεώ υπάρχουν και οι κατά Θεόν σοφοί, ανδρείοι χριστιανοί που όταν εξομολογούνται προξενούν μεγάλη χαρά και ξέσπασμα δακρύων στους πνευματικούς, διότι βλέπουν πνεύμα μετανοίας, όπως του προφήτου και βασιλέως Δαβίδ, της αγίας Μαρίας της Αιγυπτίας και τόσων άλλων αγίων που παραδεχόταν πως οι ίδιοι είναι η αιτία που αμάρτησαν.
Κάποιοι μάλιστα ερευνητές λένε πως η σωστή και καθαρή εξομολόγηση που προαναφέραμε είναι το μοναδικό φάρμακο για τις ψυχολογικές αρρώστιες και συμφωνούμε απόλυτα με αυτούς.

Όσοι λοιπόν διακατεχόμαστε από αυτό το παμπόνηρο πάθος να ρίχνουμε σε άλλους την ευθύνη της αμαρτίας που διαπράξαμε, δεν μας μένει τίποτε άλλο παρά να πάρουμε τη γενναία απόφαση και να δοκιμάσουμε την ειλικρινή κατά Θεόν εξομολόγηση και να ομολογήσουμε ενώπιον του Πνευματικού μας Πατρός, πως εμείς κάναμε την αμαρτία, εμείς φταίμε γι΄ αυτήν, κανείς δεν μας έσπρωξε, αλλά η ίδια μας η προαίρεση αυτή και μόνο. Και όταν το κατορθώσουμε αυτό, με τη βοήθεια του Θεού μας, ας είμαστε βέβαιοι πως τα ψυχολογικά μας θα εξαφανιστούν από την ψυχή μας.

Έτσι λοιπόν δεν έχουμε καμία άλλη επιλογή εκτός της μεγάλης λέξεως που λέγεται «ήμαρτον», διότι όπως λένε οι Άγιοι Πατέρες μας ως άνθρωποι που είμαστε αμαρτάνουμε καθημερινά.
Πολλοί μεγάλοι Άγιοι της Εκκλησίας μας που δεν είχαν κάνει μεγάλα και θανάσιμα αμαρτήματα με πολύ χαρά και προθυμία ονόμαζαν τον εαυτό τους χειρότερο αμαρτωλό από όλους και το κάνανε αυτό, διότι εννοήσανε σε βάθος τη μεγάλη αξία της αληθινής μετάνοιας που αρχίζει με τη λέξη «ήμαρτον», όπως την εκφώνησε ο άσωτος υιός της παραβολής του Ευαγγελίου.

Πόσο μάλλον πρέπει να χαιρόμαστε, όσοι από εμάς έχουμε πέσει σε μεγάλες και θανάσιμες αμαρτίες και να λέμε με ανδρεία γεμάτοι θάρρος τη λέξη «ήμαρτον»; Διότι δεν υπάρχει κανένα άλλο φάρμακο πάνω στη γη για τις τύψεις που νιώθει η ψυχή μας από θανάσιμες αμαρτίες, παρά μόνο η αληθινή μετάνοια που είναι γεμάτη από ελπιδοφόρα συντριβή με τις λέξεις «ήμαρτον Κύριε, συγχώρησέ με».
Ώστε λοιπόν, ο Θεός μάς ζητάει μόνο να αναγνωρίσουμε πως εμείς οι ίδιοι ευθυνόμαστε για την αμαρτία. Αν δεν χρειαζότανε αυτή η αναγνώριση, δε θα μας τη ζητούσε ο Θεός. Διότι όταν ο άνθρωπος που αμαρτάνει και δεν παραδέχεται ότι φταίει ο ίδιος για την πράξη του, χωρίς να το καταλαβαίνει σιγά-σιγά αρχίζει να ομοιάζει με τον διάβολο, διότι μόνο ο διάβολος δεν παραδέχεται την αμαρτωλότητά του, αλλά πιστεύει πως είναι ένας θεός! …

Η αναμαρτησία είναι αποκλειστική ιδιότητα μόνο του Τριαδικού Θεού μας, κανένα πλάσμα ούτε στη γη, ούτε στον ουρανό δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι αναμάρτητο, παρά μόνο ο Τριαδικός Θεός μας που είναι φύσει αναμάρτητος.
Το δε πλάσμα Του, ο άνθρωπος, κατορθώνει μεν και φθάνει στην απάθεια, αλλά όχι στην αναμαρτησία.

Ο απαθής άγιος δέχεται την προσβολή της αμαρτίας με λογισμούς από τον διάβολο, αλλά δεν ενδίδει σε καμία προσβολή και έτσι μένει απαθής από την αμαρτία. Όμως αυτό είναι χάρις και δωρεά από τον Θεό μας, δεν είναι δύναμη που έχει ο Άγιος, ούτε πηγάζει από τον εαυτό του….Δηλαδή, όσο ενωμένος είναι ένας Άγιος με τον Τριαδικό Θεό, τόσο πιο απαθής είναι προς την αμαρτία.
Άρα λοιπόν, δεν έχει ο Θεός μας την απαίτηση από το πλάσμα του τον άνθρωπο να είναι αναμάρτητο, όμως περιμένει την εκούσια αναγνώριση για την αμαρτία του για να τον συγχωρέσει και στη συνέχεια να χαίρεται ο άνθρωπος Διότι αν δε λάβει συγχώρηση ο άνθρωπος από τον Θεό, δεν έχει καμία χαρά μέσα του. Και όντως λυπάται πολύ ο Θεός μας, όταν μας βλέπει να μην έχουμε τη χαρά που πηγάζει από το τον Ίδιο.

Διότι άλλο είναι οι ψεύτικες και ψυχοφθόρες χαρές του κόσμου και άλλο είναι οι χαρές που πηγάζουν από τον Τριαδικό Θεό μας. Οι χαρές του κόσμου τούτου μοιάζουν με τις πέτρες που τις συναντάμε και τις πατάμε στο δρόμο μας, οι δε χαρές του Θεού μοιάζουν με υπερπολύτιμα και σπανιότατα μαργαριτάρια!! Νομίζω πως δε χωράει καμιά απολύτως σύγκριση ανάμεσα στις δυο αυτές χαρές.
Ένας άγιος λέει πως «όταν έχουμε βαθιά μέσα μας την αίσθηση πως είμαστε χρεωμένοι στον Θεό μας, εξαιτίας των πολλών μας αμαρτιών, ο Θεός μας πλουτίζει μυστικώς»! Μακριά λοιπόν από το παμπόνηρο και επάρατο πάθος που μας συμβουλεύει να επιρρίπτουμε σε άλλους την ευθύνη της αμαρτίας που διαπράξαμε.

Είθε, όλοι οι Άγιοι μας που βάδισαν τη γνήσια οδό της μετανοίας και είχαν συναίσθηση της αμαρτωλότητας να βοηθήσουν και εμάς τους εκουσίως αδυνάτους να συνέλθουμε από την ψεύτικη δικαίωση που δίνουμε στον εαυτό μας, ώστε του λοιπού με ανδρεία και πίστη να παίρνουμε την ευθύνη της αμαρτίας που διαπράξαμε εξολοκλήρου στον εαυτό μας, για να γευθούμε επιτέλους την πολυπόθητη δικαίωση του Τριαδικού μας Θεού. Αμήν.

Αναδημοσίευση επιλεγμένων τμημάτων από την ομιλία
Η αυτομεμψία στην εν Χριστώ ζωή μας – Μοναχός Αρσένιος Σκήτη Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους



Πηγή: vimaorthodoxias.gr

αναδημοσίευση από το https://www.pronews.gr/thriskeia/didahes/509864_anthropino-na-peseis-stin-amartia-na-parameneis-synehos-einai-daimoniko