Παρασκευή 17 Ιουλίου 2020

Η Αγία Μαρίνα η Μεγαλομάρτυς – Ο βίος της, το τέλος της και τα σύγχρονα θαύματά της





Η καλλιπάρθενος αγία Μαρίνα θεωρείται προστάτης των παιδιών και μάλιστα ειδική για τη θεραπεία όσων απ’ αυτά είναι άρρωστα ή έχουν ειδικές ανάγκες. 

Βιογραφία
Η παρθενομάρτυς Μαρίνα γεννήθηκε στη πόλη Αντιόχεια της Πισιδίας, γύρω στο έτος 270, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός ή ο Κλαύδιος Καίσαρας. Οι γονείς της άνηκαν στην ανώτερη τάξη της περιοχής της Πισιδίας, ο πατέρας ήταν διακεκριμένος και σεβαστός από τους εθνικούς ιερέας των ειδώλων, λεγόταν δε Αιδέσιος. Αμέσως μετά τη γέννηση της Μαρίνας, έφυγε από την παρούσα ζωή η μητέρα της. Έτσι ο πατέρας αναγκάστηκε να αναθέσει την ανατροφή της θυγατέρας του σε μία άλλη γυναίκα, η οποία την ανέλαβε για να την θηλάσει (ας μην ξεχνάμε ότι τότε δεν υπήρχαν βρεφικά γάλατα και εάν μια νέα μητέρα έφευγε από τη ζωή, το θηλασμό του βρέφους αναλάμβανε μια άλλη μητέρα).

Ασπάζεται την χριστιανική πίστη
Η γυναίκα στην οποία ο Αιδέσιος είχε εμπιστευτεί την ανατροφή της κόρης του ήταν χριστιανή. Έτσι και η μικρή Μαρίνα γαλουχήθηκε νωρίς στη νέα πίστη του Χριστού. Και σε ηλικία 12 ετών έλαβε το Βάπτισμα. Με αμείωτο ενδιαφέρον ποθούσε να μάθει καθετί πού είχε σχέση με τον Ιησού Χριστό. O πατέρας της Αιδέσιος όταν πληροφορήθηκε ότι ήταν χριστιανή, τυφλωμένος από το φανατισμό της ειδωλολατρικής θρησκείας του, μίσησε το ίδιο το σπλάχνο του και αποκλήρωσε τη μοναχοκόρη του.


Το άνομο σχέδιο του επάρχου
Η Μαρίνα είχε γίνει πλέον 15 ετών. Ο Θεός δεν την είχε προικίσει μόνο με πλούσια ψυχικά χαρίσματα, αλλά και με σωματικό κάλλος εντυπωσιακό. Ο έπαρχος όμως Ολύβριος θέλησε και προσπάθησε να την πάρει για γυναίκα του επειδή ένιωσε μέσα του έρωτα γι’ αυτήν. Χωρίς καθυστέρηση λοιπόν της ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να αναλάβει την προστασία της και σύντομα να την κάνει γυναίκα του. Η νεαρή χριστιανή παρέμεινε σιωπηλή, ενώ μέσα της προσευχόταν θερμά, ζητώντας από τον Θεό να τη στηρίξει και να τη φωτίσει ώστε να φερθεί καθώς αρμόζει στις αφιερωμένες σ’ Εκείνον ψυχές. Στην επιμονή του Ολυβρίου να λάβει απάντηση στην πρότασή του, εκείνη απάντησε πώς είναι αδύνατο να την αποδεχτεί. Η έκπληξη του επάρχου ήταν μεγάλη. Στην ερώτησή του γιατί ήταν αδύνατο, έλαβε τη σεμνή αλλά γεμάτη αποφασιστικότητα και παρρησία απάντηση: Διότι είμαι χριστιανή! Και μόνο το άκουσμα της λέξης «χριστιανή» ήταν αρκετό να κάνει τον έπαρχο εκτός εαυτού.

Αρχίζουν τα μαρτύρια της Αγίας
Για ένα μικρό διάστημα ο έπαρχος προσπάθησε, να πείσει τη νέα τούτη χριστιανή να αλλάξει γνώμη και να δεχθεί τον γάμο, τάζοντάς της τιμές, καλοπέραση και δόξα πλάι του. Εκείνη όμως, ενισχυόμενη από τον Κύριο, στον όποιο δεν έπαυσε να προσεύχεται μυστικά, επέμενε στην ομολογία της πίστεως στον Ιησού Χριστό.
Τότε την έστησε μπροστά σε δικαστήριο,  το οποίο ζήτησε επίσημα κατά το ρωμαϊκό δίκαιο να μάθει αν όντως ήταν χριστιανή. Η Μαρίνα ομολόγησε και εδώ με γενναιότητα και παρρησία τη χριστιανική της ιδιότητα, γεγονός πού κατέπληξε τους παρισταμένους, οι οποίοι έβλεπαν τόσο ηρωισμό και θάρρος σε μια νεαρή γυναίκα!
Εξαιτίας της ομολογίας της καταδικάστηκε στην ποινή της μαστίγωσης. Η καρτερικότητά της όμως και η αντοχή ήταν τέτοιες πού άφησε κατάπληκτους έπαρχο, αξιωματούχους και λαό. Έχοντας υψωμένο το βλέμμα της στον ουρανό, δεν έπαυσε να προσεύχεται, να επικαλείται τη βοήθεια του Κυρίου και τη στήριξή του για να υπομείνει με ανδρεία τις μαστιγώσεις.

Ο έπαρχος έδωσε εντολή να σταματήσουν οι στρατιώτες τη μαστίγωση και να την οδηγήσουν στη φυλακή, ελπίζοντας ενδόμυχα ότι ίσως μετά απ’ αυτό να συνετισθεί η Μαρίνα και ν’ αλλάξει στάση.
Ύστερα από λίγες ημέρες με εντολή του επάρχου οδηγήθηκε εκ νέου στο δικαστήριο, όπου και πάλι ομολόγησε πίστη στο Χριστό και αρνήθηκε να θυσιάσει στα είδωλα. Αφού την κρέμασαν, καταξέσχισαν τα πλευρά της με σιδερένια νύχια. Τα βασανιστήρια ήταν τόσο σκληρά, πού όλο το κάλλος του νεανικού της σώματος εξαφανίστηκε. Στη συνέχεια ρίχνεται και πάλι στη φυλακή και αφήνεται χωρίς τροφή και φροντίδα.

Πειράζεται από το μισόκαλο διάβολο
Ο φθονερός διάβολος θέλησε να δοκιμάσει να κάμψει ο ίδιος την Αγία. Έτσι λοιπόν πήρε ο ίδιος τη μορφή μεγάλου και φοβερού δράκοντος (φιδιού) και πρόβαλε ξαφνικά μπροστά στη Μαρίνα. Από το στόμα του πετούσε φλόγες, ενώ τα αγριωπά μάτια του λαμπύριζαν απειλητικά και η γλώσσα του ήταν κατακόκκινη. Καθώς σερνόταν, σύρριξε εκνευριστικά και προκαλούσε τρόμο και σύγχυση, επιδιώκοντας να φοβίσει τη μάρτυρα και να την αποσπάσει από την προσευχή της.
Διαπιστώνοντας όμως ότι εκείνη η μακάρια καλλιπάρθενος δεν διέκοπτε την προσευχή της, κατευθύνθηκε εναντίον της και άνοιξε το στόμα του απειλητικά, δείχνοντας ότι θέλει να την καταπιεί. Και ναι μεν η μεγαλομάρτυς  αρχικά έγινε έντρομη από το φόβο της, χωρίς καθυστέρηση όμως επικαλέστηκε το σωτήριο όνομα του Σωτήρος Χριστού. Και, ώ του θαύματος, ο δράκοντας διερράγη και έγινε άφαντος, η δε Μαρίνα χαίροντας έψαλε ύμνους και νικητήρια στον Θεό.
Ο διάβολος μετασχηματίσθηκε σε άνθρωπο κατάμαυρο, με τρομερή και κακάσχημη εμφάνιση, σαν μαύρου σκυλιού. Η Μαρίνα όμως, στερεωμένη όσο ποτέ στην πίστη, τον άρπαξε από τα μαλλιά και μ’ ένα σφυρί πού ήταν κάπου εκεί ξεχασμένο, τον χτύπησε δυνατά στο κεφάλι και στη ράχη και τον ταπείνωσε εντελώς. Και ενώ η μεγαλομάρτυς άρχισε και πάλι να προσεύχεται και να υμνεί τον Κύριο, ο διάβολος, σκοτεινός και άσχημος όρμησε εναντίον της και κραυγάζοντας την απειλούσε ότι θα τη σκοτώσει αν δεν σταματούσε να προσεύχεται. Και η αγία Μαρίνα, παίρνοντας από την προσευχή της νέο θάρρος κατά του μετασχηματισμένου σε άνθρωπο διαβόλου, τον άρπαξε από τα μαλλιά της κεφαλής του και τον μαστίγωσε.

Βλέπει ουράνιες οπτασίες
Μετά από αυτό δυνατό φως καταύγασε το σκοτεινό χώρο της φυλακής της, πού έβγαινε από ένα Σταυρό, του οποίου η κορυφή υψωνόταν στον ουρανό. Πάνω από το Σταυρό πετούσε κυκλικά ένα περιστέρι. 
Ο συναξαριστής της αγίας Μαρίνας δίνει και την εξήγηση των συμβολισμών του οράματος: Όλα αυτά σήμαιναν το μυστήριο της Αγίας Τριάδος, το φώς, τη δόξα του Πατέρα. Ο Σταυρός, τον εσταυρωμένο Χριστό. Και το περιστέρι, το Άγιο Πνεύμα.
Το περιστέρι κατέβηκε κάποια στιγμή, πλησίασε την καλλιπάρθενο Μαρίνα και της είπε: «Χαίρε, Μαρίνα, η λογική περιστερά του Θεού, διότι νίκησες τον πονηρό δαίμονα και ντρόπιασες τον εχθρό. Χαίρε πιστή και αγαθή δούλη του Κυρίου σου, τον οποίο πόθησες με όλη την καρδιά σου και μίσησες κάθε πρόσκαιρη απόλαυση. Χαίρε και αγάλλου, γιατί έφτασε η μέρα να λάβεις το στεφάνι της νίκης και να μπεις, όπως το αξίζεις, στολισμένη, μαζί με τις φρόνιμες παρθένες στο νυμφώνα του Χριστού και βασιλιά σου»
Ενώ η αγία Μαρίνα άκουγε τα λόγια αυτά συντελέστηκε στο σώμα της άλλο θαύμα: Όλες οι πληγές του επουλώθηκαν και η νεαρή μάρτυς απέκτησε και πάλι το κάλλος το όποιο θαύμαζαν όλοι.

Σκληρότερα μαρτύρια και το μακάριο τέλος
Ο έπαρχος Ολύβριος βλέποντας την υγιής προσπάθησε με κολακείες να την μεταπείσει όμως μάταια. Το μένος του επάρχου έφτασε στο αποκορύφωμά του. Γεμάτος λοιπόν θυμό δίνει εντολή να γυμνώσουν τη μάρτυρα, να την κρεμάσουν στο ξύλο και να καίνε με λαμπάδες το σώμα της.
Στη συνέχεια, γέμισαν ένα μεγάλο λέβητα με νερό, κατέβασαν την καλλιπάρθενο μεγαλομάρτυρα από το ξύλο, την έδεσαν γερά και τη βούτηξαν με το κεφάλι προς τα κάτω μέσα στο νερό για να πεθάνει από πνιγμό. Η μάρτυς και πάλι προσευχήθηκε θερμά στον Κύριο και Θεό της, οπότε <παρευθύς σεισμός μέγας ἐγένετο καί ἐφάνη πάλιν ἡ πρώτη περιστερά ἐπάνω του ὕδατος, βαστάζουσα εἰς τό στόμα στέφανον. Αὐτήν τήν ὥρα ἐφάνη καί ὁ πύρινος στύλος, ἐπάνω δέ τούτου Σταυρός>. 
Η μάρτυς βγήκε από το νερό σώα, τα δεσμά της είχαν λυθεί και στεκόταν και πάλι σε στάση προσευχής, δοξάζουσα τον Θεό. Το δε περιστέρι κάθισε πάνω στο κεφάλι της, κρατώντας στο στόμα του το στεφάνι και είπε προς τη Μαρίνα: «Εἰρήνη σέ σένα, δούλη τοῦ Θεοῦ. Ἔχε θάρρος καί λάβε ἀπό τή δεξιά τοῦ Ὑψίστου αὐτό τό οὐράνιο στεφάνι».
Λέγοντας αυτά η θεϊκή περιστερά, πέταξε και κάθισε πάνω σ’ εκείνο το Σταυρό και απευθυνόμενη προς τη μεγαλομάρτυρα είπε δυνατά, έτσι πού ν’ ακούνε όλοι: «Έλα, Μαρίνα, στις άνω μονές του Παραδείσου, για ν’ απολαύσεις το στεφάνι της αφθαρσίας στα αγαπητά σκηνώματα του Κυρίου, να χαίρεσαι μαζί με τους αγίους και να αναπαύεσαι αιώνια»
Η φωνή αυτή πού ακούστηκε από πολλούς, συγκλόνισε άντρες και γυναίκες, αρκετοί δε απ’ αυτούς ομολόγησαν πώς ήταν έτοιμοι να πιστέψουν και να δώσουν ακόμα και τη ζωή τους για το Χριστό.
Ο έπαρχος πρόσταξε να θανατώσουν όσους είχαν πριν λίγο ομολογήσει πίστη στο Χριστό. Ο Ολύβριος, για να προλάβει μεγαλύτερο κακό για τους ειδωλολάτρες, διέλυσε το δικαστήριο και προσποιήθηκε ότι δίνει εντολή να μεταφέρουν την αγία Μαρίνα και πάλι στη φυλακή. Στην ουσία όμως, έδωσε μυστικά προσταγή στον επικεφαλής της φρουράς να πάρουν την καλλιπάρθενο μεγαλομάρτυρα και να την αποκεφαλίσουν στον τόπο της καταδίκης.
Εκεί η αγία, αφού προσευχήθηκε για τελευταία φορά πάνω στη γη, έσκυψε και το ξίφος του δημίου <ἐκκόψαν τήν κεφαλήν της, περιέβαλεν αὐτήν μέ τόν ἀδαμάντινον στέφανον τοῦ μαρτυρίου>.

Τα ιερά λείψανά της
Μετά τον διά του ξίφους θάνατο της οι χριστιανοί παρέλαβαν κρυφά το τίμιο λείψανο και το ενταφίασαν με τιμές πού αρμόζουν στους μάρτυρες της πίστεως.
Άγνωστο πότε ακριβώς μετακομίστηκαν στην Κωνσταντινούπολη, εφόσον είναι αληθινή η πληροφορία ότι το έτος 1230 σταυροφόροι της Δύσεως μετέφεραν τα λείψανα αυτά από την πρωτεύουσα του Βυζαντίου στη Βενετία, γεγονός πού οι Ρωμαιοκαθολικοί γιορτάζουν στις 17 Ιουλίου (ημέρα μνήμης της μεγαλομάρτυρος και για μας τους Ορθοδόξους).
Η καλλιπάρθενος αγία Μαρίνα θεωρείται προστάτης των παιδιών και μάλιστα ειδική για τη θεραπεία όσων απ’ αυτά είναι άρρωστα και καχεκτικά ή έχουν ειδικές ανάγκες.

Πρόσφατο Θαύμα Αγίας Μαρίνας
Πολλές φορές στην ζωή μας, σαν συνειδητοί Χριστιανοί, επικαλούμεθα τον Θεό και τούς Αγίους Του. Αυτό λοιπόν έκανε και μια οικογένεια από την Κύπρο, γνωστή από τις τηλεοπτικές εκκλήσεις της πριν δύο χρόνια, για την εξεύρεση δότη προκειμένου να βρεθεί μόσχευμα για εγχείρηση στο μικρό παιδί τους, τον Ανδρέα που έπασχε από λευχαιμία. Μόσχευμα βρέθηκε και οι γονείς ετοιμάστηκαν για να ταξιδεύσουν στις ΗΠΑ, όπου θα γινόταν η λεπτή χειρουργική επέμβαση μεταμόσχευσης μυελού.
Ίσως θυμόμαστε την αγωνία της οικογένειας του Βάσου Βασιλείου, από τη Λεμεσό της Κύπρου, και τις καθημερινές εκκλήσεις τους στον Χριστό μας για να σώσει το παιδί τους. Πριν λοιπόν ξεκινήσουν για την εγχείρηση οι γονείς άκουσαν για τα θαύματα της Αγίας Μαρίνας και πήραν την πρωτοβουλία να τηλεφωνήσουν στο μοναστήρι τής Αγίας Μαρίνας στην Άνδρο και να ζητήσουν την ευλογία Της.
Στο τηλέφωνο ο ηγούμενος της Μονής αρχιμανδρίτης Κυπριανός υποσχέθηκε πως θα προσευχηθεί στην Αγία και ευχήθηκε στους γονείς να έχει το παιδί την Αγία Μαρίνα στο χειρουργείο για βοήθεια. Πράγματι με την ευχή του ηγουμένου Κυπριανού στις αποσκευές τους και με ακράδαντη την πίστη για τη βοήθεια της Αγίας Μαρίνας οι δύο γονείς και ο μικρός Ανδρέας μετέβησαν στις ΗΠΑ.
Μετά τις καθιερωμένες προκαταρκτικές εξετάσεις προετοιμασίας ο μικρός Ανδρέας εισήλθε για την πραγματικά πολύ σοβαρή και λεπτή εγχείρηση. Λίγη ώρα πριν το χειρουργείο παρουσιάστηκε στον ιατρό που θα χειρουργούσε τον μικρό Ανδρέα μία γυναίκα.
Είπε πως είναι γιατρός και παρακάλεσε να παρακολουθήσει την εγχείρηση, επειδή ήταν προσωπική ιατρός του μικρού Ανδρέα. Η συζήτηση της γυναίκας με τον χειρούργο έδειχνε πως κατείχε την ιατρική επιστήμη και δεν άφηνε καμιά αμφιβολία στο χειρούργο να σκεφτεί πως δεν είναι ιατρός. Εκείνος πάντως της είπε πως δεν επιτρέπεται να βρίσκεται στο χειρουργείο ξένος ιατρός και πως αποτελούσε πρακτική της ιατρικής του ομάδας να μην μετέχουν άλλοι στις λεπτές αυτές εγχειρήσεις.
Η επιμονή όμως της γυναίκας έκαμψε την αρχική αδιαλλαξία του χειρούργου. Της ζήτησε να αφήσει τα στοιχεία της στη γραμματεία και να εισέλθει στη συνέχεια στο χειρουργείο μαζί του. Έτσι και έγινε. Η άγνωστη ιατρός εισήλθε στο χειρουργείο και όχι απλώς παρακολουθούσε αλλά συμμετείχε ενεργά στην εγχείρηση του μικρού Ανδρέα. Αρκετές φορές μάλιστα έδωσε τις κατευθύνσεις για το πώς έπρεπε να προχωρήσει η επέμβαση.
Όλα πήγαν καλά και ο γιατρός αφού την ευχαρίστησε εξήλθε του χειρουργείου. Το ζεύγος Βασιλείου έτρεξε να πληροφορηθεί για το πώς πήγε η εγχείρηση.
«Όλα πήγαν πολύ καλά» τους είπε. Και πρόσθεσε: «Δεν μπορώ όμως να καταλάβω πως είχατε μια τέτοια γιατρό για το παιδί σας και ήλθατε σε μένα;»
Οι γονείς έκπληκτοι του απάντησαν ότι δεν είχαν φέρει κάποια γιατρό και δεν γνωρίζουν κάτι σχετικό. Ο χειρούργος όμως επέμενε και τους είπε πως όταν εξήλθε από το χειρουργείο η γιατρός του μικρού Ανδρέα, παρέμεινε για λίγο μέσα με την υπόλοιπη ιατρική ομάδα. Ως εκ τούτου κάπου εκεί γύρω έπρεπε να είναι και τους προέτρεψε να τη συναντήσουν.
Μάταια όμως έψαχναν να τη βρουν. Η γιατρός είχε εξαφανισθεί… Σκέφθηκαν πως θα έφυγε και πήγαν μετά την προτροπή του χειρούργου στη γραμματεία να ζητήσουν τα στοιχεία της προκειμένου να την ευχαριστήσουν. Πίστευαν πως ίσως κάποια γιατρός από την Ελλάδα, ή την Κύπρο ευαισθητοποιήθηκε και ταξίδευσε στις ΗΠΑ για να συμβάλλει στην λεπτή χειρουργική επέμβαση.
Με έκπληξη διαπίστωσαν πως η άγνωστη γυναίκα ιατρός είχε υπογράψει με το όνομα Μαρίνα από την Άνδρο. Δεν πίστευαν αυτό που έβλεπαν. Στέκονταν επί αρκετή ώρα αμήχανοι μπροστά στο θαύμα της Αγίας Μαρίνας.
Τα δάκρυα ευγνωμοσύνης και χαράς πλημμύρισαν τα μάτια τους. Θυμήθηκαν αυτό που τους είχε πει ο σεβαστός γέροντας και ηγούμενος της ομώνυμης Ιεράς Μονής. «Πηγαίνετε στην Αμερική και εύχομαι η Αγία Μαρίνα να είναι μέσα στο χειρουργείο».
Την απερίγραπτη χαρά τους για την επιτυχή έκβαση της εγχείρησης και την επαναφορά της υγείας του μικρού Ανδρέα τη μετέφεραν στα ΜΜΕ μιλώντας για το αληθινό θαύμα. Από τότε έβαλαν ως τάμα να βρίσκονται πάντοτε οικογενειακώς στην Άνδρο την ημέρα της μνήμης της Αγίας Μαρίνας. Έτσι και πράττουν, ενώ όπως ανέφερε μοναχός της Μονής με τον οποίο συνομιλήσαμε δύο φορές, στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, η οικογένεια Βασιλείου μεταβαίνει τακτικά από τη Λεμεσό κάθε καλοκαίρι στην Άνδρο για να ευχαριστήσει την Αγία Μαρίνα, που έσωσε τον μικρό Ανδρέα.
Ουδέποτε λοιπόν απουσίασαν τα θαύματα των Αγίων από την ζωή τής Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, και είθε ο Πανάγαθος Θεός, ό Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός, να μας ενισχύει την πίστη μας με τα θαύματα των Αγίων μας!

Ἀπολυτίκιον
Μνηστευθεῖσα τῷ Λόγῳ Μαρίνα ἔνδοξε, τῶν ἐπιγείων τὴν σχέσιν πᾶσαν κατέλιπες, καὶ ἐνήθλησας λαμπρῶς ὡς καλλιπάρθενος· τὸν γὰρ ἀόρατον ἐχθρὸν κατεπάτησας στερρῶς ὀφθέντα σοὶ Ἀθληφόρε. Καὶ νῦν πηγάζεις τῷ κόσμῳ τῶν ἰαμάτων τὰ δωρήματα.

Πηγή: https://www.pentapostagma.gr/2018/07/%CE%B7-%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%82-%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BF%CF%82-%CF%84.html

Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

Αυστηρό μήνυμα Μπορέλ: Η Τουρκία θα πρέπει να σέβεται το διεθνές δίκαιο


«Η Τουρκία θα πρέπει να σέβεται το διεθνές δίκαιο, συμπεριλαμβανομένου του Δικαίου της Θάλασσας, και ιδίως την κυριαρχία όλων των κρατών-μελών της ΕΕ επί των χωρικών τους υδάτων, καθώς και όλα τα κυριαρχικά δικαιώματά τους στις θαλάσσιες ζώνες τους, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων που δημιουργούνται από τα νησιά», τονίζει ο ύπατος εκπρόσωπος για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη. Επίσης, καλεί τη γειτονική χώρα να μην παραβιάζει την κυριαρχία των κρατών-μελών της ΕΕ στον εναέριο χώρο τους.
Ο κ. Κεφαλογιάννης, με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είχε ζητήσει να πληροφορηθεί σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στις «διαρκώς κλιμακούμενες προκλητικές ενέργειες της Τουρκίας που αμφισβητούν την ελληνική κυριαρχία και τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα».
Ο ύπατος εκπρόσωπος και αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής -αφού υπενθυμίζει τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Μαρτίου του 2018 και το ότι η ΕΕ, στις 15 Μαΐου 2020, καταδίκασε «την κλιμάκωση των τουρκικών παραβιάσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο, συμπεριλαμβανομένων των υπερπτήσεων κατοικημένων περιοχών και χωρικών υδάτων, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου»- προσθέτει: «Η Τουρκία πρέπει να δεσμευτεί κατηγορηματικά υπέρ των σχέσεων καλής γειτονίας, των διεθνών συμφωνιών και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών, προσφεύγοντας, εάν χρειαστεί, στο Διεθνές Δικαστήριο».
«Όλα τα μέλη της διεθνούς κοινότητας», προσθέτει ο κ. Μπορέλ, «πρέπει να τηρούν αυτές τις αρχές και να απέχουν από κάθε ενέργεια που υπονομεύει την περιφερειακή σταθερότητα και ασφάλεια».
Επίσης, ο κ. Μπορέλ, υπογραμμίζει ότι η ΕΕ και η Τουρκία έχουν «ιδιαίτερο συμφέρον να βελτιώσουν τις σχέσεις τους μέσω διαλόγου που θα αποσκοπεί στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης» και ότι «η αποχή από μονομερείς ενέργειες αποτελεί βασικό στοιχείο για την προώθηση του διαλόγου». Μάλιστα, όπως αναφέρει, «αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, σε πλήρη αλληλεγγύη με την Ελλάδα, η ΕΕ επανέλαβε ότι οι παράνομες αυτές ενέργειες έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο σε όλο το φάσμα των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας».
Τέλος, ο κ. Μπορέλ, προειδοποιεί ότι «η ΕΕ θα συνεχίσει να παρακολουθεί και να αξιολογεί τις εξελίξεις στα θέματα αυτά, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης της Επιτροπής για την Τουρκία».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

πηγή https://www.iellada.gr/diplomatia/aystiro-minyma-mporel-i-toyrkia-tha-prepei-na-sevetai-diethnes-dikaio

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020

«Η Κωνσταντινούπολη θα ελευθερωθεί, θα ξαναγίνει ελληνική, και η Αγία Σοφία πάλι θα λειτουργήσει..»


«Σώπασε κυρά Δέσποινα και μη πολυδακρύζεις
πάλι με χρόνους, με καιρούς, πάλι δικά μας θα ‘ναι».

Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης
…Θα κανονίσει ο Χριστός τις υποθέσεις του ῎Εθνους. Αν έμενε σ᾽ εμάς αυτή η δουλειά, το τινάζαμε στον αέρα το Έθνος…
Το Γένος μας θα μεγαλώσει, αν και οι υποτιθέμενοι φίλοι μας θα ήθελαν να το τσαλακώσουν και θα τους ήταν πολύ ευχάριστο. Αλλά ο Θεός δε θα επιτρέψει. Η Τουρκία θα καταστραφεί. Έρχεται μεγάλη μπόρα σύντομα. Θα μας αγγίξει, αλλά δε θα μας καταστρέψει.
Μετά απ’ αυτή την μπόρα, θα επέμβει η Χάρη του Χριστού.
Μη φοβάσθε. Περάσαμε σαν έθνος τόσες μπόρες και δεν χαθήκαμε, και θα φοβηθούμε την θύελλα που πάει να ξεσπάση; Ούτε και τώρα θα χαθούμε. Ο Θεός μας αγαπά. Ο άνθρωπος έχει μέσα του κρυμμένη δύναμη για ώρα ανάγκης. Θα είναι λίγα τα δύσκολα χρόνια. Μια μπόρα θα είναι.
Πολλές μπόρες πέρασε η Ελλάδα, αδικήθηκε πολύ. Αλλά όμως μπόρες θα΄ναι! Η Ελλάδα δεν θα πάθει τίποτε, γιατί την αγαπάει ο Θεός. Στην Μικρά Ασία έχουμε πολλά άγια λείψανα. Θα πάρουμε την Αγία Σοφία και θ΄ανοίξει και η πύλη. Αυτήν την πύλη δεν την ξέρει κανείς … Η Κωνσταντινούπολη θα ελευθερωθεί, θα ξαναγίνει ελληνική, και η Αγία Σοφία πάλι θα λειτουργήσει. Η Τουρκία θα διαλυθεί. Έτσι θα απελευθερωθούν τα χωριά μας και οι αλύτρωτες πατρίδες μας...
Την Κωνσταντινούπολη οι Έλληνες πρέπει να την φυλάξουν. Και, έτσι, ο Θεός θα την χαρίσει σε εμάς. Θα μας βοηθήσει ο Θεός, γιατί είμαστε ορθόδοξοι ’
‘Υπάρχει η μαγιά και αυτή η μαγιά κρατάει την Εκκλησία και την Ελλάδα. Γι αυτή τη μαγιά ο Κύριος θα κάμει ότι θα κάμει’.
Σημεία, σημεία των καιρών, δεν βλέπετε…Πρέπει να΄ναι βόιδι – να με συγχωρείτε – κανείς, για να μην καταλαβαίνει με όλα αυτά που γίνονται …Πολλοί από τους άγιους πατέρες θα ευχόντουσαν να ζήσουν στην εποχή μας, γιατί είναι εποχή ομολογίας. Οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά δεν το καταλαβαίνουμε. Κοιμόμαστε με τα τσαρούχια.
Τι να πούμε, βρε παιδιά, όλα τα λένε και τα γράφουν τα βιβλία μας (της Εκκλησίας), αλλά ποιος τα διαβάζει; Ο κόσμος χαμπάρι δεν παίρνει. Κοιμάται με τα τσαρούχια!
Ο Θεός μας είπε ότι θα μας δείχνει σημεία. Τα πράγματα, όμως προς τα εκεί βαδίζουν…’
¨Όπως ξέρεις, εγώ δεν διαβάζω εφημερίδες, αλλά αυτά τα μαθαίνω από αλλού…¨
Ο Γέροντας έλεγε: Σήμερα το να διαβάζει κανείς τους προφήτες είναι σαν να διαβάζει εφημερίδα.
πηγή
conandlight.wordpress.com
πηγή https://simeiakairwn.wordpress.com/2018/05/28/η-κωνσταντινούπολη-θα-ελευθερωθεί-θα/

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

Αόρατος Πόλεμος



ΕΡ.: Γέροντα, πώς μας πολεμούν τα πονηρά πνεύματα;    

ΑΠ: Πρώτα-πρώτα πρέπει να ξέρετε ότι, στον δαιμονικό πόλεμο εναντίον των ανθρώπων, κάθε πονηρό πνεύμα έχει τον δικό του ρόλο. Κάθε αμαρτία γίνεται με την παρακίνηση ή και τη συνεργεία ορισμένου δαιμονίου και κάθε πάθος υποστηρίζεται από ορισμένο δαιμόνιο.  Έτσι, τα ηγετικά δαιμόνια είναι οχτώ, όσα και τα θανάσιμα πάθη: της γαστριμαργίας, της πορνείας, της φιλαργυρίας, της λύπης, της οργής, της ακηδίας, της κενοδοξίας, της υπερηφάνειας.  Κάθε πονηρό πνεύμα, πολεμώντας μας, ενεργεί με τους δικούς του τρόπους, ανάλογα με το πάθος που υποστηρίζει. Όλα, πάντως, τα δαιμόνια συνεργάζονται μεταξύ τους, για να μας βυθίσουν σε όσο το δυνατό περισσότερα πάθη και να μας κάνουν δούλους της αμαρτίας, ώστε να μας χωρίσουν από το Θεό και να μας οδηγήσουν στον αιώνιο θάνατο.  Βέβαια, η δύναμη των δαιμόνων δεν είναι ανεξέλεγκτη και ή δραστηριότητα τους δεν είναι απεριόριστη. Μας πολεμούν μόνο αν τους το επιτρέψει ο Θεός -και όσο τους το επιτρέψει, ποτέ πάντως πέρα από τα όρια της αντοχής μας (Α’ Κορ. 10:13)- , για να δοκιμαστούν η προαίρεσή μας, η πίστη μας και η αγάπη μας σ’ Εκείνον, ή αν τους δώσουμε εμείς οι ίδιοι το δικαίωμα με την αμέλειά μας, τη ραθυμία μας, την απροσεξία μας και, προπάντων, την υπερηφάνειά μας.  Τα πονηρά πνεύματα μας πολεμούν με πολλούς τρόπους. Με ποιούς;  Πρώτον, με τους εμπαθείς λογισμούς, με τους οποίους αιχμαλωτίζουν το νου, τον σκοτίζουν και τον πειθαναγκάζουν να συναινέσει στην αμαρτία.  Δεύτερον, με τα πάθη, που υπάρχουν μέσα μας, από τα οποία παίρνουν τις αφορμές για να υποκινήσουν τους εμπαθείς λογισμούς.  Τρίτον, με τις σωματικές αισθήσεις -την ακοή, την αφή, τη γεύση, την όσφρηση και, προπάντων, την όραση- μέσ’ από τις οποίες, σαν από πόρτες, περνούν στη ψυχή ποικίλα εξωτερικά ερεθίσματα, που ξεσηκώνουν τα πάθη μας και μας σπρώχνουν στην αμαρτία.  Τέταρτον, με άλλους ανθρώπους, τους οποίους βάζουν είτε να μας κατατρέχουν και να μας αδικούν είτε να μας παρασύρουν στην αμαρτία.  Πέμπτον, με θλίψεις, βάσανα και αρρώστιες.  Μας πολεμούν και με άλλους τρόπους τα πονηρά πνεύματα, αλλά οι κυριότεροι είναι αυτοί οι πέντε. Όπως κι αν μας πολεμούν, πάντως, καθόλου δεν μπορούν να μας βλάψουν, εφόσον με τα θεία Μυστήρια του Βαπτίσματος και του Χρίσματος έχουμε λάβει τη χάρη και τις δωρεές του Αγίου Πνεύματος, εφόσον έχουμε βαθιά πίστη στο Θεό και εφόσον αγωνιζόμαστε για την τήρηση των εντολών Του με σταθερότητα και ανδρεία, με ταπεινοφροσύνη και υπομονή, με προσευχή και νηστεία, με τακτική Εξομολόγηση και συχνή θεία Κοινωνία. 

Γέροντος Ευστρατίου Γκολοβάνσκι. Απαντήσεις σε ερωτήματα Χριστιανών» Ι. Μ. Παρακλήτου 2007

Πηγή

πηγή https://www.agiotopia.gr/2020/06/blog-post_22.html#more

Κυριακή 5 Ιουλίου 2020

Η κατάρρευση της οικονομίας σε αριθμούς - Ο ΕΦΚΑ ρευστοποιεί περιουσιακά του στοιχεία για να πληρώσει τις συντάξεις!


Το lockdown και οι απαγορεύσεις της κυβέρνησης «σκότωσαν» τα ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία ούτως η άλλως  βρίσκονταν «στα όρια» και πλέον ρευστοποιούν τα περιουσιακά τους στοιχεία(!) για να μπορέσουν να πληρώσουν τις συντάξεις!
Την ίδια ώρα κάποιοι «βλέπουν» σχέδιο φτωχοποίησης των πολιτών «πίσω» από την επίμονη άρνηση της κυβέρνησης να μην ρίξει απευθείας χρήματα στην ελληνική οικονομία.
Τα ληξιπρόθεσμα και ανείσπρακτα χρέη στα ασφαλιστικά Ταμεία ξεπέρασαν στο πρώτο τρίμηνο τα 36 δις ευρώ και αυξήθηκαν κατά 932 εκατομμύρια ευρώ – κοινώς, τα νέα «φέσια προς τον ΕΦΚΑ από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, και πριν από τον κορωνοϊό άγγιξαν το 1 δις.
Η εικόνα αυτή θα μπορούσε να είναι και αναστρέψιμη ή έστω διαχειρίσιμη εάν η κυβέρνηση δεν επέβαλε ολικές απαγορεύσεις και lockdown οι οποίες οδήγησαν σε απόλυτη φτωχοποίηση των πολιτών και σε αναστολές πληρωμών.
Ο ΕΦΚΑ όμως ήδη ρευστοποιεί καταθέσεις και επενδύσεις γα να καλύψει πληρωμές συντάξεων και έκτακτες υποχρεώσεις, και το πλεόνασμά του μετατρέπεται σε έλλειμμα, παρ’ ότι το υπουργείο Εργασίας, για να συγκρατήσει περαιτέρω αυξήσεις σε δαπάνες και ελλείμματα έχει παγώσει τις εκδόσεις νέων συντάξεων.
Στο μέτωπο των φορολογικών εισπράξεων επίσης, τα δημόσια έσοδα τον Ιούνιο κυριολεκτικά γκρεμίστηκαν με βουτιά 40%, μετά από πτώση 33,5% και τον Απρίλιο. Η εικόνα τον Ιούλιο αναμένεται ανάλογη, εάν όχι χειρότερη, προδιαγράφοντας εκτροχιασμό του ελλείμματος ακόμη πιο πάνω από το 3% στο οποίο εκτιμάται ότι βρισκόταν στο τέλος Ιουνίου.
Την ίδια ώρα, λόγω του «μπαχάλου» στο άνοιγμα του τουρισμού, τουλάχιστον μία στις τρεις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της χώρας παραμένουν κλειστές, ανάλογη εικόνα υπάρχει και στην εστίαση, και 750.000 εργαζόμενοι του ευρύτερου κλάδου βρίσκονται στον αέρα μετά την παταγώδη αποτυχία του προγράμματος «Συν-Εργασία».
Πολύ απλά, οι επιχειρήσεις προτιμούν να μείνουν κλειστές παρά τις διαρκείς εκκλήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Άδωνι Γεωργιάδη να «αναλάβουν το μερίδιο της ευθύνης τους», και οι εργοδότες προτιμούν να κάνουν απολύσεις παρά να κάνουν χρήση του μοντέλου Βρούτση για «μισή δουλειά – μισούς μισθούς», αφού βλεπουν πως το σχέδιο για το άνοιγμα του Τουρισμού είναι ανύπαρκτο.
Απέναντι σ’ αυτήν την πραγματικότητα, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την Παρασκευή ένα ακόμη πακέτο μέτρων 3,5 δις, το οποίο απευθύνεται κυρίως στους κλάδους του τουρισμού και των εποχικών επιχειρήσεων – ένα πακέτο όμως, που δείχνει επίσης καταδικασμένο να πέσει στο κενό.
Και τούτο διότι, πέραν της μείωσης ή του μηδενισμού της προκαταβολής φόρου (κι αυτή μόνον για το 2020), στον κύριο όγκο του βασίζεται και πάλι είτε σε αναστολές πληρωμών, είτε σε δάνεια. Πολύ περισσότερο μάλιστα, δεν συμπεριλαμβάνει ούτε αυτή τη φορά καμία απ’ ευθείας ενίσχυση και στήριξη της απασχόλησης.
Εν ολίγοις, η συνταγή της κυβέρνησης παραμένει εκείνη της μετάθεσης των αδιεξόδων, καθώς από την πολιτική της απουσιάζουν οι δύο βασικοί – και μοναδικοί πυλώνες – που μπορούν να στηρίξουν οικονομία και κοινωνία εν μέσω ιστορικής ύφεσης: Απουσιάζει το ζεστό και ρευστό χρήμα από την αγορά, όπως απουσιάζουν και τα στοιχειώδη μέτρα στήριξης της εργασίας.
Πάντως άνθρωποι της αγοράς, εκτιμούν πως πίσω από την επίμονη άρνηση της κυβέρνησης να συνδράμει με «ζεστό» χρήμα στην αγορά υπάρχει ένας συγκεκριμένος σχεδιασμός, που έχει ως άξονα την αναμενόμενη ροή των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και την κατανομή τους σε projects που θα καρπωθούν συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα.
Αυτοί οι επιχειρηματικοί όμιλοι θα έχουν στη διάθεσή τους δωρεάν ρευστότητα μέσω των ευρωπαϊκών δισεκατομμυρίων και μια απέραντη δεξαμενή φτωχοποιημένου φθηνού εργατικού δυναμικού.


πηγή https://www.pronews.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/893539_i-katarreysi-tis-oikonomias-se-arithmoys-o-efka-reystopoiei

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

Οι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος


Η σημερινή ημέρα, 29 Ιουνίου, είναι αφιερωμένη από την Εκκλησία μας στη μνήμη των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.
Ο Απόστολος Πέτρος, παιδί ψαρά από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας και αδελφός του πρωτόκλητου Ανδρέα, ζούσε μια δύσκολη ζωή και είχε ως μοναδική περιουσία τα αλιευτικά του εργαλεία. Η αγνότητα της ψυχής, η ευθύτητα του χαρακτήρα, η αποφασιστικότητα και η αφοσίωσή του στην πατρική πίστη ήταν οι προϋποθέσεις για να γίνει εκλεκτός Απόστολος του Χριστού. «Ευθέως», όπως λέγει ο ευαγγελιστής, αυτός και ο αδελφός του εγκατέλειψαν τα δίκτυα και τον πατέρα τους για να ακολουθήσουν τον Χριστό (Ματθ. 4, 20), που υποσχέθηκε να τους κάνει «αλιείς ανθρώπων».
Η μεγάλη αφοσίωση του Πέτρου προς το Διδάσκαλό του φαίνεται όταν τολμά να περπατήσει πάνω στη θάλασσα, όταν προσπαθεί να εμποδίσει τους στρατιώτες που πήγαν να Τον συλλάβουν, ακόμη κι όταν Τον αρνείται τρις, αλλά μετανοεί και κλαίει πικρά. Τρέχει μαζί με τον Ιωάννη και εισέρχεται πρώτος στον τάφο του Ιησού, όταν πληροφορείται το γεγονός της Ανάστασης από τις Μυροφόρες γυναίκες και, εκ μέρους όλων των Αποστόλων, κηρύττει στα πλήθη κατά την ημέρα της Πεντηκοστής.
Η ιεραποστολική του δράση ξεκίνησε από την Ιουδαία και επεκτάθηκε στην Αντιόχεια και άλλα μέρη της Ασίας. Τελικά έφθασε μέχρι τη Ρώμη, όπου και υπέστη σταυρικό θάνατο από τον αυτοκράτορα Νέρωνα, γύρω στο 67 μ.Χ. Δύο από τις συνολικά επτά καθολικές επιστολές της Καινής Διαθήκης γράφτηκαν από τον Απόστολο Πέτρο.
Ο Απόστολος Παύλος ήταν αρχικά διώκτης του Χριστιανισμού και δεν ανήκε στον κύκλο των δώδεκα μαθητών του Χριστού. Γεννημένος στην Ταρσό της Κιλικίας από εύπορους γονείς, γύρω στο 10 μ.Χ., έλαβε άρτια ελληνική μόρφωση και έγινε φανατικός τηρητής του νόμου και εκλεκτό μέλος της θρησκευτικής ομάδας των Φαρισαίων. Η ένταξή του στην Εκκλησία έγινε με θαυμαστό τρόπο, όταν πήγαινε προς τη Δαμασκό, για να συλλάβει τους Χριστιανούς.
Μετά τη βάπτισή του έζησε ασκητικά για μια τριετία και ύστερα, με κέντρο την Αντιόχεια, και καθοδηγητή αρχικά και μετέπειτα συνοδό τον Απόστολο Βαρνάβα, ξεκίνησε τις περιοδείες του επισκεπτόμενος πρώτα την Κύπρο το 45 μ.Χ. Ο Παύλος, μαζί με τους Βαρνάβα και Ιωάννη το μετέπειτα Ευαγγελιστή Μάρκο, διέρχεται όλη τη νήσο, κηρύσσει, βαπτίζει τα νέα μέλη της Εκκλησίας και πρωτίστως οι Απόστολοι χειροτονούν κατά τόπους Επισκόπους και Πρεσβυτέρους. Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Λουκά στις Πράξεις των Αποστόλων ο Σαύλος ονομάζεται για πρώτη φορά Παύλος στην Πάφο το 46 μ.Χ. Εκεί, έχουμε και τον εκχριστιανισμό του πρώτου Ρωμαίου αξιωματούχου, του Διοικητή της Κύπρου, του Ανθύπατου Σέργιου Παύλου. Το ιστορικό αυτό γεγονός αναδεικνύει τη νήσο μας πύλη της Ευρώπης προς Ανατολάς και είσοδο της Ανατολής προς την Ευρώπη.
Απόστολος των εθνών και διδάσκαλος της οικουμένης και «πρώτος μετά τον Ένα», το Χριστό ονομάστηκε ο Παύλος. Στις τέσσερις περιοδείες του ίδρυσε τοπικές εκκλησίες (χειροτονώντας κατά τόπους Επισκόπους) από την Παλαιστίνη μέχρι την Ισπανία, απευθύνοντας σ’ αυτές τις δεκατέσσερις επιστολές του, που περιλαμβάνονται στην Καινή Διαθήκη. Στη διάδοση του λόγου του Θεού χρησιμοποίησε ως εργαλείο την ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία και διακήρυξε την απελευθέρωση από την αμαρτία, από τη δουλεία και από την καταδυνάστευση του Μωσαϊκού νόμου. Υπέφερε φυλακίσεις, ραβδισμούς, λιθοβολισμούς, ναυάγια, συκοφαντίες από Ιουδαίους και εθνικούς και κάθε είδους διώξεις. Τελικά μιμήθηκε τον Ιησού μέχρι τέλους, με το να γίνει μάρτυρας της Εκκλησίας κατά το διωγμό του Νέρωνα στη Ρώμη.
Οι Άγιοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος παραμένουν σταθερό παράδειγμα αδελφικής αγάπης και αληθινής ενότητας στη ζωή της Αγίας μας Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Του Επισκόπου Μεσαορίας Γρηγορίου
πηγή https://www.iellada.gr

Απίστευτο δώρο στον Ρ.Τ.Ερντογάν: Ανοίγουν τις Καστανιές! - Σ.Πέτσας: «Από 1η Ιουλίου ανοίγει το πέρασμα του Έβρου»


Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, ανακοίνωσε πως από την 1η Ιουλίου, θα ανοίξει το συνοριακό πέρασμα στις Καστανιές Έβρου, το οποίο υποτίθεται ότι είχε κλείσει για να αναχαιτιστούν οι ορδές των παράνομων μεταναστών!
Η απόφαση αυτή, σχετίζεται με το «άνοιγμα» του ελληνικού τουρισμού, καθώς την ίδια ημέρα ξεκινούν και οι πτήσεις εξωτερικού από τις περισσότερες χώρες του πλανήτη, με εξαίρεση τις παρακάτω.
Επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι από 15 Ιουλίου θα ανοίξουν συνολικά τα σύνορα και με Τουρκία!
Υπενθυμίζεται ότι η συνοριακή διάβαση των Καστανιών Έβρου είχε κλείσει από τα τέλη του Φεβρουαρίου του 2020, λόγω της επιχειρηθείσας εισβολής από χιλιάδες αλλοδαπούς.
Το άνοιγμα των Καστανιών φαίνεται ότι είναι ένα από τα «δώρα καλής θέλησης» του πρωθυπουργού Κώστα Μητσοτάκη στον Τούρκο πρόεδρο Ρ.Τ.Ερντογάν για να τον «εξευμενίσει».
πηγή https://www.pronews.gr/elliniki-politiki/kyvernisi/891877_spetsas-apo-1i-ioylioy-anoigei-synoriako-perasma-stis-kastanies

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

Έβρος: Καταδιώξεις διακινητών & παράνομων μεταναστών στα σύνορα - Αρχίζουν πάλι οι μαζικές «εισβολές»



Σκηνές «Dukes of Hazzard» διαδραματίζονται καθημερινά στον Έβρο όπου με αυτοκίνητα πλέον Τούρκοι διακινητές μεταφέρουν παράνομους μετανάστες και παίζουν «κυνηγητό» με την Αστυνομία της οποίας τα περιπολικά τους καταδιώκουν.
Σε μια περίπτωση μάλιστα το αυτοκίνητο τον διακινητών έπεσε σε... γκρεμό.
Πάντως σιγά-σιγά οι παράνομοι μετανάστες έχουν ξεκινήσει να εισβάλουν καθημερινά σε ελληνικό έδαφος.
Συνελήφθησαν από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης και Ροδόπης, τέσσερις (4) αλλοδαποί διακινητές, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας, σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις, συνολικά δεκατέσσερις (14) παράνομους μετανάστες.
Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, αστυνομικοί των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης και Ροδόπης συνέλαβαν τους δύο διακινητές, διότι μετέφεραν με Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, παράνομα, στην ενδοχώρα τέσσερις παράνομους μετανάστες.
Συγκεκριμένα, χθες τις πρώτες πρωινές ώρες, το παραπάνω όχημα με οδηγό και συνοδηγό τους δύο διακινητές δεν σταμάτησε σε σήματα των αστυνομικών και κινήθηκε με μεγάλη ταχύτητα σε επαρχιακό δίκτυο, ενώ πλησίον του οικισμού Συκοράχης εξετράπη της πορείας του και κατέπεσε σε χαράδρα.
Από το τροχαίο ατύχημα τραυματίσθηκαν διακινητές και διακινούμενοι, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της Αλεξανδρούπολης και της Κομοτηνής,  όπου ένας διακινητής και ένας παράνομος μετανάστης παρέμειναν για νοσηλεία, ενώ οι υπόλοιποι εξήλθαν μετά την παροχή πρώτων βοηθειών.
Στη δεύτερη περίπτωση, χθες το απόγευμα, σε επαρχιακή οδό της Ροδόπης, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Σαπών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ροδόπης πραγματοποίησαν σήμα στάσης στους άλλους δύο διακινητές, οι οποίοι οδηγούσαν δύο Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, πλην όμως δεν συμμορφώθηκαν, ανέπτυξαν ταχύτητα και ακολουθήθηκαν από τους αστυνομικούς.
Το ένα όχημα τελικά ακινητοποιήθηκε στην επαρχιακή οδό Κάλχα – Καρυδιάς και ο οδηγός – διακινητής συνελήφθη από τους αστυνομικούς, ενώ κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι μετέφερε πέντε παράνομους μετανάστες.
Ο οδηγός του δεύτερου αυτοκινήτου στην προσπάθεια του να διαφύγει επιχείρησε ανεπιτυχώς να εμβολίσει περιπολικό, ενώ στη συνέχεια το εν λόγω όχημα, κινούμενο στην επαρχιακή οδό Κάλχα – Ροδίτη, εξετράπη της πορείας του και ακινητοποιήθηκε στο πρανές εκτός της οδού.
Άμεσα οι αστυνομικοί συνέλαβαν και τον δεύτερο διακινητή, ενώ κατά τον έλεγχο στο εσωτερικό του οχήματος διαπιστώθηκε ότι ο δράστης μετέφερε πέντε παράνομους μετανάστες.
Από το τροχαίο ατύχημα τραυματίσθηκε ο οδηγός – διακινητής και ένας παράνομος μετανάστης, οι οποίοι μεταφέρθηκαν για νοσηλεία στο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής.
Από την αστυνομική έρευνα που ακολούθησε προέκυψε ότι και για τα δύο οχήματα είχε δηλωθεί κλοπή, την 22 και 23-6-2020, σε αστυνομικές υπηρεσίες της Αττικής, καθώς και ότι το ένα αυτοκίνητο έφερε πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας.
Κατασχέθηκαν τρία Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, ένα ζεύγος πινακίδων κυκλοφορίας, κινητά τηλέφωνα και χρηματικό ποσό.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις δύο υποθέσεις ενεργούν τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Φερών Αλεξανδρούπολης και Σαπών Ροδόπης.
πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/esoteriki-asfaleia/890845_evros-katadioxeis-diakiniton-paranomon-metanaston-apo-tin