Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

Η Μητέρα του παντός πάντα Υπέρμαχος Στρατηγός

Έφυγα απ’ αυτή τη γη
και ήρθα στα Ουράνια,
αλλά δεν έπαψα ν’ αγωνίζομαι
για κάθε ένα πάντα.
Πάλι επισκέπτομαι τη γη
και φθάνω αοράτως
κι είμαι φρουρός στα σύνορα,
στο ελληνικό το Κράτος.
Τρέχω και αγωνίζομαι,
έχω μεγάλο πόνο
και με τη θεία Σκέπη μου
σκεπάζω όλο τον κόσμο.
Και αν και έφυγα απ’ τη γη,
έρχομαι σαν και πρώτα
και σαν ζητιάνα την χτυπώ
του καθενός την πόρτα.
Μονάχα η φτωχολογιά
την πόρτα μού ανοίγει
και με καλωσορίζουνε
με γέλιο εις τα χείλη.
Οι πλούσιοι με περιφρονούν,
γιατί δε με γνωρίζουν,
τα πλούτη τους λατρεύουνε
κι εμένα με υβρίζουν…
Αλλά σε όλες τις δύσκολες στιγμές
ο πλούτος δεν προφθάνει
και τότε με φωνάζουνε
που έχουνε ανάγκη.
Και όταν με φωνάξουνε,
βοήθεια προσφέρω
και λησμονώ ότι με περιφρονούσανε
αυτοί εκ των προτέρων.
Τρέχω σαν με φωνάξουνε
σαν σφαίρα στον αέρα,
βοήθεια σ’ όσους με καλούν
και που με λεν ΜΗΤΕΡΑ.
Είμαι Μητέρα του παντός
κι όποιος μ’ αναγνωρίζει,
τρέχω και τον παρηγορώ
την ώρα που δακρύζει.
Πονώ όσο πονάς κι εσύ
κι ακόμα παραπάνω
και εις του πόνου την πληγή
το βάλσαμό μου βάνω.
Κάνω για όλα Μου τα παιδιά
καθημερινόν αγώνα,
τα δάκρυά Μου σταλαγματιές
ποτίζουνε το χώμα.
Τρέχω την κάθε συμφορά
του κόσμου να προλάβω
κι απ’ το καμίνι του πυρός
κάθε ψυχή να βγάλω.
Τρέχω και αγωνίζομαι
ημέρα και τη νύχτα,
γιατί τα παιδιά Μου πέφτουνε
στου Πονηρού τα δίχτυα.
Ρίχνομαι μέσα στη φωτιά
και μεσ’ στην καταιγίδα
και Στρατηγός εντύθηκα,
με κράνος και ασπίδα.
Μεσ’ στη φωτιά ερίχτηκα
μόνη Μου να παλέψω,
αίμα να τρέχει Χριστιανών
να βλέπω δεν αντέχω.
Πονώ και αγωνίζομαι
και τρέχω σαν τη σφαίρα
και μέρα νύχτα αγρυπνώ
για να τα βγάλω πέρα.
Άνοιξα την θεία Σκέπη Μου
και σκέπασα τον κόσμο
και πάντα αγωνίζομαι
κι έχω μεγάλο πόνο.
Άπλωσα τη θεία Σκέπη Μου
τον κόσμο να φρουρήσω
και την φωτιά που άναψε
ο πονηρός, να σβήσω.
Ελάτε εις το πλάι μου,
παρέχω προστασία,
να μη σας πάρει ο χείμαρρος
που λέγεται αμαρτία.
Ελάτε εις το πλάι μου,
όλους να σας φρουρήσω,
έχω τρανή τη δύναμη
για να σας βοηθήσω.
Είμαι Μητέρα και πονώ
κι Εγώ για τα παιδιά Μου
και βοηθώ κάθε πιστό
οπού θα ΄ρθεί κοντά Μου.
Είμαι Μητέρα και πονώ
στου καθενός τον πόνο,
λίγοι αυτό το εκτιμούν
στον μάταιο αυτό κόσμο.
Τρέχω σε κάθε πρόβλημα,
σε κάθε συμφορά σας,
σε κάθε δύσκολη στιγμή,
στον πόνο τον μεγάλο,
προφθάνω πάντα μυστικά
και δίνω το κουράγιο.
Πολλές φορές εμπόδισα
'να έρθει η συμφορά σας,
που την οδύνη θα ακούμπαγε
στην οικογένειά σας.
Πολλές φορές εμπόδισα
τον πόνο, την οδύνη,
δεν άφησα να ταραχτεί
στο σπίτι η γαλήνη.
Πολλές φορές εφύλαξα
κι έσωσα τα παιδιά σας
από μεγάλο κίνδυνο
και τα ’φερα κοντά σας.
Όσες στην προστασία Μου
το ΄χετε αναθέσει,
δεν πρόκειται να του συμβεί κακό,
και στη φωτιά αν πέσει.
Όσες εμπιστευτήκατε
σε Μένα τα παιδιά σας,
να είστε πάντα βέβαιες
πως όλο τα προσέχω
και εις το μαξιλάρι τους
άγρυπνη πάντα στέκω.
Ωσάν κι Εμένα δεν μπορείς
ποτέ να τα προσέξεις,
τη δύναμη που έχω Εγώ,
μάνα, εσύ δεν έχεις.
Αν είσαι μάνα και στοργή
μέσα στα στήθη έχεις,
σαν μεγαλώσει, δεν μπορείς
ξωπίσω του να τρέχεις!
Εγώ όμως τρέχω και μπορώ
κι ακολουθώ κοντά τους,
μετρώ και παρακολουθώ
όλα τα βήματά τους.
Δώστε στην προστασία Μου
το κάθε ένα παιδί σας
κι ενίσχυση να στέλνετε
μόνο την προσευχή σας.
Προσεύχεστε εντατικά
κι αφήστε το σε Μένα
και να κοιμάστε ξένοιαστες,
χωρίς καμία έννοια.
Εσείς να αγρυπνάτε στην προσευχή
κι Εγώ για τα παιδιά σας,
για αυτά που είναι μακριά
κι αυτά που έχω κοντά σας.
Μάνα Εγώ στην ξενιτιά,
εις τα ξενιτεμένα,
παρέχω μητρική στοργή
Εγώ εις τον καθένα.
Κι αν είναι μίλια μακριά,
μην έχεις αμφιβολία,
προφθαίνω για όλους πάντοτε
Εγώ η Παναγία.
Θάλασσες σκίζω και βουνά
και φθάνω στο παιδί σου,
αρκεί να είναι σταθερή
η πίστη η δική σου.
Κι αν είναι εις την ξενιτιά,
αυτοστιγμεί θα φθάσω
κι αν κατατρέχει κίνδυνο,
Εγώ θα τον φυλάξω.
Δεν με κουράζει, μακριά
και αν είναι, Εγώ πηγαίνω,
την ιδική σου προσευχή
αρκεί Εγώ να παίρνω.
Σαν αστραπή τρέχω Εγώ
κι ας είν’ στην άλλη άκρη,
αρκεί στα μάτια να κυλά
της πίστεως το δάκρυ.
Την προσευχή σου συντροφιά
στέλνε εις το παιδί σου
και μη φοβάσαι οι συμφορές
πως θα το απειλήσουν.
Πονώ και αγωνίζομαι,
μάνα για το παιδί σου,
αλλ’ ν’ αγωνιστείς και εσύ
διά της προσευχής σου.
Μάνα κι εσύ, Μάνα κι Εγώ,
κι οι δυό θ’ αγωνιστούμε
και κάποτε οι κόποι μας
πολύ θα ανταμειφθούνε.
Μάνα, εσύ είσαι παρόν,
μα εγώ είμαι και το μέλλον,
γι’ αυτό σαν χάσω ένα παιδί,
πονώ βαριά και κλαίω.
Γι’ αυτό και περισσότερο
κουράζομαι από σένα
στα δικά Μου τα παιδιά,
για να μη γίνουν ξένα.
Πονώ και αγωνίζομαι
και τρέχω μέρα νύχτα,
για να μην πέσουν θύματα
στου πονηρού τα δίχτυα.
Αγώνα κάνει ο πονηρός
να πάρει τα παιδιά σας •
μα τρέχω και σωσίβιο
ρίχνω τας προσευχάς σας.
Τρέχει αυτός, τρέχω Εγώ,
αγώνας νύχτα μέρα,
θέλω δικές σας προσευχές,
για να τα βγάζουν τα παιδιά σας πέρα.
Μην κάθεστε αμέριμνες
μα όλες στον αγώνα,
γιατί είναι μέρες κρίσιμες
στα τελευταία χρόνια.
Όλες μαζί, με μια καρδιά,
μια πίστη, μια ελπίδα,
να ενωθούνε οι προσευχές,
να γίνουν αλυσίδα,
να δέσουμε τον πονηρό
στα τάρταρα του άδη
και η γαλήνη κι η χαρά
στον κόσμο να προβάλει!
ΑΜΗΝ! ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΩ ΔΟΞΑ!
πηγή https://www.iellada.gr/thriskeia/i-mitera-toy-pantos-panta-ypermahos-stratigos

Κυριακή 2 Ιουνίου 2019

Ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς - Γιατί δεν βρέθηκε ποτέ ο τάφος του


Ο λόγος για τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο και τον μύθο γύρω από το όνομά του.
Στις 29 Μαΐου του 1453 ο στρατός των Οθωμανών με επικεφαλής τον Μωάμεθ τον Πορθητή καταλαμβάνει την Κωνσταντινούπολη βάζοντας τέλος σε μια από τις μακροβιότερες αυτοκρατορίες της ιστορίας. Ο τελευταίος αυτοκράτορας του Βυζαντίου, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, χάνει τη ζωή του την ίδια μέρα.
Οι θρύλοι που συνοδεύουν την Άλωση της Κωνσταντινούπολης έχουν πλημμυρίσει την λαϊκή παράδοση των χριστιανών και μετέπειτα των Ελλήνων ακόμη και μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους. Δεν είναι τυχαίο που η μέρα της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης λέγεται πως ήταν Τρίτη, γεγονός που ενέγραψε την ημέρα ως γρουσούζικη (ιδίως αν συμπέφτει με την 13η ημέρα του μήνα).
Ανάμεσα τους και η φιγούρα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, του τελευταίου αυτοκράτορα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, που για την λαϊκή παράδοση δεν πέθανε ποτέ στα χέρια των Οθωμανών. Ο θρύλος λέει πως μαρμάρωσε ώσπου να έρθει η ώρα να ζωντανέψει και πάλι και να απελευθερώσει την Κωνσταντινούπολη από τους Οθωμανούς.
Ο θρύλος του «Μαρμαρωμένου βασιλιά» διαδόθηκε μεταξύ των κατακτημένων προκειμένου να συντηρηθεί η ελπίδα πως οι κατακτητές δεν θα μείνουν για πολύ στην Πόλη. Ωστόσο, την διάδοσή του ευνόησε και μια ακόμη συγκυρία. Μέχρι και σήμερα δεν είναι γνωστό το σημείο όπου ετάφη ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος αμέσως μετά τον θάνατό του κατά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης.
Η άνοδος στην αυτοκρατορία και η ηρωική μάχη με τους Οθωμανούς
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος γεννήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου του 1405 και ήταν το 8ο από τα 10 δέκα παιδιά του αυτοκράτορα Μανουήλ Β’ Παλαιολόγου και της Σέρβας συζύγου του Ελενας Δραγάση.
Ο Κωνσταντίνος δεν ανέλαβε καθήκοντα στην παρακμάζουσα βυζαντινή αυτοκρατορία παρά τον Ιανουάριο του 1449, μετά το θάνατο του αδερφού του Ιωάννη. Νωρίτερα διοικούσε με τα αδέρφια του το Δεσποτάτο του Μυστρά, ενώ είχε συμβάλλει καθοριστικά στην απομάκρυνση των Λατίνων που εξακολουθούσαν να ελέγχουν περιοχές στην Πελοπόννησο μετά τις Σταυροφορίες. Παρόλα αυτά, η δύναμη των Οθωμανών ήταν ιδιαίτερα ισχυρή και ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος δεν διέθετε στράτευμα που να μπορεί να τους αποτρέψει.
Μόλις τέσσερα χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας στο Βυζάντιο, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος κλήθηκε να αντικρούσει την τρίτη πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς. Πολιορκία που ξεκίνησε στις 15 Απριλίου του 1453 και κατέληξε στην Αλωση στις 29 Μαΐου του ίδιου έτους.
Η τελευταία μάχη και ο θάνατος του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου
Λέγεται πως ο τελευταίος αυτοκράτορας συνειδητοποιούσε πως δεν είχε την δύναμη να αποτρέψει την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τον στρατό του Μωάμεθ του Πορθητή. Λίγο πριν την καταστροφή, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος επισκέφτηκε την Αγιά Σοφιά όπου μετέλαβε των Αχράντων Μυστηρίων. Στη συνέχεια αποχαιρέτισε τους δικούς του και ρίχτηκε στη μάχη.
Όταν πια οι Οθωμανοί είχαν εισέλθει στην Πόλη, κάποιοι συνέστησαν στον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο να διαφύγει προκειμένου να σωθεί. Ωστόσο, μαρτυρίες λένε πως εκείνος επέμεινε να μείνει ως το τέλος. Έχασε τη ζωή του και όπως φαίνεται αποκεφαλίστηκε από κάποιον Οθωμανό στρατιώτη. Θεόδωρος Σπανδωνής ή Σπαντουνίνο αναφέρει, πως το πτώμα του αναζητήθηκε από τον Μωάμεθ Β’ και όταν βρήκε τη σορό, τον θρήνησε και τον έθαψε, αλλά κατά τον ίδιο δεν υπάρχει πουθενά ο τάφος του στην Κωνσταντινούπολη.
Ο «χαμένος» τάφος του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου
Στα χρόνια που ακολούθησαν πολλές είναι οι αναφορές για το σημείο όπου ετάφη ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος. Αναφορές που θέλουν τη σορό του να θάβεται εντός της Αγίας Σοφίας δεν μπορούν να επαληθευτούν. Η πιο πιθανή εξήγηση έχει ως εξής. Τα δύο πρώτα χρόνια μετά την Αλωση της Κωνσταντινούπολης, το Πατριαρχείο κατέφυγε στον ναό των Αγίων Αποστόλων, που χρησιμοποιούσε ως έδρα του. Ο ναός ωστόσο εγκαταλείφθηκε στη συνέχεια από το ιερατείο της χριστιανικής εκκλησίας, με τον Μωάμεθ να διατάζει να γκρεμιστεί ώστε να αναγερθεί στη θέση του το Φατίχ Τζαμί.
Αν τα οστά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου βρίσκονταν σε εκείνον τον ναό πιθανότατα να χάθηκαν μετά την κατεδάφισή του ή να μεταφέρθηκαν σε άλλο σημείο. Αναφορές σημειώνουν πως τα λείψανα Αποστόλων, αλλά και μελών βασιλικών οικογενειών τοποθετήθηκαν σε δύο κρύπτες δεξιά και αριστερά του ναού της Αγίας Θεοδοσίας, ο οποίος μετατράπηκε στη συνέχεια σε μουσουλμανικό τέμενος, το Γκιουλ Τζαμί.

Αν και καταγράφεται μια τέτοια συνήθεια από πλευράς Φαναριωτών, ωστόσο δεν μπορεί να εξακριβωθεί με κάποιον τρόπο αν και τα οστά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου βρίσκονται εκεί.
πηγή https://www.pronews.gr/istoria/777304_o-marmaromenos-vasilias-giati-den-vrethike-pote-o-tafos-toy

Oι Πομάκοι της Ξάνθης απαντούν στην πρόεδρο του ΚΙΕΦ:«Έχουμε ελληνική εθνική συνείδηση - Το ΚΙΕΦ δεν μας εκφράζει»

Μετά τις δηλώσεις της προέδρου του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας, Τσιγδέμ Ασάφογλου περί  μειονότητας με «τουρκική εθνική ταυτότητα», τα μέλη της μειονότητας αντιδρούν. 

Με επιστολή του, ο Πολιτιστικός Σύλλογος  Πομάκων Ξάνθης και η πρόεδρός του Εμινέ Μπορουτζή διαχωρίζουν την θέση του τονίζοντας ότι οι απόψεις του ΚΙΕΦ δεν εκφράζουν την πλειοψηφία των συνιστωσών της μειονότητας.

«Δε μας  προκάλεσαν έκπληξη οι δηλώσεις της προέδρου του Κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας    (K.I.E.Φ.) περί εξομοίωσης της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη με τουρκική εθνική μειονότητα.
Όπως είναι γνωστό, πέρα από τους τουρκογενείς μουσουλμάνους, η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης αποτελείται και από δύο άλλες συνιστώσες, τους Πομάκους και τους Ρομά, οι οποίοι  έχουν ελληνική εθνική συνείδηση» επισημαίνει και προσθέτει:        
Σαν Ελληνίδα Πομάκα νοιώθω ότι τέτοιες δηλώσεις είναι απαράδεκτες, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και προσβάλλουν τις άλλες συνιστώσες της μουσουλμανικής μειονότητας και το πατριωτικό τους αίσθημα.
Είναι σαφές ότι το κόμμα αυτό δεν εκπροσωπεί το σύνολο της μειονότητας. 

Καταλήγει η Εμινέ Μπορουτζή, με την ιδιότητα του προέδρου του Πολιτιστικού  Συλλόγου  Πομάκων Ξάνθης:


«Ως Σύλλογος Πομάκων του Νομού Ξάνθης, σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συλλόγους Πομάκων της Θράκης,  καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ανάδειξης της ξεχωριστής μας ταυτότητας και κουλτούρας και αναχαίτισης της ποδηγέτησης της τουρκόφωνης συνιστώσας και των εκπροσώπων της».

πηγή https://www.iellada.gr/ellada/oi-pomakoi-tis-xanthis-apantoyn-stin-proedro-toy-kiefehoyme-elliniki-ethniki-syneidisi-kief

Παρασκευή 31 Μαΐου 2019

Η Θράκη στο στόχαστρο της Τουρκίας.. Το μήνυμα των πρόσφατων εκλογών..

Οι Τούρκοι επιβουλεύονται απροκάλυπτα την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας. Η Αγκυρα έχει απλώσει τα δίχτυα της στη Θράκη, χειραγωγεί ένα κομμάτι από τη μουσουλμανική μειονότητα, επιδιώκει τη μετατροπή της από θρησκευτική σε εθνική-τουρκική και κατευθύνει πολιτικά το μειονοτικό κόμμα ΚΙΕΦ, το οποίο στις ευρωεκλογές πρώτευσε σε Ξάνθη και Ροδόπη.
Η Τσιγδέμ Ασάφογλου, πρόεδρος του μειονοτικού κόμματος, το είπε ξεκάθαρα: «Το ΚΙΕΦ είναι τουρκικό κόμμα, αλλά είναι επίσημο κόμμα του ελληνικού κράτους, απλά έχει ιδρυθεί από Τούρκους. (…) Πατρίδα μου είναι η Ελλάδα, αλλά μητέρα πατρίδα μου είναι η Τουρκία. Σημαία μου είναι η ελληνική, αλλά μητέρα σημαία η τουρκική». Μια εύλογη ερώτηση στην κυρία Ασάφογλου είναι η εξής: Ποια στάση θα κρατήσει στο -εξαιρετικά πιθανό- ενδεχόμενο πολεμικής σύρραξης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας; Θα πολεμήσει υπέρ της πατρίδας ή υπέρ της μητέρας πατρίδας;
Στο ίδιο μοτίβο, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο οποίος από την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας δήλωσε: «Η δυτική Θράκη και η τουρκική μουσουλμανική μειονότητα στην Ελλάδα ακόμη δεν απολαμβάνουν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους, όπως προβλέπονται στις διμερείς και τις διεθνείς συμφωνίες».
Η πρόεδρος του κόμματος ΚΙΕΦ προσπαθεί να δώσει μια εθνική-τουρκική διάσταση στη μειονότητα. Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου καταγγέλλει την «καταπίεση» λόγω θρησκείας! Επιλέγει, δε, η εμπρηστική δήλωσή του να γίνει από μια μεγάλη ισλαμική μητρόπολη, όπως είναι η Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.
Οι Τούρκοι με αυτή την αντιφατική στάση -και προδήλως γελοία για κάθε αντικειμενικό παρατηρητή και λογικό άνθρωπο- δείχνουν τη σαφέστατη πρόθεσή τους να μας ταπεινώσουν εθνικά και να μας ακρωτηριάσουν εδαφικά.
Φυσικά, η άρχουσα πολιτική τάξη της χώρας μας αδιαφορεί πανηγυρικά για τα σύννεφα που έχουν μαζευτεί και προμηνύουν τη σφοδρή θύελλα η οποία πλησιάζει. Ο τελευταίος Ελληνας που έκανε κάτι για τη Θράκη μας ήταν ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Χριστόδουλος, που θεσμοθέτησε το επίδομα τρίτου παιδιού για κάθε χριστιανική οικογένεια της Θράκης. Ολοι οι άλλοι ήταν και είναι απόντες…
dimokratianews.gr
πηγή https://www.iellada.gr/ellada/i-thraki-sto-stohastro-tis-toyrkias-minyma-ton-prosfaton-eklogon

Βρέθηκαν θεραπείες του Ιπποκράτη στην Αγία Αικατερίνη του Σινά..


Με την σύγχρονη τεχνική της πολυφασματικής απεικόνισης, ειδικοί επιστήμονες που ερευνούν τα παλίμψηστα της βιβλιοθήκης της Μονής της Αγίας Αικατερίνης στην έρημο του Σινά, ανακάλυψαν σπάνιες συνταγές του «Πατέρα της Ιατρικής»
Ήταν ήδη γνωστό ότι επρόκειτο για ένα εξαιρετικά σημαντικό χειρόγραφο. Η περγαμηνή, που βρέθηκε στην παλαιότερη βιβλιοθήκη του κόσμου, καλά διατηρημένη για περισσότερα από 1.200 χρόνια, χάρη στο ξερό και σταθερό κλίμα της ερήμου του Σινά, περιείχε το πρώτο γνωστό αντίγραφο των Ευαγγελίων στα αραβικά. Παρατηρώντάς τη, ωστόσο, πιο προσεκτικά φαίνεται ότι υπάρχει και κάτι άλλο. Σε μια σελίδα, μόλις που διακρίνεται αχνά πίσω από τις γραμμές το σβησμένο σχέδιο ενός φυτού, ενώ σε άλλες σελίδες μπορεί κανείς να δει «φαντάσματα ελληνικών λέξεων», γράφουν οι Times.
Ειδικοί επιστήμονες, που ερευνούν τις περγαμηνές στην βιβλιοθήκη της Αγίας Αικατερίνης του Σινά, χρησιμοποίησαν την τεχνολογία της πολυφασματικής απεικόνισης για να αποκαλύψουν τι κρυβόταν πίσω από το Ευαγγέλιο, το οποίο ήταν γραμμένο πάνω από κάποιο άλλο αρχαίο κείμενο και διαπίστωσαν ότι το λουλούδι προέρχονταν από μια όμορφη απεικόνιση φαρμακευτικών βοτάνων.
Στην αρχαία περγαμηνή κάτω από το Ευαγγέλιο που ήταν γραμμένο στα Αραβικά αποκαλύφθηκαν ελληνικές λέξεις και το σκίτσο ενός φυτού [EMEL]
Χτισμένη κάτω από το βουνό, όπου ο Θεός αποκάλυψε τις Δέκα Εντολές στον Μωυσή, η Αγία Αικατερίνη διαθέτει μια βιβλιοθήκη όπου φυλάσσονται χιλιάδες παλίμψηστα χειρόγραφα από την ίδρυσή της τον 6ο αιώνα. «Δεν γνωρίζω καμία άλλη βιβλιοθήκη στον κόσμο σαν κι αυτή», δήλωσε ο Μάικλ Φελπς, από την Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη Πρώιμων Χειρογράφων (EMEL) στην Καλιφόρνια, «το μοναστήρι ιδρύθηκε την εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και συνεχίζει να λειτουργεί σύμφωνα με την αρχική του αποστολή».
Πράγματι σε όλη την μακρά του ιστορία το μοναστήρι του Σινά δεν καταστράφηκε και δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ και σήμερα μια μικρή ομάδα μοναχών συνεχίζουν πιστά τον παλαιό τρόπο ζωής.  Πολλοί, όμως, ανησυχούν εάν η αποστολή τους θα συνεχιστεί. Η μονή απειλείται από τους τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους, που έχει αναλάβει την ευθύνη για τις τρομοκρατικές επιθέσεις εκεί κοντά. Και ενώ η συμβολή του μοναστηριού είναι αποφασιστικής σημασίας για την διατήρηση της αρχαίας γνώσης, ταυτόχρονα την έχει καταστρέψει, όπως έχει συμβεί σε πολλές ανάλογες περιπτώσεις.
Κατά τον Μεσαίωνα οι περγαμηνές, που φτιαχνόντουσαν από δέρμα ζώων, ήταν πολύτιμες γι’ αυτό και συνήθιζαν να τις ξαναχρησιμοποιούν σβήνοντας παλιότερα κείμενα και γράφοντας νέα πάνω από αυτά. Αυτά ήταν τα παλίμψηστα. Ειδικά από τον 7ο μέχρι τον 11ο αιώνα, το Σινά ήταν πολύ απομονωμένο και η επαναχρησιμοποίηση της περγαμηνής ήταν ο μοναδικός τρόπος δημιουργίας ενός νέου χειρογράφου: «Από κάποιο σημείο και μετά το υλικό πάνω στο οποίο ήταν γραμμένο το χειρόγραφο ήταν πιο πολύτιμο από το κείμενο», δήλωσε ο Φελπς, «και θεωρούσαν ότι άξιζε να ανακυκλωθεί», πράγμα που συνέβη και με το συγκεκριμένο χειρόγραφο.
Παλίμψηστο με ελληνικό κείμενο γραμμένο πάνω σε παλαιότερο, επίσης ελληνικό, και η επεξεργασμένη εικόνα του [EMEL]
Με το σωστό είδος απεικόνισης, σε όλο το φάσμα του φωτός, αυτό που υπήρχε προηγουμένως ανακαλύφθηκε ξανά. 
Ο Μάικλ Φελπς και οι συνάδελφοί του βγάζουν δεκάδες πολυφασματικές φωτογραφίες και στη συνέχεια χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να αφαιρέσουν το πιο πρόσφατο κείμενο και να διακρίνουν αυτό που υπήρχε προηγουμένως. «Ο προϊστάμενος των τεχνικών ήρθε και μου είπε, “υπάρχουν λουλούδια από κάτω”. Η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι κάποιος έβαλε λουλούδια σε αυτό κατά τον Μεσαίωνα», δήλωσε ο ερευνητής. Σύντομα, όμως, βρήκαν μια μικρή ιατρική βιβλιοθήκη. Ορισμένες σελίδες παρουσίαζαν τα πιο παλιά παραδείγματα γνωστών έργων του Ιπποκράτη. Άλλα ήταν εντελώς άγνωστα.
Το λουλούδι, ειδικά, αποδείχτηκε ότι είναι μέρος μιας συνταγής για την θεραπεία για τσιμπήματα σκορπιού. Η ανακάλυψη ανακοινώθηκε στα κεντρικά γραφεία του Υπουργείου Αρχαιοτήτων στο Κάιρο, μαζί με άλλα ευρήματα, τα οποία συμπεριλαμβάνονται και χειρόγραφα από σχεδόν χαμένες γλώσσες. «Η εποχή της ανακάλυψης δεν έχει τελειώσει», δήλωσε ο Φελπ, «Τον 20ο αιώνα ανακαλύφθηκαν χειρόγραφα σε σπηλιές. Τον 21ο αιώνα, θα εφαρμόσουμε σε αυτά νέες τεχνικές. Θα ανακτήσουμε χαμένες φωνές από την ιστορία μας».
Ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός του Σινά δήλωσε, εξάλλου: «Η ανάκτηση αυτών των αρχαίων ιατρικών κειμένων υπογραμμίζει το γεγονός ότι η βιβλιοθήκη της Ιερής Μονής μπορεί να μας διδάσκει όχι μόνο την ιστορία του Χριστιανισμού στη Μέση Ανατολή αλλά και την ιστορία της επιστήμης».
της Κικής Τριανταφύλλη 
πηγή https://www.iellada.gr/istoria/vrethikan-therapeies-toy-ippokrati-stin-agia-aikaterini-toy-sina

Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

Αυτή είναι η «εφιαλτική» εφαρμογή που σε παρακολουθεί ενώ κοιμάσαι (φώτο)


Μία νέα εφαρμογή, που βρίσκεται υπό κατασκευή, η οποία θα παρακολουθεί τις συνήθειες ύπνου του παίκτη και θα χρησιμοποιεί τα δεδομένα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
«Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να παίξετε κατά τη διάρκεια της ημέρας καθώς και το βράδυ» ανακοίνωσε η εταιρεία, διακηρύσσοντας τις φιλοδοξίες της να κυριαρχήσει σε ολόκληρο τον κιρκαδικό κύκλο (σ.σ. το «βιολογικό ρολόι»).
Ο ύπνος θα λειτουργήσει σε συνδυασμό με την επόμενη γενιά της συσκευής, για να επεκτείνει την εμπειρία του παιχνιδιού στο ασυνείδητο τμήμα της ημέρας.
«Θέλουμε να μετατρέψουμε τον ύπνο σε ψυχαγωγία», εξήγησε o εκπρόσωπος της εταιρείας σε συνέντευξη τύπου στο Τόκιο την Τρίτη.
«Η ιδέα αυτού του παιχνιδιού είναι οι παίκτες να ανυπομονούν να ξυπνήσουν κάθε πρωί» εξήγησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι η νέα εφαρμογή θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή μέσα το 2020.
Πολλοί είναι εκείνοι, πάντως, που δεν χάρηκαν με αυτή την ιδέα, την οποία χαρακτηρίζουν τρομακτική και ανατριχιαστική.

Η εφαρμογή θα παρακολουθεί, μεταξύ άλλων, πόση ώρα έχει κοιμηθεί ο παίκτης και πότε ξυπνάει, κάτι που θα επηρεάζει - με έναν ασαφή ακόμη τρόπο -την εμπειρία τους στο παιχνίδι.
Το Pokemon Sleep θα χρησιμοποιήσει τη συσκευή που είναι γνωστή ως Pokemon Go Plus +, το οποίο θα τοποθετείται δίπλα στο μαξιλάρι του παίκτη.
Επίσης, θα είναι σε θέση να παρακολουθεί τον ύπνο του και να αποθηκεύει τα δεδομένα στο smartphone του μέσω bluetooth.
Ο επιδιωκόμενος στόχος της νέας εφαρμογής είναι να βελτιώσει τον ύπνο, με τον ίδιο τρόπο που ο προκάτοχός του Pokemon Go που κυκλοφόρησε το 2016.

Το Pokemon Go προσπάθησε να βελτιώσει τις συνήθειες άσκησης του παίκτη, ο οποίος αναγκαζόταν να περπατάει και να τριγυρίζει ως μέρος του παιχνιδιού.
πηγή https://www.pronews.gr/epistimes/tehnologia/776579_ayti-einai-i-efialtiki-efarmogi-poy-se-parakoloythei-eno-koimasai-foto

Τετάρτη 29 Μαΐου 2019

Μακάριος ο άνθρωπος που ελπίζει στον Κύριο!


Πόσο ωραία, πόσο ευχάριστη, πόσο χαριτωμένη είναι η εικόνα εκείνου που ελπίζει στον Θεό που σώζει, στον Θεό των οικτιρμών, τον Θεό του ελέους, τον αγαθό και φιλάν­θρωπο Θεό.
Αληθινά μακάριος είναι ο άνθρωπος που ελπίζει στον Θεό! Ο Θεός είναι πάντα βοηθός του και δεν φοβάται ό,τι κακό κι αν του προξενήσει άνθρωπος. Ελπίζει στον Κύριο και πράττει τα αγαθά! Κάθε του ελπίδα την έχει εναποθέσει σ’ Αυτόν, και σ’ Αυτόν εξομολογείται με όλη του την καρδιά. Είναι το καύχημά του, είναι ο Θεός του και Τον επικαλείται μέρα και νύχτα.
Το στόμα του ωραίο, αναπέμπει αίνους στον Θεό, τα χείλη του, πιο γλυκά από μέλι και κερί σαν ανοίγουν για να ψάλλουν στον Θεό· η δε γλώσ­σα του γεμάτη χάρη, κινείται προς δοξολογία Θεού.
Η καρδιά του είναι έτοιμη να Τον επικαλεσθεί, η διάνοια του έτοιμη να ανυψωθεί προς Αυτόν, η ψυχή του είναι προ­σηλωμένη στον Θεό και «η δεξιά του Κυρίου αντελάβετο αυτού». «Εν τω Κυρίω επαινεθήσεται η ψυχή αυτού». Ζητά και λαμβάνει από τον Θεό αυτό που ζητά η καρδιά του. Ζητά και βρίσκει όσα ποθεί. Κρούει και του ανοίγονται οι θύρες του ελέους.
Αυτός που ελπίζει στον Κύριο επαναπαύεται σε ήσυχα νερά. Ο δε Κύριος του δίνει πλούσια τα ελέη του. Η δεξιά του Κυρίου κατευθύνει την πορεία του και δάκτυλος Κυρί­ου τον καθοδηγεί στους δρόμους του.
Αυτός που ελπίζει στον Κύριο δεν αστοχεί. Η ελπί­δα του δεν πεθαίνει ποτέ. Ο Θεός είναι η προσδοκία του, η ακρότατη επιθυμία της καρδιάς του. Προς Αυτόν στε­νάζει η καρδιά του όλη την ημέρα: «Κύριε μην αργήσεις, σήκω, κάνε γρήγορα, έλα και απομάκρυνε από την ψυχή μου κάθε ανάγκη, εξάγαγε εκ φυλακής την ψυχή μου! Θα σε δοξολογήσω με όλη μου την καρδιά Κύριε. Σε Σένα θα απευθύνεται κάθε λόγος που θα βγαίνει απ’ το στόμα μου».
Αυτός που ελπίζει στον Κύριο, ευλογεί τον Ύψιστο, τον λυτρωτή του και αγιάζει «το όνομα το άγιον αυτού». Ελπί­ζει και από τα βάθη της καρδιάς του κραυγάζει προς τον Θεό: «Κύριε πότε ήξω και οφθήσομαι τω προσώπω σου;».
Αυτός που ελπίζει στον Κύριο, θα επικαλεσθεί τον Ύψιστο για να εισέλθει στο αγιαστήριό Του, για να δει και να χαρεί τα θαυμάσια Του· και ο Κύριος θα ακούσει τη φωνή της δέησής του.
Αυτός που ελπίζει στον Κύριο, απολαμβάνει άκρα ειρή­νη· γαλήνη επικρατεί στην καρδιά του και στην ψυχή του βασιλεύει πλήρης αταραξία. Όταν έχει βοηθό του τον Θεό, από τί να φοβηθεί; Από τί να δειλιάσει; Αν ξεσηκωθεί ενα­ντίον του πόλεμος, δεν πτοείται, γιατί ελπίζει στον Κύριο. Αν τον καταδιώξουν πονηροί δεν φοβάται, γιατί ξέρει ότι όλα είναι υπό τον έλεγχο του Κυρίου. Δεν ελπίζει στο τόξο του ούτε στη φαρέτρα του· ούτε εξαρτά τη σωτηρία του από τη ρομφαία, αλλά από τον Κύριο και Θεό του, που μπορεί να τον γλιτώσει από τα χέρια αυτών που τον πολεμούν, από την παγίδα του αμαρτωλού και από την καταιγίδα. Είναι πεπεισμένος για τη δύναμη του Κυρίου και «επί τον βραχί­ονα τον υψηλόν αυτού και ο Κύριος σώσει αυτόν».
Αυτός που ελπίζει στον Κύριο, βαδίζει ήρεμος στον αγώνα της ζωής του και διανύει τον δρόμο αυτό δίχως το άγχος των μερίμνων. Εργάζεται ακατάπαυστα το αγαθό, το ευάρεστο και τέλειο, τα δε έργα του τα ευλογεί ο Θεός. Σπέρνει ευλογημένα και λαμβάνει πλούσιους τους καρπούς των κόπων του. Έχει θάρρος στον Κύριο και δεν παρεκτρέπεται από τους πειρασμούς που τον κυκλώνουν. Στις δοκιμασίες της ζωής δεν παραιτείται, αλλά ελπίζει, δι­ότι εκεί που τα πράγματα φαίνονται αδύνατα, ο Θεός φα­νερώνει τη διέξοδο. Μέσω της πίστης προσδοκά και την ελπίδα της δικαιοσύνης.
Αυτός που ελπίζει στον Κύριο δεν ελπίζει σε χρήματα, ούτε στο μέγεθος της δύναμής του, αλλά επαναπαύεται στη βοήθεια που θα του παράσχει ο Θεός.
Αυτός που ελπίζει στον Κύριο, είναι γεμάτος πίστη και αγάπη προς τον Θεό, ζει έχοντας θάρρος στην αγαθή του συνείδηση, εμφανίζεται με την παρρησία γιου απέναντι στον ουράνιο Πατέρα του και Τον επικαλείται για να έλθει η βασιλεία Του στη γη και το θέλημά Του να πραγματώνε­ται στη γη όπως και στον ουρανό.
Αυτός που ελπίζει στον Κύριο, είναι αφοσιωμένος ολο­κληρωτικά σ’ Εκείνον και υψώνει την καρδιά του στον αγαθό και αθάνατο Θεό. Ζητά απ’ Αυτόν το ύψιστο αγαθό και την αθανασία στη βασιλεία των Ουρανών, και ο Θεός τον εισακούει.
Μακάριος ο άνθρωπος που ελπίζει στον Κύριο!
πηγή https://www.iellada.gr/thriskeia/makarios-o-anthropos-poy-elpizei-ston-kyrio

Τρίτη 28 Μαΐου 2019

Να γιατί θέλω να γίνω ευρωβουλευτής – Μισθός και απολαβές






Γράφει ο Βαγγέλης Γεωργίου


«Θυμάμαι ακόμα τη σοκαριστική πρώτη μου μέρα στις Βρυξέλλες» είχε γράψει το 2016 ο ευρωβουλευτής Daniel Hannan, «Μόλις βρήκα το γραφείο μου, μια ευγενική κυρία μου ζήτησε το αεροπορικό μου εισιτήριο για να μου επιστραφούν τα χρήματα. Το ποσό που μου μέτρησαν ήταν τόσο μεγάλο που νόμιζα ότι έκαναν λάθος. Μα από το Λονδίνο ήρθα» εξήγησα. «Δεν κάναμε λάθος κύριε, αυτή είναι η χιλιομετρική ταρίφα από Λονδίνο». 
«Μα δεν πληρώνει κανείς τόσα πολλά για την πτήση Χίθροου-Βρυξέλλες», διαμαρτυρήθηκα. «Τόσα καθορίζει το κοστολόγιο» είπε εκείνη.

Ο ευρωβουλευτής Daniel Hannan περιέγραφε την έκπληξή του από τις εξωπραγματικές παροχές που απολαμβάνουν οι ευρωβουλευτές μόλις περάσουν το κατώφλι του γραφείου τους στο Στρασβούργο. Ο  Daniel Hannan ως υπέρμαχος του Brexit, ίσως να έχει κάθε λόγο να υπερβάλει στην κριτική του, ωστόσο τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά.
Πέρασαν τρία χρόνια από τις περιγραφές του Βρετανού brexiteer και έκτοτε τα πράγματα άλλαξαν… οι ευρωβουλευτές παίρνουν περισσότερα! Λίγες ώρες λοιπόν πριν τα αποτελέσματα στις ευρωεκλογές, ας δούμε τι απολαβές θα έχουν οι 21 Έλληνες –και όχι μόνο– ευρωβουλευτές που θα επιδιώξουν να φέρουν τη φωνή των Ελλήνων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
8.757 ευρώ προ φόρων και ασφαλιστικών εισφορών είναι ο σημερινός μηνιαίος μισθός ενός ευρωβουλευτή. Τα καθαρά χρήματα που βάζει στην τσέπη του ο αιρετός Ευρωπαίος είναι 6.824.85 ευρώ. Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυξημένο μισθό συγκριτικά με το 2016 όταν το ποσό προ φόρων και εισφορών ήταν 8.484 ευρώ. Έτσι μέχρι πριν τρία χρόνια ένας ευρωβουλευτής εισέπραττε 101,808 ευρώ τον χρόνο και σήμερα πάνω από 105.000, δηλαδή 525.420 ευρώ την 5ετία. Στο τέλος της 5ετούς θητείας τους, φεύγοντας από το ευροβουλευτιλίκι, θα πάρουν μεταβατική αποζημίωση (σαν εφάπαξ) πάνω από 210.000 ευρώ! Τουτέστιν, συνολικά οι 21 συμπατριώτες μας ευρωβουλευτές θα εισπράξουν 15.653.820 ευρώ περίπου στα πέντε ευρωχρόνια.
Οι ετήσιες αποδοχές ενός Ευρωβουλευτή (πηγή:euronews)

«Ο τρόπος που αμείβονται οι ευρωβουλευτές είναι ένα μικρό μόνο παράδειγμα του πως η ΕΕ, αντί να είναι αγνή, στην πραγματικότητα διαφθείρει, δηλαδή κάνει καλούς ανθρώπους να υιοθετούν κακούς τρόπους. Ξέρω πολλούς ευρωβουλευτές πού ήρθαν στις Βρυξέλλες όχι από ενθουσιασμό για στενότερη ενοποίηση, αλλά που ήπιαν τις θεωρίες περι ομοσπονδιοποίησης, καταπίνοντας τα επιδόματά τους» έγραψε ο Daniel Hannan.
Επίσης ο ευρωβουλευτής δικαιούται σύνταξη γήρατος από την ηλικία των 63 ετών, η οποία ισούται με το 3,5% του μισθού για κάθε πλήρες έτος άσκησης βουλευτικών καθηκόντων αλλά όχι περισσότερο από 70% συνολικά.

Δωρεάν ταξίδια business class

4.513 ευρώ είναι τα χρήματα που δίνονται στους Ευρωβουλευτές για να καλύπτουν τα έξοδα τους στις χώρες τους. Όταν λέμε έξοδα εννοούμε ένα γραφείο, τα τηλεφωνικά και ταχυδρομικά τέλη, καθώς και η αγορά, λειτουργία και συντήρηση εξοπλισμού, όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Στην περίπτωση δε που ο Ευρωβουλευτής δεν είναι συνεπής στην παρουσία του στις συνεδριάσεις του σώματος τότε το επίδομα μειώνεται κατά το ήμισυ.
4.454 ευρώ είναι το ποσό που προσφέρεται στους βουλευτές για τα οδοιπορικά τους εκτός Ε.Ε. Όσον αφορά τα ταξίδια προς τις Βρυξέλλες, το Στρασβούργο κτλ εκεί κάθονται δωρεάν σε θέσεις business class D στο αεροπλάνο, στα τραίνα απολαμβάνουν την πρώτη θέση ενώ έχουν προνόμια ακόμα και μετακινήσεις με αυτοκίνητο (έως και 1000 χλμ).
320 ευρώ είναι το κατ ‘αποκοπή επίδομα που τους χορηγείται επιπλέον ημερησίως για τα καθημερινά τους έξοδα, όπως λογαριασμοί ξενοδοχείων ή γεύματα. Επίσης και αυτό το επίδομα χορηγείται υπό την προϋπόθεση ότι οι ευρωβουλευτές αποδεικνύουν τη συμμετοχή τους στις βουλευτικές διαδικασίες. Στην περίπτωση που κάποιος δεν συμμετέχει σε περισσότερες από τις μισές ονομαστικές ψηφοφορίες στην ολομέλεια το επίδομα αυτό μειώνεται στο ήμισυ.
160 ευρώ είναι το ημερήσιο επίδομα που παίρνουν οι Ευρωβουλευτές στην περίπτωση συνεδριάσεων που διοργανώνονται εκτός της Ε.Ε (υπό την προϋπόθεση της υπογραφής του μητρώου), ενώ τα έξοδα διαμονής είναι ξεχωριστά.

300.000 ευρώ ετησίως για βοηθούς

24.943 ευρώ είναι το μέγιστο μηνιαίο διαθέσιμο ποσό που λαμβάνουν οι ευρωβουλευτές για να συντηρούν το προσωπικό τους. Σε αυτό περιλαμβάνονται τρεις με τέσσερις διαπιστευμένοι κοινοβουλευτικοί βοηθοί, που είναι εγκατεστημένοι σε Βρυξέλλες και Στρασβούργο, τοπικοί βοηθοί που προσφέρουν υπηρεσίες στον ευρωβουλευτή από τη χώρα προέλευσής του και τέλος ασκούμενοι. Στην Ελλάδα, ο μισθός των τοπικών βοηθών και ασκούμενων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 5.480 ευρώ.
Αν βέβαια στα ποσά αυτά προσθέσουμε και το γεγονός ότι οι περισσότεροι ευρωβουλευτές διατηρούν εξωκοινοβουλευτικές κερδοφόρες δραστηριότητες, καταλαβαίνουμε πόσο κερδοφόρο είναι το αιρετό όργανο της ΕΕ. Ενδεικτικά, ο φιλελεύθερος ευρωπαϊστής ευρωβουλευτής Γκυ Φερχόφεστατ κερδίζει πολλά, πάρα πολλά από τις παράλληλες επαγγελματικές δραστηριότητές του στις Βρυξέλλες όπως δείχνει και το Transparency International EU. Έτσι τα τεράστια κτίρια που συντηρούν τα εκατομμύρια των Ευρωπαίων φορολογούμενων στις Βρυξέλλες φαντάζουν εξαιρετικά ελκυστικά σε χιλιάδες υποψηφίους.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι τόσο απεγνωσμένο να φέρει κόσμο στις κάλπες που επιστράτευσε ακόμα και την πλατφόρμα γνωριμιών Tinder! «Φανταστείτε να ψάχνετε για το ραντεβού των ονείρων σας και να σας έχει προσεγγίσει ο Γιούνκερ ή ο Φερχόφεστατ» σχολίασε σαρκαστικά ο βουλευτής John Flack. 
Πολλή αγάπη, πολλά λεφτά αλλά δυσανάλογα λιγότερη δημοκρατία;

Πηγή: https://slpress.gr/oikonomia/na-giati-thelo-na-gino-eyrovoyleytis-misthos-kai-apolaves/