Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018

Έλκος στομάχου: Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε






Τα έλκη στομάχου, επίσης γνωστά και ως πεπτικά, ή γαστρικά έλκη, είναι ανοικτές πληγές στην εσωτερική επένδυση του στομάχου. Λόγω της ποσότητας οξέος που υπάρχει στο στομάχι, όταν συμβαίνουν έλκη, είναι συχνά εξαιρετικά επώδυνα.

Η πιο κοινή αιτία για το έλκος στομάχου είναι το βακτήριο Helicobacter pylori, ή αλλιώς H. pylori. Έλκη μπορεί επίσης να προκληθούν από την υπερβολική χρήση παυσιπόνων, όπως η ασπιρίνη και μη-στεροειδή αντιφλεγμονωδών, όπως η ιβουπροφαίνη και η ναπροξένη.
Το έλκος στομάχου συχνά αντιμετωπίζεται με αντιβιοτικά και φάρμακα που μειώνουν, μπλοκάρουν, ή εξουδετερώνουν τα οξέα του στομάχου. Υπάρχουν, επίσης, φυσικές θεραπείες που μπορείτε να εφαρμόσετε, για να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα ενός έλκους στο στομάχι και να το βοηθήσετε να επουλωθεί.

Φλαβονοειδή

Έρευνες δείχνουν ότι τα φλαβονοειδή, επίσης γνωστή ως βιοφλαβονοειδή, μπορεί να είναι μια αποτελεσματική θεραπεία για το έλκος στομάχου. Τα φλαβονοειδή είναι χημικές ενώσεις που υπάρχουν με φυσικό σε πολλά φρούτα και λαχανικά. Τα τρόφιμα και τα ποτά που είναι πλούσια σε φλαβονοειδή περιλαμβάνουν:
  • Σόγια
  • Όσπρια
  • Κόκκινα σταφύλια
  • Λάχανο
  • Μπρόκολο
  • Μήλα
  • Μούρα
  • Τσάι (ιδίως το πράσινο τσάι)
Ωστόσο, μερικά τρόφιμα και ποτά που περιέχουν φλαβονοειδή, όπως τα εσπεριδοειδή και τα κόκκινα κρασιά, μπορεί να ερεθίσουν το έλκος στομάχου.
Τα φλαβονοειδή χαρακτηρίζονται ως “γαστροπροστατευτικά”, πράγμα που σημαίνει ότι υπερασπίζονται την επένδυση του στομάχου και συμβάλλουν στην επούλωση των ελκών. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Linus Pauling, δεν υπάρχουν παρενέργειες από την κατανάλωση φλαβονοειδών σε ποσότητες που κατά κανόνα υπάρχουν σε ένα ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα, αλλά η υπερβολική κατανάλωση φλαβονοειδών μπορεί να επηρεάσει την πήξη του αίματος.

Προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι τα ζωντανά βακτήρια και η ζύμη που βοηθούν στην καλή υγεία του πεπτικού συστήματος. Τα βρίσκουμε σε πολλά κοινά τρόφιμα, ιδιαίτερα σε όσα έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το βουτυρόγαλα και το γιαούρτι.
Μπορείτε επίσης να πάρετε τα προβιοτικά σε μορφή συμπληρώματος. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού και την ταχύτερη ανάρρωση σε ασθενείς με έλκη.

Μέλι

Το μέλι προσφέρει πολλά περισσότερα από γλυκιά γεύση. Ανάλογα με το φυτό, από το οποίο προέρχεται, το μέλι μπορεί να περιέχει έως και 200 στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των πολυφαινολών και άλλων αντιοξειδωτικών. Το μέλι είναι ένα ισχυρό αντιβακτηριακό και έχει αποδειχτεί, ότι αναστέλλει την ανάπτυξη του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού. Εφόσον έχετε φυσιολογικά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μπορείτε να απολαύσετε το μέλι, όπως θα κάνατε με οποιαδήποτε γλυκαντική ουσία, με το “μπόνους” της καταπραϋντικής του ιδιότητας για το έλκος στομάχου.

Σκόρδο

Το σκόρδο έχει αποδειχθεί ότι αναστέλλει την ανάπτυξη του H. pylori σε πειράματα στο εργαστήριο, τόσο σε ζώα, όσο και σε ανθρώπους. Αν δεν σας αρέσει η γεύση (και η… μυρωδιά που αφήνει έντονα πίσω του στην αναπνοή σας) μπορείτε να το πάρετε σε μορφή εκχυλίσματος ως συμπλήρωμα διατροφής. Το σκόρδο είναι γνωστό ότι κάνει πιο λεπτό το αίμα, γι’ αυτό ρωτήστε το γιατρό σας πριν το πάρετε ως συμπλήρωμα, ειδικά αν χρησιμοποιείτε βαρφαρίνη, ή άλλα αντιπηκτικά αίματος.

Κράνμπερι (μούρα)

Τα μούρα τύπου cranberry είναι γνωστά για την ικανότητά τους να καταπολεμούν τις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος, εμποδίζοντας τα βακτήρια από το να κάθονται πάνω στα τοιχώματα της ουροδόχου κύστης. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού. Μπορείτε να πιείτε χυμό cranberry, να φάτε μούρα cranberries, ή να πάρετε συμπληρώματα με κράνμπερι.
Δυστυχώς, δεν υπάρχει συγκεκριμένη ποσότητα που να έχει οριστεί από έρευνες, ως προς την ανακούφιση για το έλκος στομάχου. Η υπερβολική κατανάλωση μούρων σε οποιαδήποτε μορφή μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στο στομάχι, είτε έχετε έλκη, είτε όχι, γι’ αυτό συνιστάται να ξεκινήσετε με μικρές ποσότητες και να τις αυξήσετε σταδιακά. Επιπλέον, πολλοί από τους χυμούς που υπάρχουν στο εμπόριο έχουν πολύ ζάχαρη ή/και σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, το οποίο μπορεί επίσης να προκαλέσει στομαχικές διαταραχές και να σας προσθέσει κενές θερμίδες.

Μαστίχα

Η μαστίχα είναι ο χυμός του αντίστοιχου δέντρου στο νησί της Χίου. Υπάρχουν αντικρουόμενες μελέτες για την αποτελεσματικότητα της μαστίχας στο έλκος στομάχου, αλλά τουλάχιστον μία από αυτές έχει δείξει ότι το μάσημα της μαστίχας βοηθά στην καταπολέμηση του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού. Αν τα έλκη σας δεν ανταποκρίνονται σε άλλες θεραπείες, αξίζει να δοκιμάσετε την μαστίχα, δεδομένου ότι δεν φαίνεται να σχετίζεται με τυχόν παρενέργειες. Μπορείτε να την μασάτε ως τσίχλα, ή να την πίνετε σε μορφή συμπληρώματος.

Φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης

Μια διατροφή με επίκεντρο τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης δεν είναι μόνο καλή για τη γενική υγεία σας. Σύμφωνα με την Κλινική Mayo, μια πλούσια σε βιταμίνες διατροφή μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας να επουλώσει το έλκος σας. Τρόφιμα που περιέχουν πολυφαινόλες (είδος αντιοξειδωτικών) μπορεί να σας προστατεύσουν από έλκη και να βοηθήσουν στην επούλωσή τους. Τα πλούσια σε πολυφαινόλες τρόφιμα και καρυκεύματα περιλαμβάνουν:
  • Αποξηραμένα δεντρολίβανο
  • Ρίγανη
  • Μαύρη σοκολάτα
  • Μύρτιλλα (μούρα)
  • Μαύρες ελιές


Έλκος στομάχου: Ποιες τροφές να αποφεύγετε

Μερικές τροφές μπορεί να προκαλέσουν επιδείνωση των ελκών, ενώ άλλες έχουν προληπτική και θεραπευτική δράση. Τα λιπαρά και όξινα τρόφιμα είναι πιο πιθανό να ερεθίσουν το στομάχι σας, όπως και οι πικάντικες τροφές.
Για να μειώσετε τον πόνο του έλκους, αποφύγετε:
  • Καφέ, συμπεριλαμβανομένου και του decaf (χωρίς καφεΐνη)
  • Ανθρακούχα ποτά
  • Καυτερές πιπεριές
  • Επεξεργασμένες τροφές
  • Κόκκινα κρέατα
  • Τηγανιτά τρόφιμα
  • Γάλα και αλκοόλ
Η ιδιότητα του γάλακτος να επικαλύπτει το εσωτερικό ενός ποτηριού μπορεί να σας κάνει να σκεφτείτε ότι δημιουργεί επίσης ένα προστατευτικό φράγμα στο εσωτερικό του στομαχιού σας. Και όντως, αρχικά το γάλα κατανάλωσης μπορεί να απαλύνει τον πόνο του έλκους. Αλλά μακροπρόθεσμα, δεν είναι καλό για τα έλκη. Έχει αποδειχτεί ότι κάνει τα πράγματα χειρότερα προκαλώντας το στομάχι σας να παράγει περισσότερο οξύ.
Εάν είχατε ποτέ hnagover, ξέρετε τα αποτελέσματα που το αλκοόλ μπορεί να έχει στο στομάχι σας. Το αλκοόλ συνδέεται άμεσα και με λοιμώξεις του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού, που σημαίνει ότι συμβάλλει στην δημιουργία ελκών στο στομάχι και μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ορίζεται ως περισσότερο από ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και πάνω από δύο για τους άνδρες.

Πηγή:https://www.pentapostagma.gr/2018/09/%CE%AD%CE%BB%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CF%87%CE%BF%CF%85-%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BB%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE-3.html

Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018

Η αγάπη του Θεού και η ελευθερία του ανθρώπου




Ο Θεός αγάπη εστί μας λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης και όντως αυτός είναι ο καλύτερος χαρακτηρισμός του Θεού.

Για να καταλάβουμε εμείς οι άνθρωποι, τι είναι ο Θεός.
Κατά τον Ιερό Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη βέβαια, και σύμφωνα με την αποφατική θεολογία της Εκκλησίας, ο Θεός υπερβαίνει κάθε έννοια ανθρώπινη.

Δεν είναι ούτε ψυχή, ούτε λόγος, ούτε δύναμη, ούτε φως, ούτε ζωή, ούτε ουσία, ούτε χρόνος, ούτε επιστήμη, ούτε αλήθεια, ούτε βασιλεία, ούτε σοφία, ούτε αγαθότης…
Ωστόσο, ας μου επιτραπεί να πω, θα μπορούσε να γίνει κάποια εξαίρεση για το όνομα “αγάπη”.

Ο Θεός δεν είναι τίποτε άλλο παρά Αγάπη.

Και πράγματι ο Θεός, ο Θεός των Πατέρων μας, ο μόνος αληθινός Θεός, δεν είναι ένας τιμωρός Θεός, ή έστω ένας “δίκαιος”, κατά τα ανθρώπινα μέτρα και σταθμά. Όχι, ένας δίκαιος αστυνόμος που οφείλει να επιβάλλει την τάξη καταγράφοντας με λεπτομέρεια τις παραβάσεις μας. ΄Η όπως κάποιος δίκαιος δικαστής που έργο του είναι να κρίνει αμερόληπτα, για να φανερώσει και τιμωρήσει τον ένοχο και παραδειγματίζοντας τον να επιφέρει δικαιοσύνη και ικανοποίηση στην έννομο τάξη.

Αλλά ο Θεός μας δεν είναι έτσι “δίκαιος”. Αλίμονο μας αν ήταν! Ο Θεός μας είναι ο Πατέρας μας. Ο Θεός μας “Aγάπη εστί”.

Υποβάλλεται όμως από πολλούς η ερώτηση – απορία της ανθρώπινης αδυναμίας:
Γιατί τότε να υπάρχουν τόσες θλίψεις, τόσες αδικίες και δυστυχίες στον κόσμο, αφού ο Θεός είναι αγάπη;

Σε απάντηση θα μπορούσαμε να παραθέσουμε τα λόγια του μακαριστού π.Επιφανείου Θεοδωροπούλου:

"… Χωρίς Χριστό ο κόσμος είναι θέατρο του παραλόγου. Χωρίς Χριστό δεν μπορείς να εξηγήσεις τίποτε. Γιατί οι θλίψεις, γιατί οι αδικίες, γιατί οι αποτυχίες, γιατί οι ασθένειες, γιατί; γιατί; γιατί; Χιλιάδες πελώρια γιατί. Kατάλαβε το. Δεν μπορεί ο άνθρωπος να προσεγγίσει, με την πεπερασμένη λογική του, την απάντηση όλων αυτών των “γιατί”.
Μόνο με τον Χριστό όλα εξηγούνται. Μας προετοιμάζουν για την αιωνιότητα. Ίσως εκεί μας αξιώσει να πάρουμε απάντηση σε μερικά “γιατί”…"

Αγάπη λοιπόν ο Θεός και αγαπά τον άνθρωπο, το δημιούργημα Του.

Έτσι επιθυμεί και την κοινωνία μαζί Του: Κοινωνία αγαπητική αγαπωμένων προσώπων.
Και ο άνθρωπος, μπορεί να αγαπήσει τον Προσωπικό Θεό, εφ’ όσον αληθινή αγάπη μόνο σε πρόσωπα μπορεί να κατευθυνθεί και να υπάρξει. Ζώα, αντικείμενα, ιδέες ή φιλοσοφίες, το μερικό ενδιαφέρον του ανθρώπου μπορούν και πρέπει να ελκύουν κι όχι τον όλο άνθρωπο.
Γι’ αυτό και κάθε περίπτωση που υπερβαίνει το μέτρο αυτής της απλής συμπάθειας και ενδιαφέροντος προς αυτά, εκφυλίζεται και καταλήγει σε πάθος, αδυναμία ψυχής, αλλά ποτέ δεν είναι αγάπη αληθινή.

Αγάπη αληθινή, προσωπική, δονεί τον όλο άνθρωπο ως τα βαθύτατα του είναι του, και τον ελκύει προς το αγαπημένο πρόσωπο.

Και ο προσωπικός Θεός μας, δεν είναι ο θεός των φιλοσόφων, των σκεπτικιστών, αλλά ο Θεός των Πατέρων μας, που είναι Πρόσωπο και όχι ιδέα.
Αυτός ο Θεός από την εκστατική Του αγάπη προς το προσωπικό Του δημιούργημα, τον άνθρωπο, εξέρχεται με τις άκτιστες ενέργειες Του και κοινωνεί μαζί του σε μια κοινωνία αγάπης, εν Χριστώ, στην Εκκλησία Του.

Προϋπόθεση αληθινής και βαθιάς αγάπης είναι η ελευθέρα προαίρεσης. Δεν είναι δυνατόν να αγαπήσει κανείς κάποιο άλλο πρόσωπο, πιεζόμενος να το κάνει αυτό, από κάποια ανάγκη η βία.
Ο άγιος Θεός, από σεβασμό και πατρική εκτίμηση και αγαπητική διάθεση προς τον άνθρωπο, τον θέλει ελεύθερο, δεν του επιβάλλεται, αλλά περιμένει την ελεύθερα προσωπική του εκλογή.
Το να αποδεχθεί δηλ. το Θεό στην ζωή του ή να Τον απορρίψει.

Ο Θεός λοιπόν, έρχεται προς ημάς και αποκαλύπτει τον Εαυτό Του, αφού με ελευθερία αγάπης Τον δεχθούμε στην ζωή μας. Και μας φανερώνεται η δόξα και η Χάρις Του και εμείς απολαμβάνουμε την ευλογημένη παρουσία Του. Και εκ πείρας μαθαίνουμε τι σημαίνει ζωή με το Θεό, και πως είναι η κοινωνία με το Θεό.
Εφ’ όσον, αν δεν μας αποκαλυφθεί από Εκείνον, δεν μπορούμε μόνοι μας να Τον εύρουμε, να Τον γνωρίσουμε, τον Δημιουργό και Κτίστη μας.

Αντιθέτως τον απορρίπτουμε από την ζωή μας και δεν Τον αγαπούμε, όταν αδιαφορούμε για τις εντολές Του, σύμφωνα και με τον λόγο Του: “Ο έχων τας εντολάς μου και τηρών αυτάς, εκείνος έστιν ο αγαπών με” (Ιωάν. δ’, 21). Κλείνουμε έτσι τα αυτιά μας στην πρόσκληση Του και μένουμε μόνοι μας χωρίς Θεό, ανίκανοι να αγαπήσουμε, γευόμενοι την απελπιστικά πικρή οδύνη της φιλαυτίας μας.

Μας αφήνει ο Θεός να διαλέξουμε μόνοι μας και δεν μας επιβάλλει την παρουσία Του. Όμως διακριτικά μας βοηθεί να ξεπεράσουμε την ανθρώπινη αδυναμία μας και να εκλέξουμε το συμφέρον σε μας.

Και το συμφέρον μας, άσχετα αν το καταλαβαίνουμε ή όχι, είναι να Τον εύρουμε, να Τον γνωρίσουμε, να ενωθούμε και να μείνουμε μαζί Του. Αυτός είναι κι ο σκοπός της ζωής μας, γι’ αυτό πλασθήκαμε απ’ Αυτόν.

“Αυτή δε έστιν η αιώνιος ζωή, ίνα γινώσκωσι σε, τον μόνον αληθινόν Θεόν και ον απέστειλας Ιησούν Χριστόν” (Ιωάν. ιζ’, 3)

Έχει τους τρόπους Του να πλησιάζει ο Θεός την κάθε ψυχή, να την ελκύει προς τον Εαυτό Του. Να την πληροφορεί για την παρουσία Του, να της ομιλεί, να της δίδει ευκαιρίες, αφορμές και δυνατότητες για να Τον πλησιάσει κι αυτή και να Τον γνωρίσει, για να χαρεί και να ζητήσει ο άνθρωπος να μείνει ο Θεός μαζί του.

Αν η ψυχή, δεκτική στην Χάρη του Θεού, Τον πλησιάζει και ποθήσει την κοινωνία Του, τότε ο Θεός αρχίζει ένα άγιο “παιχνίδι” μαζί της.

Πότε της ομιλεί με γλυκύτητα και τρυφερότητα, και τότε η ψυχή φτερουγίζει στα ουράνια από ένα ιερό, θείο έρωτα, λησμονώντας όλα τα επίγεια.
Πότε της κρύβεται και εκείνη τρομαγμένη από την φαινομενική μοναξιά της Τον ψάχνει λυπητερά και υπομένει ένα άγιο μαρτύριο.
Ώσπου και πάλι της φανερώνεται, αυξάνοντας έτσι τον εράσμο γι’ Αυτόν πόθο της και καθαίροντας την καλύτερα.
Για να μεγαλώσει την ένωση και κοινωνία μαζί της και να την οδηγήσει σε μεγαλύτερες χαρές και ευλογίες από δόξα σε δόξα.

Και τούτο συνεχίζεται μέχρι το τέλος της ζωής του ανθρώπου, και αναλόγως της δεκτικότητας της κάθε ψυχής μετέχει στην χαρά της αγαπητικής αυτής κοινωνίας με τον Κύριο της.

Ιερομόναχος Φιλόθεος Γρηγοριάτης 


πηγή https://www.pronews.gr/thriskeia/didahes/714625_i-agapi-toy-theoy-kai-i-eleytheria-toy-anthropoy

Η αγάπη του Θεού και η ελευθερία του ανθρώπου




Ο Θεός αγάπη εστί μας λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης και όντως αυτός είναι ο καλύτερος χαρακτηρισμός του Θεού.

Για να καταλάβουμε εμείς οι άνθρωποι, τι είναι ο Θεός.
Κατά τον Ιερό Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη βέβαια, και σύμφωνα με την αποφατική θεολογία της Εκκλησίας, ο Θεός υπερβαίνει κάθε έννοια ανθρώπινη.

Δεν είναι ούτε ψυχή, ούτε λόγος, ούτε δύναμη, ούτε φως, ούτε ζωή, ούτε ουσία, ούτε χρόνος, ούτε επιστήμη, ούτε αλήθεια, ούτε βασιλεία, ούτε σοφία, ούτε αγαθότης…
Ωστόσο, ας μου επιτραπεί να πω, θα μπορούσε να γίνει κάποια εξαίρεση για το όνομα “αγάπη”.

Ο Θεός δεν είναι τίποτε άλλο παρά Αγάπη.

Και πράγματι ο Θεός, ο Θεός των Πατέρων μας, ο μόνος αληθινός Θεός, δεν είναι ένας τιμωρός Θεός, ή έστω ένας “δίκαιος”, κατά τα ανθρώπινα μέτρα και σταθμά. Όχι, ένας δίκαιος αστυνόμος που οφείλει να επιβάλλει την τάξη καταγράφοντας με λεπτομέρεια τις παραβάσεις μας. ΄Η όπως κάποιος δίκαιος δικαστής που έργο του είναι να κρίνει αμερόληπτα, για να φανερώσει και τιμωρήσει τον ένοχο και παραδειγματίζοντας τον να επιφέρει δικαιοσύνη και ικανοποίηση στην έννομο τάξη.

Αλλά ο Θεός μας δεν είναι έτσι “δίκαιος”. Αλίμονο μας αν ήταν! Ο Θεός μας είναι ο Πατέρας μας. Ο Θεός μας “Aγάπη εστί”.

Υποβάλλεται όμως από πολλούς η ερώτηση – απορία της ανθρώπινης αδυναμίας:
Γιατί τότε να υπάρχουν τόσες θλίψεις, τόσες αδικίες και δυστυχίες στον κόσμο, αφού ο Θεός είναι αγάπη;

Σε απάντηση θα μπορούσαμε να παραθέσουμε τα λόγια του μακαριστού π.Επιφανείου Θεοδωροπούλου:

"… Χωρίς Χριστό ο κόσμος είναι θέατρο του παραλόγου. Χωρίς Χριστό δεν μπορείς να εξηγήσεις τίποτε. Γιατί οι θλίψεις, γιατί οι αδικίες, γιατί οι αποτυχίες, γιατί οι ασθένειες, γιατί; γιατί; γιατί; Χιλιάδες πελώρια γιατί. Kατάλαβε το. Δεν μπορεί ο άνθρωπος να προσεγγίσει, με την πεπερασμένη λογική του, την απάντηση όλων αυτών των “γιατί”.
Μόνο με τον Χριστό όλα εξηγούνται. Μας προετοιμάζουν για την αιωνιότητα. Ίσως εκεί μας αξιώσει να πάρουμε απάντηση σε μερικά “γιατί”…"

Αγάπη λοιπόν ο Θεός και αγαπά τον άνθρωπο, το δημιούργημα Του.

Έτσι επιθυμεί και την κοινωνία μαζί Του: Κοινωνία αγαπητική αγαπωμένων προσώπων.
Και ο άνθρωπος, μπορεί να αγαπήσει τον Προσωπικό Θεό, εφ’ όσον αληθινή αγάπη μόνο σε πρόσωπα μπορεί να κατευθυνθεί και να υπάρξει. Ζώα, αντικείμενα, ιδέες ή φιλοσοφίες, το μερικό ενδιαφέρον του ανθρώπου μπορούν και πρέπει να ελκύουν κι όχι τον όλο άνθρωπο.
Γι’ αυτό και κάθε περίπτωση που υπερβαίνει το μέτρο αυτής της απλής συμπάθειας και ενδιαφέροντος προς αυτά, εκφυλίζεται και καταλήγει σε πάθος, αδυναμία ψυχής, αλλά ποτέ δεν είναι αγάπη αληθινή.

Αγάπη αληθινή, προσωπική, δονεί τον όλο άνθρωπο ως τα βαθύτατα του είναι του, και τον ελκύει προς το αγαπημένο πρόσωπο.

Και ο προσωπικός Θεός μας, δεν είναι ο θεός των φιλοσόφων, των σκεπτικιστών, αλλά ο Θεός των Πατέρων μας, που είναι Πρόσωπο και όχι ιδέα.
Αυτός ο Θεός από την εκστατική Του αγάπη προς το προσωπικό Του δημιούργημα, τον άνθρωπο, εξέρχεται με τις άκτιστες ενέργειες Του και κοινωνεί μαζί του σε μια κοινωνία αγάπης, εν Χριστώ, στην Εκκλησία Του.

Προϋπόθεση αληθινής και βαθιάς αγάπης είναι η ελευθέρα προαίρεσης. Δεν είναι δυνατόν να αγαπήσει κανείς κάποιο άλλο πρόσωπο, πιεζόμενος να το κάνει αυτό, από κάποια ανάγκη η βία.
Ο άγιος Θεός, από σεβασμό και πατρική εκτίμηση και αγαπητική διάθεση προς τον άνθρωπο, τον θέλει ελεύθερο, δεν του επιβάλλεται, αλλά περιμένει την ελεύθερα προσωπική του εκλογή.
Το να αποδεχθεί δηλ. το Θεό στην ζωή του ή να Τον απορρίψει.

Ο Θεός λοιπόν, έρχεται προς ημάς και αποκαλύπτει τον Εαυτό Του, αφού με ελευθερία αγάπης Τον δεχθούμε στην ζωή μας. Και μας φανερώνεται η δόξα και η Χάρις Του και εμείς απολαμβάνουμε την ευλογημένη παρουσία Του. Και εκ πείρας μαθαίνουμε τι σημαίνει ζωή με το Θεό, και πως είναι η κοινωνία με το Θεό.
Εφ’ όσον, αν δεν μας αποκαλυφθεί από Εκείνον, δεν μπορούμε μόνοι μας να Τον εύρουμε, να Τον γνωρίσουμε, τον Δημιουργό και Κτίστη μας.

Αντιθέτως τον απορρίπτουμε από την ζωή μας και δεν Τον αγαπούμε, όταν αδιαφορούμε για τις εντολές Του, σύμφωνα και με τον λόγο Του: “Ο έχων τας εντολάς μου και τηρών αυτάς, εκείνος έστιν ο αγαπών με” (Ιωάν. δ’, 21). Κλείνουμε έτσι τα αυτιά μας στην πρόσκληση Του και μένουμε μόνοι μας χωρίς Θεό, ανίκανοι να αγαπήσουμε, γευόμενοι την απελπιστικά πικρή οδύνη της φιλαυτίας μας.

Μας αφήνει ο Θεός να διαλέξουμε μόνοι μας και δεν μας επιβάλλει την παρουσία Του. Όμως διακριτικά μας βοηθεί να ξεπεράσουμε την ανθρώπινη αδυναμία μας και να εκλέξουμε το συμφέρον σε μας.

Και το συμφέρον μας, άσχετα αν το καταλαβαίνουμε ή όχι, είναι να Τον εύρουμε, να Τον γνωρίσουμε, να ενωθούμε και να μείνουμε μαζί Του. Αυτός είναι κι ο σκοπός της ζωής μας, γι’ αυτό πλασθήκαμε απ’ Αυτόν.

“Αυτή δε έστιν η αιώνιος ζωή, ίνα γινώσκωσι σε, τον μόνον αληθινόν Θεόν και ον απέστειλας Ιησούν Χριστόν” (Ιωάν. ιζ’, 3)

Έχει τους τρόπους Του να πλησιάζει ο Θεός την κάθε ψυχή, να την ελκύει προς τον Εαυτό Του. Να την πληροφορεί για την παρουσία Του, να της ομιλεί, να της δίδει ευκαιρίες, αφορμές και δυνατότητες για να Τον πλησιάσει κι αυτή και να Τον γνωρίσει, για να χαρεί και να ζητήσει ο άνθρωπος να μείνει ο Θεός μαζί του.

Αν η ψυχή, δεκτική στην Χάρη του Θεού, Τον πλησιάζει και ποθήσει την κοινωνία Του, τότε ο Θεός αρχίζει ένα άγιο “παιχνίδι” μαζί της.

Πότε της ομιλεί με γλυκύτητα και τρυφερότητα, και τότε η ψυχή φτερουγίζει στα ουράνια από ένα ιερό, θείο έρωτα, λησμονώντας όλα τα επίγεια.
Πότε της κρύβεται και εκείνη τρομαγμένη από την φαινομενική μοναξιά της Τον ψάχνει λυπητερά και υπομένει ένα άγιο μαρτύριο.
Ώσπου και πάλι της φανερώνεται, αυξάνοντας έτσι τον εράσμο γι’ Αυτόν πόθο της και καθαίροντας την καλύτερα.
Για να μεγαλώσει την ένωση και κοινωνία μαζί της και να την οδηγήσει σε μεγαλύτερες χαρές και ευλογίες από δόξα σε δόξα.

Και τούτο συνεχίζεται μέχρι το τέλος της ζωής του ανθρώπου, και αναλόγως της δεκτικότητας της κάθε ψυχής μετέχει στην χαρά της αγαπητικής αυτής κοινωνίας με τον Κύριο της.

Ιερομόναχος Φιλόθεος Γρηγοριάτης 


πηγή https://www.pronews.gr/thriskeia/didahes/714625_i-agapi-toy-theoy-kai-i-eleytheria-toy-anthropoy

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

Αριστοτέλης: Tο Ελληνικό γένος θα μπορούσε να κυριαρχήσει, αν ήταν πολιτικά ενωμένο





Ο Αριστοτέλης, o μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος, γεννήθηκε το 384 π.Χ. στην αρχαία πόλη των Σταγείρων και πέθανε το 322 π.Χ. Οι φιλοσοφικές του σκέψεις και ιδέες έχουν μεγάλη επίδραση στην ανθρωπότητα, την εκπαίδευση και τον σύγχρονο δυτικό τρόπο σκέψης. Ο Αριστοτέλης θεωρείται ο δημιουργός της λογικής σκέψης.

Ο Αριστοτέλης έμεινε νωρίς ορφανός από πατέρα και μητέρα και την κηδεμονία του ανέλαβε ο φίλος του πατέρα του, Πρόξενος, που ήταν εγκαταστημένος στον Αταρνέα της μικρασιατικής Αιολίδας, απέναντι από τη Λέσβο.
Ο Πρόξενος, φρόντισε τον Αριστοτέλη σαν δικό του παιδί και τον έστειλε στην Αθήνα σε ηλικία 17 ετών για να γίνει μαθητής του Πλάτωνα.

Ο Αριστοτέλης ήταν μαθητής στην σχολή του Πλάτωνα για 20 χρόνια. Μετά τον θάνατό του Πλάτωνα ο Αριστοτέλης εγκατέλειψε την Αθήνα και εγκαταστάθηκε στην Άσσο, που ήταν πόλη στα μικρασιατικά παράλια, απέναντι από τη Λέσβο. Στην Άσσο ο Αριστοτέλης δίδαξε τρία χρόνια.
Το 345 π.Χ. ο Αριστοτέλης, ακολουθώντας τη συμβουλή του μαθητή του Θεόφραστου, πέρασε απέναντι στη Λέσβο και εγκαταστάθηκε στη Μυτιλήνη, όπου έμεινε και δίδαξε μέχρι το 342 π.Χ.

Στο μεταξύ είχε παντρευτεί την ανιψιά και θετή κόρη του Ερμία, την Πυθιάδα, από την οποία απέκτησε κόρη, που πήρε το όνομα της μητέρας της. Μετά το θάνατο της πρώτης του συζύγου ο Αριστοτέλης συνδέθηκε αργότερα στην Αθήνα με τη Σταγειρίτισσα Ερπυλλίδα, από την οποία απέκτησε ένα γιο, το Νικόμαχο.

Το 342 π.Χ. τον προσκάλεσε ο Φίλιππος στη Μακεδονία, για να αναλάβει τη διαπαιδαγώγηση του γιου του Αλέξανδρου, που ήταν τότε μόλις 13 χρονών. Ο Αριστοτέλης άρχισε με προθυμία το έργο της αγωγής του νεαρού διαδόχου. Φρόντισε να του μεταδώσει το πανελλήνιο πνεύμα και χρησιμοποίησε ως εκπαιδευτικό όργανο τα ομηρικά έπη. Η εκπαίδευση του Αλέξανδρου γινόταν άλλοτε στην Πέλλα και άλλοτε στη Μίεζα, μια κωμόπολη της οποίας τα ερείπια έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη και βρισκόταν στους πρόποδες του βουνού πάνω στο οποίο είναι χτισμένη η σημερινή Νάουσα.

Το 335 π.Χ. ιδρύει στην Αθήνα την σχολή του. Για να εγκαταστήσει τη σχολή του διάλεξε το Γυμνάσιο, που λεγόταν και Λύκειο και επικεντρωνόταν στη μελέτη των φυσικών επιστημών. Με χρήματα που του έδωσε άφθονα ο Αλέξανδρος, ο Αριστοτέλης έχτισε μεγαλόπρεπα οικήματα και στοές, που ονομάζονταν «περίπατοι». Ίσως γι’ αυτό η σχολή του ονομάστηκε Περιπατητική και οι μαθητές του περιπατητικοί φιλόσοφοι. Η οργάνωση της σχολής είχε γίνει κατά τα πρότυπα της Πλατωνικής Ακαδημίας και οι Φιλοσοφικές σπουδές της βασίστηκαν σε δοκιμές και πειράματα για να αποδειχτούν διάφορα φαινόμενα της φύσης.

Το 323 π.Χ. με την είδηση του θανάτου του Μ. Αλεξάνδρου οι οπαδοί του αντιμακεδονικού κόμματος νόμισαν ότι βρήκαν την ευκαιρία να εκδικηθούν τους Μακεδόνες στο πρόσωπο του Αριστοτέλη. Το ιερατείο, με εκπρόσωπό του τον ιεροφάντη της Ελευσίνιας Δήμητρας, Ευρυμέδοντα, και η σχολή του Ισοκράτη με το Δημόφιλο, κατηγόρησαν τον Αριστοτέλη για ασέβεια. Ο Αριστοτέλης όμως, επειδή κατάλαβε τα πραγματικά κίνητρα και τις αληθινές προθέσεις των μηνυτών του, έφυγε για τη Χαλκίδα, προτού γίνει η δίκη του.
Εκεί έμεινε στο σπίτι που είχε από τη μητέρα του, μαζί με τη δεύτερη σύζυγό του την Ερπυλλίδα και με τα δύο του παιδιά, το Νικόμαχο και την Πυθιάδα.

Ο Αριστοτέλης απεβίωσε μεταξύ πρώτης και εικοστής δευτέρας Οκτωβρίου του έτους 322 π.Χ. στη Χαλκίδα από στομαχικό νόσημα, μέσα σε θλίψη και μελαγχολία. Το σώμα του μεταφέρθηκε στα Στάγειρα, όπου θάφτηκε με εξαιρετικές τιμές.
Οι συμπολίτες του τον ανακήρυξαν «οικιστή» της πόλης και έχτισαν βωμό πάνω στον τάφο του. Στη μνήμη του καθιέρωσαν γιορτή, τα «Αριστοτέλεια», και ονόμασαν έναν από τους μήνες «Αριστοτέλειο».

Η πλατεία όπου θάφτηκε ορίστηκε ως τόπος των συνεδρίων της βουλής.
Φεύγοντας από την Αθήνα είχε ορίσει διευθυντή της σχολής το μαθητή του Θεόφραστο, που τον έκρινε ως τον πιο κατάλληλο.
Έτσι η σχολή του Αριστοτέλη εξακολούθησε να ακτινοβολεί και μετά το θάνατο του μεγάλου δασκάλου. Ο Αριστοτέλης θεωρούσε πως η ανθρώπινη νοημοσύνη είναι ο μόνος τρόπος για να φτάσει ο άνθρωπος στην αλήθεια και αυτό φρόντιζε να μεταφέρει στους μαθητές του.


Σταγόνες φιλοσοφίας του Αριστοτέλη

«Ο καλός μαθητής είναι αυτός που μπορεί να ξεπεράσει τον δάσκαλο»

«Θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους φίλους μας, όπως θέλουμε να μας αντιμετωπίζουν»

«Όλοι οι άνθρωποι από τη φύση τους επιθυμούν την γνώση»

«Πρέπει η τέχνη να χρησιμοποιεί όργανα και η ψυχή το σώμα»

«Η ομορφιά είναι η καλύτερη συστατική επιστολή»

«Το κύριο γνώρισμα του πολίτη είναι η συμμετοχή στην απονομή δικαιοσύνης και στην άσκηση εξουσίας»

«Η φτώχεια είναι έλλειψη πολλών πραγμάτων και η απληστία όλων»

«Τίποτα απ’όσα είναι δοσμένα από τη φύση δεν είναι χωρίς τάξη»

«Η φιλία ή η αγάπη είναι μια ψυχή που κατοικεί σε δυο σώματα»

«Η μοχθηρία και η αδικία υπάρχουν από πρόθεση και όχι τυχαία ή κατά λάθος»

«Περισσότερο αγαπούν οι ευεργέτες τους ευεργετούμενους παρά οι ευεργετούμενοι τους  ευεργέτες»

«Όπως το σώμα, όταν στερηθεί της ψυχής πεθαίνει, έτσι και η πόλη, όταν δεν υπάρχουν νόμοι, καταλύεται»

«Το Ελληνικό γένος ζει ελεύθερα και διοικείται άριστα και θα μπορούσε να κυριαρχήσει, αν ήταν πολιτικά ενωμένο»

«Όλες οι ανθρώπινες πράξεις έχουν ως αίτιο ένα από τα εξής επτά: τύχη, φύση, παρόρμηση, συνήθεια, λογική, πάθος, πόθο»

«Η φτώχεια είναι ο γονιός της επανάστασης και του εγκλήματος»



πηγή http://www.pronews.gr/istoria/714263_aristotelis-elliniko-genos-tha-mporoyse-na-kyriarhisei-itan-politika-enomeno

Η λεηλασία ενός έθνους: Εδωσαν της Ιστορία μας στους δανειστές - Θα διαχειρίζονται 10.000 μνημεία μέχρι το 2115!





Ούτε οι Γερμανοί, ούτε οι Ιταλοί, ούτε οι Βούλγαροι το τόλμησαν στην τριεθνή Κατοχή της χώρας το 1941-1944. Μόνο με την λεηλασία του Ιράκ το 2003 συγκρίνεται αυτό που δέχθηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΖΑ-ΑΝΕΛ: Η διαχείριση πάνω από 10.000 ελληνικών μνημείων μεταβιβάζονται στο Υπερταμείο, δηλαδή τους δανειστές!

Σχεδόν όλα τα μουσεία και τα αρχαιολογικά μνημεία της χώρας, περιλαμβανομένης της Ακρόπολης, του μουσείου της Ακροπολης, του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, του μουσείου της αρχαίας Ολυμπίας κλπ.

Η διαχείριση των μνημείων περιλαμβάνεται στην συνθήκη παραχώρησης της δημοσιας περιουσίας στο ΤΑΙΠΕΔ μέχρι το 2115, την οποία πέρασε μέσα σε μια μέρα η κυβέρνηση!
Ο κατάλογος των 10.000 μνημείων που εκχωρούνται δεν τα περιλαμβάνει ονομαστικά για ευνόητους λόγους, αλλά με τους κωδικούς ΚΑΕ που είναι εγγεγραμμένα στο Κτηματολόγιο.

Μόνο στην Κρήτη (όπως προκύπτει από ερώτηση των βουλευτών Βασίλη Κεγκέρογλου (ΚΙΝΑΛ) και Λευτέρη Αυγενάκη και Γιάννη Κεφαλογιάννη (ΝΔ)) προκύπτει ότι οι δανειστές παίρνουν για 100ετή εκμετάλλευση 417 ακίνητα από όλη την Κρήτη και συγκεκριμένα 177 στο Ηράκλειο, 31 στο Ρέθυμνο, 191 στα Χανιά και 18 στο Λασίθι.
Ορισμένα από αυτά:

– Τμήματα των Ενετικών Τειχών στο Ηράκλειο
– Η Κνωσσός,
– Η Πύλη του Αγίου Γεωργίου,
– Η είσοδος της Σαμπιονάρα,
– Το Παγκρήτιο στάδιο,
– Το αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου κλπ.

Θα αντιδράσει κανείς;
Τώρα, πλέον, είναι αργά: Έχει περάσει από την Βουλή

Με την ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Τετάρτης, το υπουργείο Οικονομικών παραδέχεται ότι πρόκειται για 10.119 μνημεία και ακίνητα του δημοσίου τα οποία εκχωρούνται μέχρι και το 2115 μ.Χ.!- Επιβεβαιώνει ότι τα 10.119 ακίνητα ζήτησε και τα πήρε το Υπερταμείο, χωρίς κανείς να ρωτήσει ή να συμβουλευθεί προηγουμένως κανέναν τοπικό φορέα, αρχή ή υπηρεσία.
- Ομολογεί ότι έχουν γίνει λάθη, αλλά ξεχνάει ότι ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών όρισε -με υπουργική απόφαση- ειδική επιτροπή με "υπερεξουσίες" που επί σχεδόν ένα χρόνο έκανε την έρευνα και διάλεγε τα ακίνητα, σε όλα τα μητρώα Ακινήτων της χώρας.
- Υποστηρίζει ότι τα λάθη αυτά «διορθώνονται» (σ.σ.: πώς;) και δεν θα μεταβιβαστούν ακίνητα «που δεν πρέπει», όπως η Ακρόπολη, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει ποιος τελικά είναι αρμόδιος να κάνει αυτόν τον έλεγχο και ποιος θα διασφαλίσει τα ακίνητα.


Η απόφαση που τα περιείχε ήταν «κρυπτογραφημένη» σε 84 σελίδες ΦΕΚ με 10.119 12ψήφιους κωδικούς αριθμούς Κτηματολογίου, στους οποίους ελάχιστοι μπορούν να έχουν πρόσβαση, χωρίς κανένα άλλο στοιχείο που να περιγράφει ποια ακίνητα είναι αυτά.
Προσπερνώντας, δε, πως εκχωρεί ακίνητα για 99 χρόνια στο υπό ξένη διοίκηση Υπερταμείο, το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ακόμα και ότι η μεταβίβαση ήταν λίγο-πολύ γνωστή από την Έκθεση Συμμόρφωσης των θεσμών, αν και τα συγκεκριμένα κείμενα είναι γραμμένα στα αγγλικά και δεν έχουν φτάσει ποτέ στην Βουλή, ούτε έχουν διανεμηθεί ή αναρτηθεί ηλεκτρονικά στον ιστότοπο του υπουργείου Οικονομικών (μόνον στης Κομισιόν και του ESM), καθώς αποτελούσαν μέρος της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές, «λεπτομέρειες» της οποίας η κυβέρνηση απέφευγε πάντα να δημοσιοποιήσει, ακόμα και όταν γίνονταν σχετικές ερωτήσεις στην Βουλή.



πηγή http://www.pronews.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/714254_i-leilasia-enos-ethnoys-edosan-tis-istoria-mas-stoys-daneistes

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018

EKT: «Κάναμε ακόμα ένα λάθος στους συντελεστές λιτότητας για την Ελλάδα - Συγγνώμη που σας καταστρέψαμε»




Έκθεση της ΕΚΤ αποκαλύπτει πως οι δανειστές έκαναν άλλο ένα λάθος εις βάρος της Ελλάδας με αποτέλεσμα η οικονομική κρίση να διατηρηθεί για πολλά χρόνια όπως αποκαλύπτει η DW
Σύμφωνα με την μελέτη που δημοσιεύει η Handelsblatt, η Ε.Ε υποβάθμισε τους κινδύνους από τη λιτότητα χρησιμοποιώντας λάθος πολλαπλασιαστή δημοσίων δαπανών.

«Οι πληγείσες από τη χρηματοπιστωτική κρίση χώρες της ΕΕ έπρεπε να μειώσουν δραστικά τις δαπάνες για να λάβουν βοήθεια από την ΕΕ, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ – προφανώς ήταν ένας ολέθρια λανθασμένος υπολογισμός»


Η έκθεση στην ουσία αποτελεί απολογία για το τι συνέβη στην Ελλάδα.
Η εφημερίδα παραπέμπει καταρχήν σε άρθρο του Ντάνιελ Λι, αναπληρωτή επικεφαλής οικονομολόγου του ΔΝΤ, το οποίο θα μπορούσε να είναι και ομολογία ενοχής, όπως σημειώνεται.
Γιατί υποστηρίζει ότι σε χώρες με μνημόνια η οικονομική συγκυρία υπέστη πιο ισχυρό πλήγμα από όσο είχε προβλεφθεί.

«Το συμπέρασμά του Ντάνιελ Λι, όπως και του προϊσταμένου του Ολιβιέ Μπλανσάρ, επικεφαλής οικονομολόγου του Ταμείου από το 2008 μέχρι το 2015, είναι ότι οι προσπάθειες δημοσιονομικής
 λιτότητας πνίγουν την οικονομική δραστηριότητα περισσότερο από όσο είχε αρχικά θεωρηθεί.
Διατυπωμένο με τεχνικούς όρους, ο πολλαπλασιαστής δημοσίων δαπανών δεν πρέπει να υπολογίζεται με βάση το 0,5 όπως νομίζονταν μέχρι τώρα, αλλά πάνω από τη μία μονάδα.

Κατά συνέπεια, μείωση των κρατικών δαπανών κατά ένα ευρώ, δεν μειώνει αντίστοιχα την απόδοση της οικονομίας μόνο κατά μισό ευρώ, αλλά πάνω από ένα ευρώ, που σημαίνει ότι η πολιτική λιτότητας με τη μείωση των δημοσίων επενδύσεων έρχεται σε αντίθεση με τον στόχο μείωσης του χρέους».

Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η συζήτηση για την επίδραση της πολιτικής λιτότητας έγινε αντικείμενο θυελλωδών συζητήσεων, κυρίως ανάμεσα σε οικονομολόγους και πολιτικούς της Γερμανίας και του αγγλοσαξονικού χώρου. Οι πρώτοι υποστήριζαν αυστηρή δημοσιονομική πολιτική, οι δεύτεροι δημοσιονομική πολιτική που προσανατολίζεται στην ενίσχυση της ανάπτυξης.

Τέσσερις οικονομολόγοι της ΕΚΤ δημοσίευσαν στο ενημερωτικό δελτίο της τράπεζας μελέτη με τον τίτλο «Learning about fiscal multipliers during European sovereign debt crisis».
Σε αυτήν εξετάζουν το ύψος του πολλαπλασιαστή κρατικών δαπανών και καταλήγουν στην καθόλου κολακευτική για την Κομισιόν διαπίστωση ότι τα πρώτα χρόνια της κρίσης υπολόγιζε τον πολλαπλασιαστή όχι με βάση το σύνηθες 0,5 αλλά πολλές φορές γύρω στο μηδέν, κάτι που την οδήγησε στη διαπίστωση ότι η μείωση των δημοσίων δαπανών έχει σχεδόν μηδενική επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα…

Στα επόμενα χρόνια η Κομισιόν αύξανε σταδιακά τον πολλαπλασιαστή, έτσι ώστε πολλοί οικονομολόγοι να αποδώσουν την οικονομική ανάπτυξη κρατών, επί χρόνια συνδεδεμένα σε πρόγραμμα στήριξης, στον μετριασμό των όρων αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής». Και ο αρθρογράφος καταλήγει:

«Εάν η ανάλυση της ομάδας από την ΕΚΤ ισχύει, τότε οι αγγλοσάξονες με την κριτική τους είχαν δίκιο και η κρίση κυρίως στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου θα είχε λιγότερη διάρκεια και δεν θα ήταν τόσο βαθιά, εάν οι Βρυξέλλες και η Φραγκφούρτη άκουγαν τα επιχειρήματά τους».



πηγή http://www.pronews.gr/kosmos/eyropaiki-enosi/713878_ekt-kaname-ena-lathos-akoma-stoys-ypologismoys-mas-me-tin-ellada

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018

Oι ΗΠΑ στηρίζουν απροκάλυπτα την συμφωνία εκχώρησης της Μακεδονίας: «Όσοι αντιδρούν είναι εξαγορασμένοι από τους Ρώσους»




Πλέον οι ΗΠΑ δεν κρύβονται για τον ρόλο που έπαιξαν και παίζουν στην εκχώρηση της Μακεδονίας στα Σκόπια και κατηγορούν όποιον αντιδράει σε Ελλάδα, Σκόπια ή όπου αλλού ότι έχει «εξαγοραστεί από τους Ρώσους».

Στηρίζουν μάλιστα απροκάλυπτα το «ναι» στο σκοπιανό δημοψήφισμα αδιαφορώντας για την εκχώρηση μέρους του Ελληνισμού και για την μελλοντική παραχάραξη της Ιστορίας.

Ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας Τζιμ Μάτις έφτασε σήμερα στα Σκόπια για να στηρίξει το «ναι» στο επικείμενο δημοψήφισμα για την αλλαγή του ονόματος των Σκοπίων και προειδοποίησε ότι η Ρωσία προσπαθεί να παρέμβει διασπείροντας ψευδείς πληροφορίες!

Ο Μάτις είναι ένας ακόμη Δυτικός αξιωματούχος που επισκέπτεται τα Σκόπια καλώντας τους πολίτες της ΠΓΔΜ να ψηφίσουν υπέρ της αλλαγής του ονόματος της χώρας στο δημοψήφισμα της 30ης Σεπτεμβρίου, κάτι που θα ανοίξει τον δρόμο για την ένταξή της στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ.

Το «ναι» στο δημοψήφισμα «είναι πολύ σημαντικό (…) για εκείνους η ζωή των οποίων μπορεί να αλλάξει από τις οικονομικές ευκαιρίες και την ασφάλεια στους κόλπους (…) 30 δημοκρατικών κρατών», επεσήμανε ο Μάτις μιλώντας σε δημοσιογράφους που τον συνόδευαν στο αεροπλάνο που τον μετέφερε στα Σκόπια.

«Κοιτάμε πώς θα αποφασίσουν να διαμορφώσουν το μέλλον τους, όχι ένα μέλλον που θα διαμορφώσει κάποιος άλλος», πρόσθεσε ο Αμερικανός υπουργός.

«Δεν θέλουμε να δούμε τη Ρωσία να κάνει εδώ αυτό που έχει προσπαθήσει να κάνει σε τόσες πολλές χώρες», σημείωσε υπογραμμίζοντας ότι τον ανησυχεί η παρέμβαση της Μόσχας καθώς «δεν υπάρχει καμία αμφιβολία» ότι χρηματοδότησε πολιτικές ομάδες που αντιτίθενται στο δημοψήφισμα.
Ο επικεφαλής του Πενταγώνου κατήγγειλε την «ρωσική εκστρατεία επιρροής», όπως την χαρακτήρισε, στα Σκόπια, όπου η Μόσχα προσπαθεί, σύμφωνα με τον ίδιο, να ξεγελάσει τους ψηφοφόρους!

Δηλαδή όποιος αντιδράει σε αυτό το ανοσιούργημα έχει «εξαγοραστεί» από τους Ρώσους. Κλασσική πολιτική των ΗΠΑ όταν κάποιοι αντιδρούν στα συμφέροντά τους έρχεται η «ταμπέλα» και η «ατάκα» με κατάλληλη στήριξη από τα ελεγχόμενα δυτικά ΜΜΕ και όλα λύνονται.

Σύμφωνα με την Λόρα Κούπερ, αρμόδια στο Πεντάγωνο για τη Ρωσία και την Κεντρική Ευρώπη, η Μόσχα πληρώνει ψηφοφόρους για να απέχουν από το δημοψήφισμα και στηρίζει οικονομικά φιλορωσικές οργανώσεις. «Αυτή τη στιγμή επιτίθενται με παραπληροφόρηση και άλλες μορφές ολέθριας επιρροής για να προσπαθήσουν να πείσουν τους πολίτες της ΠΓΔΜ να αλλάξουν γνώμη», τόνισε η Κούπερ απευθυνόμενη σε κάποιους δημοσιογράφους.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του ο Μάτις πρόκειται να συναντηθεί, εκτός από την ομόλογό του της ΠΓΔΜ Λουντμίλα Σεκερίνσκα, με τον πρωθυπουργό Ζόραν Ζάεφ, αλλά και τον πρόεδρο της χώρας Γκιόργκι Ιβανόφ

Την στάση αυτή των ΗΠΑ θα την δούμε και στην Ελλάδα όταν η συμφωνία θα έρθει προς κύρωση από την Βουλή. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι αν έχει γίνει αποδεκτή από τα Σκόπια ακόμα κι αν δεν την κυρώσουμε εμείς, θα είμαστε πολιτικά εκτεθειμένοι στον υπόλοιπο κόσμο.

Ακόμα και ο αρχηγός της ΝΔ χτες από την ΔΕΘ παραδέχτηκε πως «η υπογραφή της συμφωνίας παράγει ήδη αποτελέσματα» για να επανέλθει αργότερα με διευκρίνηση «εάν κυρωθεί από την Βουλή θα έχει έννομα αποτελέσματα που πολύ δύσκολα θα ανατραπούν».

Η πιο βασική δυσκολία είναι ότι όλοι οι «σύμμαχοί» μας με πρωταγωνιστές ΗΠΑ-Γερμανία θέλουν να ισχύσει η συμφωνία αυτή.



πηγή http://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/ethnika-themata/713580_oi-ipa-stirizoyn-aprokalypta-tin-symfonia-ekhorisis-tis

Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018

Αν έρθει η χάρη του Θεού, όλοι και όλα αλλάζουν



Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου

Αν έρθει η χάρη του Θεού, όλοι και όλα αλλάζουν, έλα όμως που για να έρθει, χρειάζεται πρώτα να ταπεινωθούμε!

Μπορεί κάποιος να μιλάει για τις αμαρτίες του και να είναι υπερήφανος κι άλλος να μιλάει για τις αρετές του και να είναι ταπεινός.
Να είμαστε ταπεινοί, αλλά να μην ταπεινολογούμε. 
Η ταπεινολογία είναι παγίδα του διαβόλου, που φέρνει την απελπισία και την αδράνεια, ενώ η αληθινή ταπείνωση φέρνει την ελπίδα και την εργασία των εντολών του Χριστού.

Ο κενόδοξος την ψυχή του την αποξενώνει απ᾽ την αιώνια ζωή. Τελικά ο εγωισμός είναι σκέτη κουταμάρα! Η κενοδοξία μας κάνει κούφιους. Όταν κάνομε κάτι για να επιδειχθούμε, καταντούμε άδειοι ψυχικά.

Ο,τι κάνομε, να το κάνομε για να ευχαριστήσομε τον Θεό, ανιδιοτελώς, χωρίς κενοδοξία, χωρίς υπηρηφάνεια, χωρίς εγωισμό, χωρίς, χωρίς… Δεν πρέπει η ψυχή μας ν᾽ αντιστέκεται και να λέει, «γιατί το έκανε αυτό ο Θεός, γιατί το άλλο αλλιώς, δεν μπορούσε να το κάνει διαφορετικά;».

Ολ᾽ αυτά δείχνουν μία εσωτερική μικροψυχία και αντίδραση. Δείχνουν την μεγάλη ιδέα που έχομε για τον εαυτό μας, την υπερηφάνειά μας και τον μεγάλο εγωισμό μας. Αυτά τα «γιατί» πολύ βασανίζουν τον άνθρωπο, δημιουργούν αυτό που λέει ο κόσμος «κόμπλεξ», παραδείγματος χάριν, «γιατί να είμαι πολύ ψηλός» η – το αντίθετο – «πολύ κοντός;».

Αυτό δεν φεύγει από μέσα. Καί προσεύχεται κανείς και αγρυπνεί, αλλά γίνεται το αντίθετο. Καί υποφέρει και αγανακτεί χωρίς αποτέλεσμα.

Ενώ με τον Χριστό, με την χάρη φεύγουν όλα.

Υπάρχει αυτό το «κάτι» στο βάθος, δηλαδή το «γιατί», αλλ᾽ η χάρις του Θεού επισκιάζει τον άνθρωπο κι ενώ η ρίζα είναι το κόμπλεξ, εκεί πάνω φυτρώνει τριανταφυλλιά με ωραία τριαντάφυλλα κι όσο ποτίζεται με την πίστη, με την αγάπη, με την υπομονή, με την ταπείνωση, τόσο παύει να έχει δύναμη το κακό και παύει να υπάρχει, δηλαδή δεν εξαφανίζεται, αλλά μαραίνεται.
 Όσο δεν ποτίζεται η τριανταφυλλιά, τόσο μαραίνεται, ξηραίνεται, χάνεται και αμέσως ξεπετάγεται αγκάθι.

Εκπειράζουμε τον Θεό, όταν ζητούμε κάτι από Εκείνον, αλλά η ζωή μας είναι μακράν του Θεού.
Τον εκπειράζομε, όταν ζητούμε κάτι, αλλά η ζωή μας δεν είναι σύμφωνη με το θέλημά Του-πράγματα, δηλαδή, ενάντια στον Θεό. Άγχος, αγωνία, απ᾽ το ένα μέρος, κι απ᾽ το άλλο παρακαλούμε.



πηγή http://www.pronews.gr/thriskeia/didahes/378998_erthei-i-hari-toy-theoy-oloi-kai-ola-allazoyn