Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019

Η πρόρρηση του Αγίου Παϊσίου για την παγκόσμια δικτατορία - «Το χρήμα θα εκλείψει από τον κόσμο»


Η παρακάτω περιγραφή είναι μια πραγματική μαρτυρία προσκυνητή από το βιβλίο «Μαρτυρίες Προσκυνητών- Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης». Ένα βιβλίο στο οποίο περιέχονται πολλές μαρτυρίες σχετικά με το διορατικό και προορατικό χάρισμα του Γέροντα, νουθεσίες, λόγοι σοφίας και χάριτος και πολλά θαυμαστά γεγονότα. Σπουδαίο μέρος του βιβλίου αποτελούν και οι μαρτυρίες σχετικά με τα εθνικά και παγκόσμια θέματα, τα οποία τον τελευταίο καιρό βρίσκονται σε επικαιρότητα, Μάλιστα, μερικές από τις μαρτυρίες έχουν κατατεθεί επωνύμως από αξιωματικούς των ενόπλων μας δυνάμεων.
Η προφητεία για την παγκόσμια δικτατορία
- Ο Γέροντας το 1983 στην Σουρωτή είχε αναφέρει συγκεκριμένα: «Θα έρθει καιρός που θα ανεβοκατεβαίνουν κυβερνήσεις, θα εναλλάσσονται τα κόμματα, θα ανακαλούνται διατάγματα, θα ψηφίζονται νόμοι και θα καταργούνται άλλοι, και θα επικρατεί σύγχυση και ταραχή. Τότε, όμως, θα αντιδράσουν αρκετοί πιστοί Χριστιανοί αλλά και μερικοί κομμουνιστές».
«Μα πώς είναι δυνατόν παππούλη να γίνει μια παγκόσμια δικτατορία με τα σημερινά δεδομένα;»ρωτούσα με περισσή απορία, μιας και η στενομυαλιά μου δε με άφηνε να σκεφτώ πιο καθαρά, πιο ξάστερα. Ο παππούλης χαμογελούσε, με ένα χαμόγελο όλο γαλήνη αλλά και συμπόνια απέναντι σε έναν νεαρό, που επειδή ήξερε πέντε γράμματα παραπάνω, νόμιζε πως μπορούσε και να διυλίσει και τον κώνωπα.
- Έπειτα μου απάντησε ως εξής: «Μα δεν καταλαβαίνεις τις προθέσεις του; (εννοούσε τον αντίχριστο). Δεν θα αναγκάσει κανέναν να δεχτεί κανένα σφράγισμα παιδί μου! Τίποτε τρομαχτικό από αυτά που φαντάζεσαι. Θα το κάνει μέσω του χρήματος. Το χρήμα θα εκλείψει από τον κόσμο. Τα κράτη όλης της γης θα χρεοκοπήσουν και δεν θα έχουν χρήματα για να ταΐσουν τους λαούς τους. Και τότε, οι τράπεζες που είναι όργανά του, θα δώσουν χρήματα στα κράτη και αυτά θα τον προσκυνήσουν ως μεγάλο ευεργέτη. Μέσω της τεχνολογίας θα σκλαβώσει τον κόσμο. Και δεν θα το κάνει με εξαναγκασμό. Εσύ μόνος σου θα πας να σκλαβωθείς. Θα πάρεις τις διάφορες τραπεζικές κάρτες για να κάνεις – υποτίθεται – την δουλειά σου, ενώ ουσιαστικά θα κάνεις αυτό που θέλει αυτός. Θα σκλαβωθείς μόνος σου, για να εξακολουθείς να απολαμβάνεις την ζωή που έχεις τώρα. Κατάλαβες;»
Όλα αυτά μου φαίνονταν τρομερά υπερβολικά. Δηλαδή δεν μπορούσα να κατανοήσω ακόμη το πώς θα μπορούσε κάποιος να σκλαβωθεί με την θέλησή του.
- Και συνέχισε λέγοντας: «Να πώς θα γίνει. Σήμερα μαρκάρει όλα τα τρόφιμα που βλέπεις με τον γραμμωτό κώδικα. Αυτός ο γραμμωτός κώδικας, που έχει και τους αριθμούς του ονόματός του χωράει πολλές πληροφορίες για τα προϊόντα. Πού κατασκευάστηκαν, από ποιόν, από ποιο κράτος, ποια παρτίδα, όλα όσα αφορούν το προϊόν. Το ίδιο θα κάνει και για τον άνθρωπο. Θα τον καταντήσει έναν αριθμό. Έναν μοναδικό αριθμό, που θα τον αναγνωρίζουν όλα τα κομπιούτερ της γης».

«Μα, η Αγία Γραφή αναφέρει ότι ο αντίχριστος θα μας αναγκάσει να πάρουμε το χάραγμα», του απαντώ.

- «Δεν είναι έτσι ακριβώς. Εσένα σε ανάγκασε κανείς να βγάλεις αυτήν την τραπεζική κάρτα που έχεις; Όχι βέβαια! Μόνος σου πήγες και την έβγαλες, επειδή σε διευκολύνει για να βγάζεις τα λεφτά σου από τη τράπεζα. Απλό δεν είναι; Ε, αύριο-μεθαύριο, αυτό που σου φαίνεται εσένα ως απλοϊκό, θα είναι αναπόφευκτο. Δεν θα σε υποχρεώνει κανείς να το κάνεις, αλλά αν δεν το κάνεις, δεν θα μπορείς να πάρεις εύκολα τα λεφτά σου, θα χρειάζεσαι μια διαδικασία που μπορεί να κρατήσει και βδομάδες. Γιατί όλα θα είναι αυτοματοποιημένα, μέσω κομπιούτερ! Δεν θα υπάρχουν χαρτιά παρά μόνον αυτές οι κάρτες. Εκεί μέσα θα σε έχουν μαρκάρει. Και μετά, σιγά-σιγά, θα τις εξαφανίσουν τις κάρτες με την δικαιολογία ότι μπορεί κάποιος να σου τις κλέψει και να σηκώσει τα λεφτά σου. Τότε, θα σου βάλουν το μαρκάρισμα στο χέρι σου ή στο μέτωπο. Το κεφάλι σου και το χέρι σου αποκλείεται να στο κλέψουν. Κι αυτό θα είναι η ταυτότητά σου, ο αριθμός σου και ο λογαριασμός σου στην τράπεζα. Αυτό θα είναι όμως και το τέλος σου».
πηγή https://www.pronews.gr/thriskeia/didahes/766152_i-prorrisi-toy-agioy-paisioy-gia-tin-pagkosmia-diktatoria-hrima-tha

Η πρόρρηση του Αγίου Παϊσίου για την παγκόσμια δικτατορία - «Το χρήμα θα εκλείψει από τον κόσμο»


Η παρακάτω περιγραφή είναι μια πραγματική μαρτυρία προσκυνητή από το βιβλίο «Μαρτυρίες Προσκυνητών- Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης». Ένα βιβλίο στο οποίο περιέχονται πολλές μαρτυρίες σχετικά με το διορατικό και προορατικό χάρισμα του Γέροντα, νουθεσίες, λόγοι σοφίας και χάριτος και πολλά θαυμαστά γεγονότα. Σπουδαίο μέρος του βιβλίου αποτελούν και οι μαρτυρίες σχετικά με τα εθνικά και παγκόσμια θέματα, τα οποία τον τελευταίο καιρό βρίσκονται σε επικαιρότητα, Μάλιστα, μερίκες από τις μαρτυρίες έχουν κατατεθεί επωνύμως από αξιωματικούς των ενόπλων μας δυνάμεων.
Η προφητεία για την παγκόσμια δικτατορία
Ο Γέροντας το 1983 στη Σουρωτή είχε αναφέρει συγκεκριμένα: «Θα έρθει καιρός που θα ανεβαινοκατεβαίνουν κυβερνήσεις, θα εναλλάσσονται τα κόμματα, θα ανακαλούνται διατάγματα, θα ψηφίζονται νόμοι και θα καταργούνται άλλοι, και θα επικρατεί σύγχυση και ταραχή. Τότε, όμως, θα αντιδράσουν λίγοι πιστοί Χριστιανοί αλλά και το Κ.Κ.Ε..»
«Μα πώς είναι δυνατόν παππούλη να γίνει μια παγκόσμια δικτατορία με τα σημερινά δεδομένα;»ρωτούσα με περισσή απορία, μιας και η στενομυαλιά μου δε με άφηνε να σκεφτώ πιο καθαρά, πιο ξάστερα.
Ο παππούλης χαμογελούσε, με ένα χαμόγελο όλο γαλήνη, αλλά και συμπόνια απέναντι σε έναν νεαρό, που επειδή ήξερε πέντε γράμματα παραπάνω, νόμιζε πως μπορούσε και να διυλίσει και τον …κώνωπα.
Το χρήμα θα εκλείψει από τον κόσμο. Τα κράτη όλης της γης θα χρεοκοπήσουν
«Μα δεν καταλαβαίνεις τις προθέσεις του; Δεν θα αναγκάσει κανέναν να δεχτεί κανένα σφράγισμα παιδί μου! Τίποτε τρομαχτικό από αυτά που φαντάζεσαι. Θα το κάνει μέσω του χρήματος. Το χρήμα θα εκλείψει από τον κόσμο. Τα κράτη όλης της γης θα χρεοκοπήσουν και δεν θα έχουν χρήματα για να ταΐσουν τους λαούς τους. Και τότε, οι τράπεζες που είναι όργανά του, θα δώσουν χρήματα στα κράτη και αυτά θα τον προσκυνήσουν ως μεγάλο ευεργέτη. Μέσω της τεχνολογίας θα σκλαβώσει τον κόσμο. Και δεν θα το κάνει με εξαναγκασμό. Εσύ μόνος σου θα πας να σκλαβωθείς. Θα πάρεις τις διάφορες τραπεζικές κάρτες για να κάνεις – υποτίθεται – τη δουλειά σου, ενώ θα κάνεις αυτό που θέλει αυτός. Θα σκλαβωθείς μόνος σου, για να εξακολουθείς να απολαμβάνεις τη ζωή που έχεις τώρα. Κατάλαβες;»
Όλα αυτά μου φαινόταν τρομερά υπερβολικά. Δηλαδή δεν μπορούσα να κατανοήσω ακόμη το πώς θα μπορούσε κάποιος να σκλαβωθεί με τη …θέλησή του!
«Να πώς θα γίνει… Σήμερα μαρκάρει όλα τα τρόφιμα που βλέπεις με το γραμμωτό κώδικα. Αυτός ο γραμμωτός κώδικας, που έχει και τους αριθμούς το ονόματός του, χωράει πολλές πληροφορίες για τα προϊόντα. Πού κατασκευάστηκαν, από ποιόν, από ποιό κράτος, ποια παρτίδα, όλα όσα αφορούν το προϊόν. Το ίδιο θα κάνει και για τον άνθρωπο. Θα τον καταντήσει έναν αριθμό. Έναν μοναδικό αριθμό, που να τον αναγνωρίζουν όλα τα κομπιούτερ της γης. Η Αγία Γραφή μάς λέει πώς θα «αναγκάσει».
«Δεν είναι έτσι ακριβώς. Εσένα σε ανάγκασε κανείς να βγάλεις αυτή τη τραπεζική κάρτα που έχεις; Όχι βέβαια! Μόνος σου πήγες και την έβγαλες, επειδή σε διευκολύνει για να βγάζεις τα λεφτά σου από τη τράπεζα! Απλό δεν είναι; Ε, αύριο-μεθαύριο, αυτό που σου φαίνεται εσένα ως απλοϊκό, θα είναι αναπόφευκτο. Δεν θα σε υποχρεώνει κανείς να το κάνεις, αλλά αν δεν το κάνεις, δεν θα μπορείς να πάρεις εύκολα τα λεφτά σου, θα χρειάζεσαι μια διαδικασία που μπορεί να κρατήσει και βδομάδες!
Γιατί όλα θα είναι αυτοματοποιημένα! Μέσω κομπιούτερ! Δεν θα υπάρχουν χαρτιά παρά μόνον αυτές οι κάρτες. Εκεί μέσα θα σε έχουν μαρκάρει. Και μετά σιγά-σιγά, θα τις εξαφανίσουν τις κάρτες με τη δικαιολογία ότι μπορεί κάποιος να σου τις κλέψει και να σηκώσει τα λεφτά σου. Τότε, θα σου βάλουν το μαρκάρισμα στο χέρι σου ή στο μέτωπο. Το κεφάλι σου και το χέρι σου αποκλείεται να στο κλέψουν. Κι αυτό θα είναι η ταυτότητά σου, ο αριθμός σου και ο λογαριασμός στην τράπεζά σου. Αυτό θα είναι όμως και το τέλος σου».
πηγή https://www.pronews.gr/thriskeia/didahes/766152_i-prorrisi-toy-agioy-paisioy-gia-tin-pagkosmia-diktatoria-hrima-tha

Ρ.Τ.Ερντογάν: «Δεν μας φοβίζουν οι κυρώσεις - Θα προστατέψουμε τα δικαιώματά μας στην Α.Μεσόγειο»


Η Άγκυρα θα συνεχίσει τις ίδιες ακριβώς προκλήσεις στην Α.Μεσόγειο και δεν την πτοούν ούτε οι κυρώσεις της ΕΕ αλλά ούτε και οι μελλοντικές πιθανές κυρώσεις από τις ΗΠΑ.
«Καμία απειλή επιβολής κυρώσεων δεν θα μας αποτρέψει από τους δίκαιους σκοπούς μας στην Ανατολική Μεσόγειο», δήλωσε το πρωί της Τετάρτης ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, απαντώντας με τον τρόπο αυτό στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα στο πλαίσιο δηλώσεών του για την επέτειο υπογραφής της Συνθήκης της Λωζάνης.
«Σιωπηρά ή ξεκάθαρα, καμία απειλή επιβολής κυρώσεων δεν θα αποτρέψει την Τουρκία από τον δίκαιο σκοπό της. Οι κινήσεις που κάνουμε στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Συρία, είναι για στην προστασία των δικαιωμάτων του έθνους μας και των Τουρκοκυπρίων», είπε ο Τούρκος πρόεδρος.
«Η Τουρκία έχει την δύναμη να εξαλείψει οποιαδήποτε απειλή για την ανεξαρτησία, την ασφάλεια και την σταθερότητα από οποιαδήποτε εξουσία», είπε ακόμα ο Ερντογάν.
πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/toyrkia/791484_rterntogan-adiaforoyme-gia-tis-kyroseis-tha-synehisoyme-tis-geotriseis

Τρίτη 23 Ιουλίου 2019

Μέγας Αλέξανδρος.Στην γη των ατίθασων,μια διαδρομή για τρελούς και ευσεβείς


"Στη γη των ατίθασων
Από το Χάιμπερ Πας ως τη Λαχόρη, άλλο είναι να πας με αυτοκίνητο κι άλλο με τα πόδια. Όπως κι αν πας, είναι ένα διαρκές προσκύνημα.
Μια διαδρομή για τρελλούς κι ευσεβείς.
Οδοιπορικό του Γ.Παπαδόπουλου-Τετράδη

Του Αλέξανδρου
Το τραίνο κι οι επιβάτες του, που σχεδόν κάθε Κυριακή περνούν, είναι ο άλλος κόσμος για το πολύχρωμο παιδομάνι στα κακοτράχαλα υψώματα.
Είναι ο άλλος κόσμος για το απόρθητο κάστρο του Αλί Μασζίντ, που κρέμεται πάνω σ' ένα λόφο στη μέση του φαραγγιού. Μογγολικός φρουρός πάνω σε βουδιστικά ερείπια, πάνω στις μνήμες από τη στρατιά του Πτολεμαίου του Λάγου, που του 'λαχε ο κλήρος να περάσει με 30.000 Μακεδόνες το στενό και να μπει στην Ινδική και στο Πεχαβάρ το 327 π.Χ. μαζί με τον Αλέξανδρο.

Με τον Αλέξανδρο που ήρθε από πάνω, από τον Ινδοκαύκασο και τη Βακτρία, μέσα από τις απάνθρωπες συνθήκες όπως το συνήθιζε.
Τί έπινε τόσος στρατός, που στην πρώτη γουλιά νερό σε θερίζει η διάρροια; Τί έτρωγε τόσος στρατός, που τα γιδοπρόβατα και τα βοοειδή είναι γεμάτα παράσιτα κι αρρώστιες, στις οποίες δεν έχει αντισώματα, σαν τους ντόπιους, ο ξένος εισβολέας ή επισκέπτης;

Τί ντυνόταν τόσος στρατός, που σε λιανίζουν οι 55 βαθμοί στον ήλιο, χωρίς καν να σέρνεις τη βαρειά ασπίδα, το δόρυ, το σπαθί, την περικεφαλαία, το θώρακα με τις περικνημίδες; Τί ντυνόταν, που το χειμώνα πεθαίνεις από το κρύο και το ξεροβόρι;
Τί αλειβόταν για τους σκορπιούς και τα φίδια, που κοιμούνται δίπλα σου και δεν ξέρεις αν θα προλάβει να σε σώσει το αντίδοτο της ένεσης;

Με τί δυνάμεις προχωρούσε τόσος στρατός, πολεμώντας διαρκώς, που παραδίνεις το πνεύμα σου μόλις τρέξεις 10 λεπτά εκεί πάνω; Εσύ που 'σαι καλοκοιμισμένος και χορτάτος. Όχι αυτοί, που τρέχαν κι ορμούσαν και σπάθιζαν με τις ώρες, ασταμάτητα, ως την επομένη. Μισοξενυχτισμένοι, κακοταϊσμένοι, μισοδιψασμένοι. Σε μια πορεία προς το άγνωστο. Με το φόβο του θανάτου να είναι ένα με το πετσί τους. Επειδή μπροστά επήγαινε ο Σεκάντερ.

Δεν πας ούτε με αιρ κοντίσιον
Μόνο άμα περάσεις το Χάιμπερ Πας, την έρημο του Αφγανιστάν, την έρημο από τα Μάργαλα ως την πεδιάδα του Υδάσπιδος, τον κακοτράχαλο Ινδοκούχ και τις απροσπέλαστες πέτρες της Βακτρίας καταλαβαίνεις:
Αυτός ο άνθρωπος δεν ήταν στα καλά του. Ήταν τρελλός και παλικάρι.
Αυτός ο άνθρωπος δεν είχε όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας.
Αυτός ο άνθρωπος δεν μετριόταν με τα φυσιολογικά για ανθρώπους μέτρα.
Κι αυτοί που τον ακολουθούσαν πρέπει να ήταν μαγεμένοι. Πρέπει να ξεπέρασαν τον εαυτό τους και τις δυνάμεις τους άπειρες φορές. Πρέπει να τον λάτρευαν σαν ερωμένη.

Σαν Αποκάλυψη.

Στην έρημο μετά τα Μάργαλα, μεταξύ Ισλαμαμπάντ και Λαχόρης, δεν περπατάς ούτε είκοσι λεπτά -αν έχεις πείσμα. Μετά, σκάβεις στο έδαφος λαγούμι να χωθείς να σκιαστείς, γιατί δεν έχει ούτε θάμνο. Κι όταν τη μέρα καίει ο ήλιος με 45 - 49 βαθμούς υπό σκιά, τη νύχτα έχει 32.
Πρέπει να τον λάτρευαν σαν ερωμένη, μα πρέπει να πας για να πειστείς πως είχαν πια ξεπεράσει τον εαυτό τους ήδη, όταν περνούσαν το Χάιμπερ Πας. Αλλά άντεξαν να διασχίσουν κι όλο το Πακιστάν-Πεχαβάρ, Χαρσάντα, Τάξιλα, Μάργαλα, Ύδασπις -μέχρι να τον παρακαλέσουν με δάκρυα να τους γυρίσει πίσω.

Καθώς στέκεσαι στη γέφυρα του ποταμού Υδάσπιδος, έξω από τη Λαχόρη, εκεί που του 'παν "φτάνει, δεν πάει άλλο", το έχεις πει εσύ ήδη από μόνος σου. "Φτάνει".
Αυτός, ο Σεκάντερ ήταν ένας φευγάτος ονειροπαρμένος. Κι αυτοί ήταν οι ήρωες στρατιώτες του. Κι αυτό που τους έφτασε ως εκεί ήταν ότι έτρωγε ό,τι κι αυτοί. Έπινε ό,τι κι αυτοί. Κοιμόταν όπως κι αυτοί. Πολεμούσε μπροστά απ' αυτούς. Αρρώσταινε όσο κι αυτοί.

Και σαν για να αποδείξει σ' αυτούς και στην Ιστορία πως ήτανε φευγάτος, τους γύρισε πίσω από την έρημο του Βαλουχιστάν και τη χειρότερη του Ιράν, χίλια χιλιόμετρα πιο νότια από το Χάιμπερ Πας.
Που εκεί δεν πας ούτε με αιρ κοντίσιον τώρα. Όχι, δεν πας. Στο λένε οι ίδιοι οι νομάδες.
Μόνο κουνάς το κεφάλι με απορία στο έβγα του Χάιμπερ Πας, στην έρημο του Αφγανιστάν. Μια έρημο, που δεν έχει τίποτε ανθρώπινο. Ούτε καν άμμο.

Και καθώς κοιτάς τους καταυλισμούς των ανθρώπων, από πηλό κι άχυρο, αναρωτιέσαι πόσο πιο απάνθρωπη είναι εκείνη η διαδρομή από τούτη. Ή πόσο πιο υπεράνθρωποι ήταν εκείνοι από ετούτους. ".

[Από την "Ελευθεροτυπία" της 22ας (ημέρα Τρίτη) Ιουνίου του 1999, σελίδες 16 & 17.]

Η Σημαία επιστρέφει στους άριστους - Κατάργηση της κλήρωσης - Ριζικές αλλαγές στην Παιδεία



Η κυβέρνηση επαναφέρει την Σημαία στους άριστους και καταργεί την κλήρωση με την οποία η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μπορούσε να την δώσει κυριολεκτικά στον οποιονδήποτε.
Ριζικές αλλαγές στην Παιδεία προωθεί η νέα υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
Έπειτα από την ανακοίνωση με το νέο Λύκειο που προετοιμάζει η κυβέρνηση, η νέα υπουργός, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων ανέφερε εμφατικά πως όσοι εκπαιδευτικοί έχουν αποσπαστεί σε φορείς θα πρέπει να «ξεσκονίσουν» τα βιβλία τους γιατί θα επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες ανακοινωνοντας ουσιαστικά τη μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις».
Για όσους δεν το γνωρίζουν, σε υπουργεία, φορείς του Δημοσίου, αλλά και εντός της Βουλής υπάρχουν αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί που έχουν ακόμη και δέκα χρόνια να πατήσουν σε σχολικές αίθουσες. Αυτή πλέον η προνομιούχα τάξη δασκάλων και καθηγητών θα επιστρέψει στα θρανία.
Το πιο σημαντικό όμως από τις αλλαγές, ή πιο σωστά από τις «επαναφορές» που ετοιμάζει η κυβέρνηση, όπως αναφέρουν τα parapolitika.gr είναι «τέλος» σε κάθε φήμη, συζήτηση ή διαρροή επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ για δήθεν κατάργηση του αγιασμού στα σχολεία ή της πρωινής προσευχής και φυσικά την κατάργηση της κλήρωσης για τη σημαία, αφού επανέρχεται το προηγούμενο καθεστώς με τους άριστους να είναι -ξανά- οι σημαιοφόροι κατά τις παρελάσεις.
πηγή https://www.pronews.gr/elliniki-politiki/kyvernisi/791230_i-simaia-epistrefei-stoys-aristoys-katargisi-tis-klirosis-rizikes

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019

Εκείνοι που ελέγχουν με αδιακρισία έχουν πνευματική σκότιση και κακία


– Στα εκκλησιαστικά θέματα όλες οι καταστάσεις δεν είναι να πάρεις θέση. Μπορεί να ανέχεται κανείς μια κατάσταση κάνοντας υπομονή, έως ότου ο Θεός δείξει τι πρέπει να κάνει. Άλλο είναι να ανέχεται κανείς μια κατάσταση και άλλο να την αποδέχεται, ενώ δεν πρέπει.

Ύστερα, σε τέτοιες περιπτώσεις, ό,τι έχει να πει κανείς να το πει με σεβασμό, ανδρίκια· όχι να βρίζει, να δημοσιεύει. Να το πει ιδιαιτέρως στο ίδιο το πρόσωπο στο οποίο αφορά το θέμα με πόνο, από αγάπη, για να προσέξει μερικά πράγματα.
Δεν είναι ειλικρινής και ευθύς εκείνος που λέει κατά πρόσωπο την αλήθεια ούτε εκείνος που την δημοσιεύει, αλλά εκείνος που έχει αγάπη και αληθινή ζωή και μιλάει με διάκριση, όταν πρέπει, και λέει εκείνα που πρέπει στην πρέπουσα ώρα.
Εκείνοι που ελέγχουν με αδιακρισία έχουν πνευματική σκότιση και κακία και βλέπουν τους ανθρώπους δυστυχώς σαν κούτσουρα. Και ενώ τους πελεκάνε αλύπητα και υποφέρουν οι άνθρωποι, αυτοί χαίρονται για το τετραγώνισμα που τους κάνουν, για «τον κυβισμό»!

Μόνο σε άνθρωπο που έχει δαιμόνιο αρχικό δικαιολογείται να θεατρίζει τους ανθρώπους μπροστά στον κόσμο, να τους λέει το παρελθόν τους (σε όσους βέβαια έχει δικαιώματα το δαιμόνιο), για να κλονίζει αδύνατες ψυχές. Το ακάθαρτο πνεύμα, φυσικά, δεν βγάζει στην φόρα τις αρετές των ανθρώπων αλλά τις αδυναμίες τους.

Οι ελευθερωμένοι όμως άνθρωποι από τα πάθη τους, επειδή δεν έχουν κακία, το κακό το διορθώνουν με καλοσύνη. Αν δουν καμιά φορά κάπου λίγη ακαθαρσία που δεν καθαρίζεται, την σκεπάζουν με καμιά πλάκα, για να μην αηδιάσει και ο άλλος που θα την δη. Ενώ εκείνοι που ξεσκαλίζουν σκουπίδια μοιάζουν με τις κότες…

Τώρα ο διάβολος κάνει μουντζούρες πολλές και μπλέκει πολύ τα πράγματα, αλλά τελικά θα σπάσει τα μούτρα του. Μετά από χρόνια θα λάμψουν οι δίκαιοι. Και λίγη αρετή να έχουν, εν τούτοις θα φαίνονται, γιατί θα επικρατεί πολύ σκοτάδι, και ο κόσμος θα στραφεί προς αυτούς. Αυτοί που σήμερα κάνουν τα σκάνδαλα, αν ζουν τότε, θα ντρέπονται.


Από το βιβλίο «Λόγοι Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου A΄»,
εκδ. Ιερόν Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», Σουρωτή Θεσσαλονίκης

πηγή https://orthodoxia.online/%ce%bf%cf%81%ce%b8%ce%bf%ce%b4%ce%bf%ce%be%ce%af%ce%b1/%ce%b5%ce%ba%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%bf%ce%b9-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b5%ce%bb%ce%ad%ce%b3%cf%87%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bc%ce%b5-%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%ba%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%af%ce%b1-%ce%ad%cf%87/

«Άστραψε και βρόντηξε» ο Σαλβίνι: «Ως εδώ - Δεν μπορούν να αποφασίζουν μόνο το Βερολίνο και το Παρίσι»


Η Γαλλία και η Γερμανία δεν μπορούν να αποφασίζουν μόνες τους για τη μεταναστευτική πολιτική, «αγνοώντας τα αιτήματα των χωρών που είναι περισσότερο εκτεθειμένες» στο πρόβλημα αυτό, όπως η Ιταλία και η Μάλτα, εκτιμά ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών, Ματέο Σαλβίνι σε μια επιστολή που απευθύνεται στον Γάλλο ομόλογό του, Κριστόφ Καστανέρ.
«Φτάνει πια με τις επιλογές που γίνονται αποκλειστικά στο Παρίσι και το Βερολίνο.
Η Ιταλία δεν είναι πλέον διατεθειμένη να δέχεται όλους τους μετανάστες που φτάνουν στην Ευρώπη», έγραψε σήμερα στο Facebook ο Σαλβίνι, συνοδεύοντας το μήνυμα αυτό με την επιστολή που έστειλε στον Καστανέρ.
«Η Γαλλία και η Γερμανία δεν μπορούν να αποφασίζουν για τη μεταναστευτική πολιτική αγνοώντας τα αιτήματα των χωρών που είναι περισσότερο εκτεθειμένες, όπως εμείς και η Μάλτα», πρόσθεσε ο ηγέτης της Λέγκα.
Οι υπουργοί Εσωτερικών της ΕΕ, που συνεδρίασαν την περασμένο Πέμπτη στο Ελσίνκι, δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν για το θέμα του «μηχανισμού αλληλεγγύης» που έχει ως στόχο να μπει ένα τέλος στην οδύσσεια των πλοίων που διασώζουν μετανάστες στη Μεσόγειο και μετά δεν μπορούν να τους αποβιβάσουν.
Μια νέα συνεδρίαση θα γίνει αύριο Δευτέρα στο Παρίσι, με τη συμμετοχή υπουργών Εξωτερικών και Εσωτερικών από 15 χώρες. Ο Σαλβίνι δεν θα πάει στο ραντεβού αυτό, όπως ανέφεραν συνεργάτες του στο Γαλλικό Πρακτορείο, αλλά θα εκπροσωπηθεί από μια "τεχνική αντιπροσωπεία".
Στην επιστολή του προς τον Καστανέρ, ο Σαλβίνι αναφέρει ότι στο Ελσίνκι παρατήρησε ότι και άλλες χώρες εκφράζουν θέσεις παρόμοιες με της Ιταλίας, ιδίως σε ό,τι αφορά την απαρέγκλιτη εφαρμογή μιας μεταναστευτικής πολιτικής που θα έχει ως στόχο την προάσπιση των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ και του χώρου Σένγκεν.
«Πολλοί συνάδελφοι υποστήριξαν ότι είναι αναγκαίο να αναθεωρηθούν οι κανονισμοί της έρευνας και διάσωσης για να εμποδίσουμε καταχρήσεις που ευνοούν την παράτυπη και ανεξέλεγκτη μετανάστευση, όπως παρατίθεται στο έγγραφο που προετοιμάσαμε μαζί με τη Μάλτα», τόνισε.
πηγή https://www.pronews.gr/kosmos/eyropaiki-enosi/790783_astrapse-kai-vrontixe-o-salvini-os-edo-den-mporoyn-na-apofasizoyn-mono

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019

Τα τρία είδη ρητορικής κατά Αριστοτέλη


Ο Αριστοτέλης, στα τρία βιβλία του έργου του "ΤΕΧΝΗ, ΡΗΤΟΡΙΚΗ" περιγράφει τη ρητορική τέχνη, τα είδη και τα μέσα της.
Ο φιλόσοφος όρισε τη ρητορική ως τέχνη της πειθούς, ταξινόμησε τους τρόπους πειθούς (επίκληση στη λογική, στο συναίσθημα και στο ήθος του ομιλητή) και πρόσθεσε ότι ο ρήτορας μεταχειρίζεται τους ρητορικούς συλλογισμούς, τα ἐνθυμήματα, και τα παραδείγματα. Καθώς, όμως, τα περισσότερα ἐνθυμήματα στηρίζονται σε ειδικούς τόπους, δηλαδή σε προκείμενες προτάσεις που προσιδιάζουν σε έναν συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο, ο φιλόσοφος θεώρησε στο σημείο αυτό αναγκαίο να καθορίσει τα είδη της ρητορικής, ώστε να είναι σε θέση ο ρήτορας να χρησιμοποιεί τους κατάλληλους κάθε φορά τόπους.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, ΤΕΧΝΗ ΡΗΤΟΡΙΚΗ (1358a36–1359a29)
Τρία είδη ρητορικής υπάρχουν· γιατί τόσων ειδών είναι και οι ακροατές των λόγων. Τρία είναι τα συστατικά στοιχεία ενός λόγου: ο ομιλητής, [1358b] το θέμα για το οποίο μιλάει και, τέλος, αυτός στον οποίο απευθύνεται· αυτός, δηλαδή ο ακροατής, είναι και ο τελικός στόχος του λόγου. Ο ακροατής δεν μπορεί παρά να είναι ή ένας απλός θεατής ή κριτής, κριτής μάλιστα είτε πραγμάτων που έχουν γίνει είτε πραγμάτων που πρόκειται να γίνουν. Για πράγματα που πρόκειται να γίνουν κρίνει π.χ. το μέλος της Εκκλησίας του Δήμου (5) γι' αυτά που έχουν ήδη γίνει κρίνει π.χ. ο δικαστής· ο απλός θεατής κρίνει τη δεινότητα του ρήτορα. Υποχρεωτικά, επομένως, τα είδη των ρητορικών λόγων είναι τρία: ο συμβουλευτικός, ο δικανικός και ο επιδεικτικός.
Η συμβουλή είναι ή προτροπή ή αποτροπή· το ένα από αυτά τα δύο δεν κάνουν, πράγματι, (10) πάντοτε και αυτοί που συμβουλεύουν σε ιδιωτικό επίπεδο και αυτοί που μιλούν δημόσια στον λαό; Στη δίκη έχουμε ή κατηγορία ή απολογία· πραγματικά, οι διάδικοι παίζουν υποχρεωτικά ή τον έναν ή τον άλλον από τους δύο αυτούς ρόλους. Στον επιδεικτικό, τέλος, λόγο έχουμε ή έπαινο ή ψόγο.
Ο καθένας τους έχει και τον δικό του χρόνο: ο συμβουλευτικός ρήτορας τον μέλλοντα (15) (γιατί, είτε προτρέπει είτε αποτρέπει, δίνει συμβουλές για πράγματα που πρόκειται να συμβούν), ο δικανικός ρήτορας τον παρελθοντικό χρόνο (γιατί, είτε κατηγορεί είτε απολογείται, ο λόγος του είναι για πράγματα που έχουν ήδη γίνει), ο επιδεικτικός ρήτορας κατά κύριο λόγο τον ενεστώτα (γιατί ο έπαινος ή ο ψόγος όλων τους αναφέρεται σε σύγχρονα γεγονότα), δεν είναι όμως λίγοι και αυτοί που χρησιμοποιούν επίσης τον παρελθοντικό χρόνο (20) ―όταν υπενθυμίζουν πράγματα που έγιναν― ή τον μέλλοντα ― όταν προδιαγράφουν πράγματα που πρόκειται να γίνουν.
Το καθένα από τα είδη αυτά έχει και έναν ιδιαίτερο τελικό στόχο, και καθώς τα είδη είναι τρία, τρεις είναι και οι τελικοί στόχοι. Στόχος του συμβουλευτικού ρήτορα είναι το ωφέλιμο και το βλαβερό (γιατί όποιος προτρέπει, συστήνει αυτό που συστήνει με την ιδέα ότι είναι καλύτερο, και όταν αποτρέπει, αποτρέπει από κάτι που κατά τη γνώμη του είναι χειρότερο)· τους άλλους στόχους τους χρησιμοποιεί συμπληρωματικά: (25) το δίκαιο ή το άδικο, το όμορφο ή το άσχημο. Των δικανικών ρητόρων ο στόχος είναι το δίκαιο και το άδικο, και αυτοί όμως δίπλα σ' αυτόν χρησιμοποιούν συμπληρωματικά και τους άλλους στόχους. Αυτοί, τέλος, που επαινούν ή ψέγουν έχουν για στόχο τους το όμορφο και το άσχημο, και αυτοί όμως συσχετίζουν αυτόν τον στόχο και με τους άλλους στόχους.
Η απόδειξη ότι ο στόχος του καθενός είναι αυτός που είπαμε είναι (30) ότι μερικές φορές ούτε που νοιάζεται ο ρήτορας να συζητήσει τα άλλα αυτά σημεία. Επί παραδείγματι ο δικανικός ρήτορας μπορεί να μην αμφισβητήσει καθόλου ότι η πράξη έγινε ή ότι προκάλεσε ζημία, δεν πρόκειται όμως ποτέ να παραδεχτεί ενοχή για άδικη πράξη· αν το έκανε, δεν θα χρειαζόταν καν να γίνει δίκη.
Το ίδιο και οι συμβουλευτικοί ρήτορες: για όλα τα άλλα μπορεί συχνά και να αδιαφορούν, ότι όμως δεν συμβουλεύουν χρήσιμα πράγματα (35) ή ότι αποτρέπουν από χρήσιμα πράγματα, αυτό δεν θα το δέχονταν ποτέ· συχνά δεν νοιάζονται καθόλου να αποδείξουν ότι είναι άδικο να υποδουλώνεις γειτονικούς λαούς και αυτούς που δεν σου έχουν κάνει κανένα κακό.
Παρόμοια και αυτοί που επαινούν ή ψέγουν δεν εξετάζουν καθόλου αν η πράξη του τάδε ήταν ωφέλιμη γι' αυτόν ή βλαβερή· [1359a] ίσα ίσα πολλές φορές θεωρούν άξιο επαίνου το ότι, αδιαφορώντας για το προσωπικό του συμφέρον, έκανε κάτι που ήταν όμορφο· επαινούν π.χ. τον Αχιλλέα που πρόστρεξε στον φίλο του τον Πάτροκλο, μολονότι ήξερε ότι ήταν μοιραίο τότε γι' αυτόν να πεθάνει, ενώ μπορούσε να μείνει ζωντανός: (5) για τον Αχιλλέα ο θάνατος αυτού του είδους ήταν πιο ωραίος· το συμφέρον του, βέβαια, ήταν να μείνει στη ζωή.
Από αυτά που είπαμε έγινε φανερό ότι ο ρήτορας είναι ανάγκη να έχει, πρώτα πρώτα, έτοιμες τις προκείμενες προτάσεις του πάνω στα τρία αυτά σημεία. Τα τεκμήρια, τα πιθανά και οι ενδείξεις είναι οι προκείμενες προτάσεις του ρήτορα. Γενικά ο συλλογισμός βασίζεται σε προκείμενες προτάσεις, και το ενθύμημα (10) είναι ένας συλλογισμός που τον αποτελούν προκείμενες σαν αυτές που είπαμε.
Με δεδομένο τώρα ότι δεν μπορεί ούτε να έχουν γίνει στο παρελθόν ούτε να γίνουν στο μέλλον τα αδύνατα πράγματα αλλά μόνο τα δυνατά· με δεδομένο επίσης ότι αυτά που δεν έγιναν ή δεν πρόκειται να γίνουν δεν είναι δυνατό τα πρώτα να έχουν γίνει στο παρελθόν και τα δεύτερα να γίνουν στο μέλλον, υποχρεωτικά και ο συμβουλευτικός και ο δικανικός (15) και ο επιδεικτικός ρήτορας πρέπει να έχουν έτοιμες προκείμενες προτάσεις σχετικές με το δυνατό και το αδύνατο: το πράγμα μπορεί να έγινε ή δεν μπορεί να έγινε; μπορεί να γίνει ή δεν μπορεί να γίνει;
Επίσης: Δεδομένου ότι όλοι οι ρήτορες, είτε επαινούν είτε ψέγουν, είτε προτρέπουν είτε αποτρέπουν, είτε κατηγορούν είτε απολογούνται, όχι μόνο προσπαθούν να αποδείξουν αυτά που είπαμε, (20) αλλά και ότι το καλό ή το κακό, το όμορφο ή το άσχημο, το δίκαιο ή το άδικο είναι μεγάλο ή μικρό ―είτε αντιμετωπίζοντας τα πράγματα καθεαυτά είτε συγκρίνοντάς τα μεταξύ τους―, είναι φανερό ότι θα πρέπει να έχουν προκείμενες προτάσεις και για το μέγεθος ή τη μικρότητα, για το μεγαλύτερο ή το μικρότερο ― φυσικά, και από τη γενική άποψη αλλά και για την κάθε επιμέρους περίπτωση· (25) π.χ. ποιο καλό, ποια άδικη ή ποια δίκαιη πράξη είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη ― το ίδιο και για τις υπόλοιπες περιπτώσεις.
Μτφρ. Δ. Λυπουρλής. 2002. Αριστοτέλης. Ρητορική Βιβλίο Πρώτο.
Εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια. Θεσσαλονίκη: Ζήτρος.
[Πηγή ellinikoarxeio.com]
πηγή https://www.pronews.gr/istoria/100504_ta-tria-eidi-ritorikis-kata-aristoteli