Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019

Πνευματική πτώχευση και ηθική πτώση οι αιτίες της κρίσης που βιώνει η Ελλάδα....


Πτωχεύσαμε πνευματικά φίλοι!
Αυτη είναι η κρίση ,του Πνεύματος και της ηθικής!
Όταν επιτρέπουμε να κυριαρχεί το πονηρό πνεύμα στο μυαλό μας,
όταν ελέγχει τον νου μας και μας ωθεί στην απρέπεια και την πορνεία σε οποιαδήποτε μορφή της,
τότε ΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕ!

Η οικονομική κρίση είναι παρενέργεια της Πνευματικής γιατί ο Πανάγαθος μας θέλει να χαιρόμαστε εν αφθονία,άλλωστε φρόντισε γι αυτό! 

Θαυμάστε την φύση με τους καρπούς της! 
Δείτε τα πουλάκια,δεν εργάζονται αλλά ο Πανάγαθος Θεός έχει φροντίσει για την τροφή τους και την στέγη τους! 

Η διαφορά είναι ότι ο άνθρωπος είναι ον με νόηση και
πνεύμα τα οποία δεν τα χρησιμοποιεί για το κοινό καλό
αλλά προς ίδιον όφελος! Αυτό είναι το Εγώ το οποίο μπορεί να ελέγξει ο διάβολος!
Και μας παρασύρει να επιζητούμε την υλική αφθονία μόνο ,
μας παρασύρει σε πονηρές οδούς, με την ψυχή μας να
παραμένει σε ασιτία! 

Η ασιτία της ψυχής επιφέρει και την ασιτία του πνεύματος!
Κι όταν τον πνεύμα δεν τρέφεται δεν λειτουργεί η νόηση.
Αυτό μας οδηγεί σε λάθη τα οποία επιφέρουν την υλική
πτώχευση η οποία ενδιαφέρει τους περισσότερους. 


Να προσπαθούμε να σιτίσουμε πρώτα την ψυχή
μας!
Να μεγαλώσουμε την Πίστη μας κι η Πίστη είναι Δύναμη!
Μπορεί να θρέψει Ψυχή,Πνεύμα και σώμα! 

Ζητείστε και θα λάβετε ότι χρειάζεστε!
Κρούετε και θα ανοιχτεί η πόρτα που οδηγεί τον Χριστό στην καρδιά μας!
Κι όταν ο Χριστός κατοικήσει μέσα μας θα έχουμε ότι επιθυμούμε! Αυτό είναι το μεγάλο μυστήριο,ας το κατανοήσουμε!

Α.Α.

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

«Φωτιά στους αιθέρες» από την άσκηση ετοιμότητας της Αεράμυνας στην επικράτεια

Άσκηση ελέγχου του χρόνου ετοιμότητας και αντίδρασης των συστημάτων Αεράμυνας σε όλη την επικράτεια διεξήχθη σήμερα κατόπιν εντολής του αρχηγού ΓΕΕΘΑ πτεράρχου Χρήστου Χριστοδούλου.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ, στην άσκηση συμμετείχε αριθμός αεροσκαφών, οι σταθμοί αεροπορικού ελέγχου, των κέντρων επιχειρήσεων και του σύνολο των αντιαεροπορικών συστημάτων/όπλων και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
Με τη διεξαγωγή της άσκησης εξετάσθηκε επίσης το επίπεδο εκτέλεσης των σχετικών διαδικασιών και σχεδίων, προστίθεται στην ανακοίνωση.

πηγή
https://www.iellada.gr/ellada/fotia-stoys-aitheres-apo-tin-askisi-etoimotitas-tis-aeramynas-stin-epikrateia

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

Στρατιωτικοί προς Μαξίμου: «Μέχρις εδώ οι παραχωρήσεις στην Τουρκία»


Ως βαρύ μπορεί να περιγραφεί το κλίμα που επικρατεί ανάμεσα στους στρατιωτικούς κατά των κυβερνητικών πολιτικών αναφορικά με τα μέτρα («αποδόμησης» αναφέρεται σκωπτικά) εμπιστοσύνης με την Τουρκία.
Το  αρνητικό αυτό κλίμα, που εκδηλώθηκε σήμερα με την παραίτηση του επικεφαλής της ελληνικής επιτροπής για τα ΜΟΕ αντιστράτηγου Νίκου Ζαχαριάδη (που συνιστά επι του πρακτέου την κορυφή και μόνο του παγόβουνου) εκφράζεται και προς το πρόσωπο του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Αποστολάκη, ως πολιτικού προϊστάμενου του υπουργείου.
Αν και πρώην στρατιωτικός και έχοντας ήδη σωρευμένη «γκρίνια» για τη στάση του στο Σκοπιανό, τη υπόθεση των ΜΟΕ φαίνεται να τα ξεπερνά όλα.
Ο φόβος που υπάρχει στις τάξεις του στρατεύματος είναι πως τα ΜΟΕ που μπορεί να συμφωνηθούν ουσιαστικά θα γίνουν η αιτία της υπονόμευσης της αμυντικής ικανότητας της χώρας, όπως και της δυνατότητας έγκαιρης προειδοποίησης στο Αιγαίο.
Αυτό  γιατί και σύμφωνα με το πλαίσιο των ΜΟΕ που έχει συμφωνηθεί συζήτηση επ΄ αυτού η Άγκυρα ούτε λίγο ούτε πολύ ζητά από τα αεροσκάφη της ΠΑ να ενημερώνουν το τουρκικό  1ο ΑΤΑ για τις πτήσεις που πραγματοποιούν πέραν του 25ου Μεσημβρινού ο οποίος διχοτομεί το Αιγαίο!
Η Τουρκία εξειδικεύει ακόμα περισσότερο τα ΜΟΕ πέραν των ήδη υπαρχόντων προτάσεων της  για εγκατάσταση διαύλου CROSS-TEL μεταξύ ΑΤΑ Λάρισας και 1ου ΑΤΑ Τουρκίας στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ για ενημέρωση πτήσεων και κατάθεση ημερησίου προγράμματος τουρκικών πτήσεων(DFS) στο Αιγαίο- και οι δύο περιπτώσεις χωρίς κατάθεση σχεδίων πτήσης.
H Άγκυρα απαιτεί τώρα αυτά τα ΜΟΕ να εφαρμόζονται και από την Ελλάδα και από την Τουρκία:
Για οποιαδήποτε πτήση τουρκικών αεροσκαφών με δυτική πορεία μέσα στο Αιγαίο θα ενημερώνεται το ΑΤΑ Λάρισας.
Αλλά και για κάθε πτήση ελληνικού αεροσκάφους με  ανατολική πορεία στο Αιγαίο θα ενημερώνεται αντιστοίχως το τουρκικό ΑΤΑ.
Δι’ αυτού του τρόπου η Άγκυρα επιδιώκει την εξουδετέρωση-κατάργηση του FIR Αθηνών και την μετατροπή του διεθνούς θαλασσίου και εναερίου χώρου στο Κεντρικό Αιγαίο κυρίως, σε «κοινό γήπεδο προπόνησης» για όποιον «ενοικιαστή «προλάβει πρώτος.
Και δεν είναι μόνο αυτό: Η Τουρκία ζητά κατάργηση πεδίων βολής του ΠΝ και της ΠΑ στο Αιγαίο, όπως και  οριοθέτηση της περιοχής Έρευνας και Διάσωσης για θαλάσσια ατυχήματα στο Αιγαίο, στο πλαίσιο του ΙΜΟ, όπου η Τουρκία έχει κατοχυρώσει την δική της θαλάσσια περιοχή από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικά, ενώ η Αθήνα  έχει κατοχυρώσει στον ICAO την περιοχή έρευνας και διάσωσης για αεροπορικά ατυχήματα το FIR  Αθηνών. Επιδιωκόμενος στόχος της Άγκυρας είναι να οριοθετηθεί η θαλάσσια περιοχή  στο Αιγαίο για ναυτικά ατυχήματα χωρίς αναφορά στο FIR Αθηνών, ώστε να εγκλωβιστούν και να απομονωθούν στην τουρκική περιοχή τα ελληνικά νησιά του Αν Αιγαίου.
Ακόμη  και για τις παραβιάσεις η  Τουρκία οχυρωμένη πίσω από τις παράνομες διαταγές του ΝΑΤΟ  για το (ανύπαρκτο) καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης 20 ελληνικών νησιών του Αν.Αιγαίου  επιμένοντας ότι η Ελλάδα είναι αυτή που κάνει παραβιάσεις κάθε φορά που αεροσκάφη της περνάνε πάνω από τα νησιά αυτά. Και γι’ αυτό και η Τουρκία, ως απάντηση, κάνει και αυτή παραβιάσεις των νατοϊκών διαταγών.
Η Τουρκία δηλαδή, απαιτώντας από την Αθήνα να μην πετούν τα ελληνικά αεροσκάφη πάνω από τα ελληνικά νησιά του Αν. Αιγαίου-δηλαδή να μην υπερίπτανται ή να ασκούνται  στην ελληνική κυριαρχία -έχει στόχο την αποποίηση της ελληνικής κυριαρχίας στα ελληνικά νησιά του Αν Αιγαίου.
Όπως φαίνεται από τα παραπάνω η υπόθεση των ΜΟΕ είναι μια πολύ επικίνδυνη υπόθεση στην οποία η Αθήνα προχωρά βαδίζοντας επικινδύνως κάτι που έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στους στρατιωτικούς.
Χάρτης όπου  απεικονίζονται τρεις  περιοχές ελληνικής άσκησης  (7-GK, 8-GL και 9-GP) με μπλε χρώμα στο χάρτη και οποίες επικαλύπτουν τρεις παράνομες τουρκικές περιοχές. Η Τουρκία ζητά οι ελληνικές περιοχές να τροποποιηθούν!  
πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/ellinotoyrkika/777595_stratiotikoi-pros-maximoy-mehris-edo-oi-parahoriseis-stin

Η Μητέρα του παντός πάντα Υπέρμαχος Στρατηγός

Έφυγα απ’ αυτή τη γη
και ήρθα στα Ουράνια,
αλλά δεν έπαψα ν’ αγωνίζομαι
για κάθε ένα πάντα.
Πάλι επισκέπτομαι τη γη
και φθάνω αοράτως
κι είμαι φρουρός στα σύνορα,
στο ελληνικό το Κράτος.
Τρέχω και αγωνίζομαι,
έχω μεγάλο πόνο
και με τη θεία Σκέπη μου
σκεπάζω όλο τον κόσμο.
Και αν και έφυγα απ’ τη γη,
έρχομαι σαν και πρώτα
και σαν ζητιάνα την χτυπώ
του καθενός την πόρτα.
Μονάχα η φτωχολογιά
την πόρτα μού ανοίγει
και με καλωσορίζουνε
με γέλιο εις τα χείλη.
Οι πλούσιοι με περιφρονούν,
γιατί δε με γνωρίζουν,
τα πλούτη τους λατρεύουνε
κι εμένα με υβρίζουν…
Αλλά σε όλες τις δύσκολες στιγμές
ο πλούτος δεν προφθάνει
και τότε με φωνάζουνε
που έχουνε ανάγκη.
Και όταν με φωνάξουνε,
βοήθεια προσφέρω
και λησμονώ ότι με περιφρονούσανε
αυτοί εκ των προτέρων.
Τρέχω σαν με φωνάξουνε
σαν σφαίρα στον αέρα,
βοήθεια σ’ όσους με καλούν
και που με λεν ΜΗΤΕΡΑ.
Είμαι Μητέρα του παντός
κι όποιος μ’ αναγνωρίζει,
τρέχω και τον παρηγορώ
την ώρα που δακρύζει.
Πονώ όσο πονάς κι εσύ
κι ακόμα παραπάνω
και εις του πόνου την πληγή
το βάλσαμό μου βάνω.
Κάνω για όλα Μου τα παιδιά
καθημερινόν αγώνα,
τα δάκρυά Μου σταλαγματιές
ποτίζουνε το χώμα.
Τρέχω την κάθε συμφορά
του κόσμου να προλάβω
κι απ’ το καμίνι του πυρός
κάθε ψυχή να βγάλω.
Τρέχω και αγωνίζομαι
ημέρα και τη νύχτα,
γιατί τα παιδιά Μου πέφτουνε
στου Πονηρού τα δίχτυα.
Ρίχνομαι μέσα στη φωτιά
και μεσ’ στην καταιγίδα
και Στρατηγός εντύθηκα,
με κράνος και ασπίδα.
Μεσ’ στη φωτιά ερίχτηκα
μόνη Μου να παλέψω,
αίμα να τρέχει Χριστιανών
να βλέπω δεν αντέχω.
Πονώ και αγωνίζομαι
και τρέχω σαν τη σφαίρα
και μέρα νύχτα αγρυπνώ
για να τα βγάλω πέρα.
Άνοιξα την θεία Σκέπη Μου
και σκέπασα τον κόσμο
και πάντα αγωνίζομαι
κι έχω μεγάλο πόνο.
Άπλωσα τη θεία Σκέπη Μου
τον κόσμο να φρουρήσω
και την φωτιά που άναψε
ο πονηρός, να σβήσω.
Ελάτε εις το πλάι μου,
παρέχω προστασία,
να μη σας πάρει ο χείμαρρος
που λέγεται αμαρτία.
Ελάτε εις το πλάι μου,
όλους να σας φρουρήσω,
έχω τρανή τη δύναμη
για να σας βοηθήσω.
Είμαι Μητέρα και πονώ
κι Εγώ για τα παιδιά Μου
και βοηθώ κάθε πιστό
οπού θα ΄ρθεί κοντά Μου.
Είμαι Μητέρα και πονώ
στου καθενός τον πόνο,
λίγοι αυτό το εκτιμούν
στον μάταιο αυτό κόσμο.
Τρέχω σε κάθε πρόβλημα,
σε κάθε συμφορά σας,
σε κάθε δύσκολη στιγμή,
στον πόνο τον μεγάλο,
προφθάνω πάντα μυστικά
και δίνω το κουράγιο.
Πολλές φορές εμπόδισα
'να έρθει η συμφορά σας,
που την οδύνη θα ακούμπαγε
στην οικογένειά σας.
Πολλές φορές εμπόδισα
τον πόνο, την οδύνη,
δεν άφησα να ταραχτεί
στο σπίτι η γαλήνη.
Πολλές φορές εφύλαξα
κι έσωσα τα παιδιά σας
από μεγάλο κίνδυνο
και τα ’φερα κοντά σας.
Όσες στην προστασία Μου
το ΄χετε αναθέσει,
δεν πρόκειται να του συμβεί κακό,
και στη φωτιά αν πέσει.
Όσες εμπιστευτήκατε
σε Μένα τα παιδιά σας,
να είστε πάντα βέβαιες
πως όλο τα προσέχω
και εις το μαξιλάρι τους
άγρυπνη πάντα στέκω.
Ωσάν κι Εμένα δεν μπορείς
ποτέ να τα προσέξεις,
τη δύναμη που έχω Εγώ,
μάνα, εσύ δεν έχεις.
Αν είσαι μάνα και στοργή
μέσα στα στήθη έχεις,
σαν μεγαλώσει, δεν μπορείς
ξωπίσω του να τρέχεις!
Εγώ όμως τρέχω και μπορώ
κι ακολουθώ κοντά τους,
μετρώ και παρακολουθώ
όλα τα βήματά τους.
Δώστε στην προστασία Μου
το κάθε ένα παιδί σας
κι ενίσχυση να στέλνετε
μόνο την προσευχή σας.
Προσεύχεστε εντατικά
κι αφήστε το σε Μένα
και να κοιμάστε ξένοιαστες,
χωρίς καμία έννοια.
Εσείς να αγρυπνάτε στην προσευχή
κι Εγώ για τα παιδιά σας,
για αυτά που είναι μακριά
κι αυτά που έχω κοντά σας.
Μάνα Εγώ στην ξενιτιά,
εις τα ξενιτεμένα,
παρέχω μητρική στοργή
Εγώ εις τον καθένα.
Κι αν είναι μίλια μακριά,
μην έχεις αμφιβολία,
προφθαίνω για όλους πάντοτε
Εγώ η Παναγία.
Θάλασσες σκίζω και βουνά
και φθάνω στο παιδί σου,
αρκεί να είναι σταθερή
η πίστη η δική σου.
Κι αν είναι εις την ξενιτιά,
αυτοστιγμεί θα φθάσω
κι αν κατατρέχει κίνδυνο,
Εγώ θα τον φυλάξω.
Δεν με κουράζει, μακριά
και αν είναι, Εγώ πηγαίνω,
την ιδική σου προσευχή
αρκεί Εγώ να παίρνω.
Σαν αστραπή τρέχω Εγώ
κι ας είν’ στην άλλη άκρη,
αρκεί στα μάτια να κυλά
της πίστεως το δάκρυ.
Την προσευχή σου συντροφιά
στέλνε εις το παιδί σου
και μη φοβάσαι οι συμφορές
πως θα το απειλήσουν.
Πονώ και αγωνίζομαι,
μάνα για το παιδί σου,
αλλ’ ν’ αγωνιστείς και εσύ
διά της προσευχής σου.
Μάνα κι εσύ, Μάνα κι Εγώ,
κι οι δυό θ’ αγωνιστούμε
και κάποτε οι κόποι μας
πολύ θα ανταμειφθούνε.
Μάνα, εσύ είσαι παρόν,
μα εγώ είμαι και το μέλλον,
γι’ αυτό σαν χάσω ένα παιδί,
πονώ βαριά και κλαίω.
Γι’ αυτό και περισσότερο
κουράζομαι από σένα
στα δικά Μου τα παιδιά,
για να μη γίνουν ξένα.
Πονώ και αγωνίζομαι
και τρέχω μέρα νύχτα,
για να μην πέσουν θύματα
στου πονηρού τα δίχτυα.
Αγώνα κάνει ο πονηρός
να πάρει τα παιδιά σας •
μα τρέχω και σωσίβιο
ρίχνω τας προσευχάς σας.
Τρέχει αυτός, τρέχω Εγώ,
αγώνας νύχτα μέρα,
θέλω δικές σας προσευχές,
για να τα βγάζουν τα παιδιά σας πέρα.
Μην κάθεστε αμέριμνες
μα όλες στον αγώνα,
γιατί είναι μέρες κρίσιμες
στα τελευταία χρόνια.
Όλες μαζί, με μια καρδιά,
μια πίστη, μια ελπίδα,
να ενωθούνε οι προσευχές,
να γίνουν αλυσίδα,
να δέσουμε τον πονηρό
στα τάρταρα του άδη
και η γαλήνη κι η χαρά
στον κόσμο να προβάλει!
ΑΜΗΝ! ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΩ ΔΟΞΑ!
πηγή https://www.iellada.gr/thriskeia/i-mitera-toy-pantos-panta-ypermahos-stratigos

Κυριακή 2 Ιουνίου 2019

Ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς - Γιατί δεν βρέθηκε ποτέ ο τάφος του


Ο λόγος για τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο και τον μύθο γύρω από το όνομά του.
Στις 29 Μαΐου του 1453 ο στρατός των Οθωμανών με επικεφαλής τον Μωάμεθ τον Πορθητή καταλαμβάνει την Κωνσταντινούπολη βάζοντας τέλος σε μια από τις μακροβιότερες αυτοκρατορίες της ιστορίας. Ο τελευταίος αυτοκράτορας του Βυζαντίου, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, χάνει τη ζωή του την ίδια μέρα.
Οι θρύλοι που συνοδεύουν την Άλωση της Κωνσταντινούπολης έχουν πλημμυρίσει την λαϊκή παράδοση των χριστιανών και μετέπειτα των Ελλήνων ακόμη και μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους. Δεν είναι τυχαίο που η μέρα της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης λέγεται πως ήταν Τρίτη, γεγονός που ενέγραψε την ημέρα ως γρουσούζικη (ιδίως αν συμπέφτει με την 13η ημέρα του μήνα).
Ανάμεσα τους και η φιγούρα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, του τελευταίου αυτοκράτορα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, που για την λαϊκή παράδοση δεν πέθανε ποτέ στα χέρια των Οθωμανών. Ο θρύλος λέει πως μαρμάρωσε ώσπου να έρθει η ώρα να ζωντανέψει και πάλι και να απελευθερώσει την Κωνσταντινούπολη από τους Οθωμανούς.
Ο θρύλος του «Μαρμαρωμένου βασιλιά» διαδόθηκε μεταξύ των κατακτημένων προκειμένου να συντηρηθεί η ελπίδα πως οι κατακτητές δεν θα μείνουν για πολύ στην Πόλη. Ωστόσο, την διάδοσή του ευνόησε και μια ακόμη συγκυρία. Μέχρι και σήμερα δεν είναι γνωστό το σημείο όπου ετάφη ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος αμέσως μετά τον θάνατό του κατά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης.
Η άνοδος στην αυτοκρατορία και η ηρωική μάχη με τους Οθωμανούς
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος γεννήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου του 1405 και ήταν το 8ο από τα 10 δέκα παιδιά του αυτοκράτορα Μανουήλ Β’ Παλαιολόγου και της Σέρβας συζύγου του Ελενας Δραγάση.
Ο Κωνσταντίνος δεν ανέλαβε καθήκοντα στην παρακμάζουσα βυζαντινή αυτοκρατορία παρά τον Ιανουάριο του 1449, μετά το θάνατο του αδερφού του Ιωάννη. Νωρίτερα διοικούσε με τα αδέρφια του το Δεσποτάτο του Μυστρά, ενώ είχε συμβάλλει καθοριστικά στην απομάκρυνση των Λατίνων που εξακολουθούσαν να ελέγχουν περιοχές στην Πελοπόννησο μετά τις Σταυροφορίες. Παρόλα αυτά, η δύναμη των Οθωμανών ήταν ιδιαίτερα ισχυρή και ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος δεν διέθετε στράτευμα που να μπορεί να τους αποτρέψει.
Μόλις τέσσερα χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας στο Βυζάντιο, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος κλήθηκε να αντικρούσει την τρίτη πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς. Πολιορκία που ξεκίνησε στις 15 Απριλίου του 1453 και κατέληξε στην Αλωση στις 29 Μαΐου του ίδιου έτους.
Η τελευταία μάχη και ο θάνατος του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου
Λέγεται πως ο τελευταίος αυτοκράτορας συνειδητοποιούσε πως δεν είχε την δύναμη να αποτρέψει την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τον στρατό του Μωάμεθ του Πορθητή. Λίγο πριν την καταστροφή, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος επισκέφτηκε την Αγιά Σοφιά όπου μετέλαβε των Αχράντων Μυστηρίων. Στη συνέχεια αποχαιρέτισε τους δικούς του και ρίχτηκε στη μάχη.
Όταν πια οι Οθωμανοί είχαν εισέλθει στην Πόλη, κάποιοι συνέστησαν στον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο να διαφύγει προκειμένου να σωθεί. Ωστόσο, μαρτυρίες λένε πως εκείνος επέμεινε να μείνει ως το τέλος. Έχασε τη ζωή του και όπως φαίνεται αποκεφαλίστηκε από κάποιον Οθωμανό στρατιώτη. Θεόδωρος Σπανδωνής ή Σπαντουνίνο αναφέρει, πως το πτώμα του αναζητήθηκε από τον Μωάμεθ Β’ και όταν βρήκε τη σορό, τον θρήνησε και τον έθαψε, αλλά κατά τον ίδιο δεν υπάρχει πουθενά ο τάφος του στην Κωνσταντινούπολη.
Ο «χαμένος» τάφος του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου
Στα χρόνια που ακολούθησαν πολλές είναι οι αναφορές για το σημείο όπου ετάφη ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος. Αναφορές που θέλουν τη σορό του να θάβεται εντός της Αγίας Σοφίας δεν μπορούν να επαληθευτούν. Η πιο πιθανή εξήγηση έχει ως εξής. Τα δύο πρώτα χρόνια μετά την Αλωση της Κωνσταντινούπολης, το Πατριαρχείο κατέφυγε στον ναό των Αγίων Αποστόλων, που χρησιμοποιούσε ως έδρα του. Ο ναός ωστόσο εγκαταλείφθηκε στη συνέχεια από το ιερατείο της χριστιανικής εκκλησίας, με τον Μωάμεθ να διατάζει να γκρεμιστεί ώστε να αναγερθεί στη θέση του το Φατίχ Τζαμί.
Αν τα οστά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου βρίσκονταν σε εκείνον τον ναό πιθανότατα να χάθηκαν μετά την κατεδάφισή του ή να μεταφέρθηκαν σε άλλο σημείο. Αναφορές σημειώνουν πως τα λείψανα Αποστόλων, αλλά και μελών βασιλικών οικογενειών τοποθετήθηκαν σε δύο κρύπτες δεξιά και αριστερά του ναού της Αγίας Θεοδοσίας, ο οποίος μετατράπηκε στη συνέχεια σε μουσουλμανικό τέμενος, το Γκιουλ Τζαμί.

Αν και καταγράφεται μια τέτοια συνήθεια από πλευράς Φαναριωτών, ωστόσο δεν μπορεί να εξακριβωθεί με κάποιον τρόπο αν και τα οστά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου βρίσκονται εκεί.
πηγή https://www.pronews.gr/istoria/777304_o-marmaromenos-vasilias-giati-den-vrethike-pote-o-tafos-toy

Oι Πομάκοι της Ξάνθης απαντούν στην πρόεδρο του ΚΙΕΦ:«Έχουμε ελληνική εθνική συνείδηση - Το ΚΙΕΦ δεν μας εκφράζει»

Μετά τις δηλώσεις της προέδρου του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας, Τσιγδέμ Ασάφογλου περί  μειονότητας με «τουρκική εθνική ταυτότητα», τα μέλη της μειονότητας αντιδρούν. 

Με επιστολή του, ο Πολιτιστικός Σύλλογος  Πομάκων Ξάνθης και η πρόεδρός του Εμινέ Μπορουτζή διαχωρίζουν την θέση του τονίζοντας ότι οι απόψεις του ΚΙΕΦ δεν εκφράζουν την πλειοψηφία των συνιστωσών της μειονότητας.

«Δε μας  προκάλεσαν έκπληξη οι δηλώσεις της προέδρου του Κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας    (K.I.E.Φ.) περί εξομοίωσης της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη με τουρκική εθνική μειονότητα.
Όπως είναι γνωστό, πέρα από τους τουρκογενείς μουσουλμάνους, η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης αποτελείται και από δύο άλλες συνιστώσες, τους Πομάκους και τους Ρομά, οι οποίοι  έχουν ελληνική εθνική συνείδηση» επισημαίνει και προσθέτει:        
Σαν Ελληνίδα Πομάκα νοιώθω ότι τέτοιες δηλώσεις είναι απαράδεκτες, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και προσβάλλουν τις άλλες συνιστώσες της μουσουλμανικής μειονότητας και το πατριωτικό τους αίσθημα.
Είναι σαφές ότι το κόμμα αυτό δεν εκπροσωπεί το σύνολο της μειονότητας. 

Καταλήγει η Εμινέ Μπορουτζή, με την ιδιότητα του προέδρου του Πολιτιστικού  Συλλόγου  Πομάκων Ξάνθης:


«Ως Σύλλογος Πομάκων του Νομού Ξάνθης, σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συλλόγους Πομάκων της Θράκης,  καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ανάδειξης της ξεχωριστής μας ταυτότητας και κουλτούρας και αναχαίτισης της ποδηγέτησης της τουρκόφωνης συνιστώσας και των εκπροσώπων της».

πηγή https://www.iellada.gr/ellada/oi-pomakoi-tis-xanthis-apantoyn-stin-proedro-toy-kiefehoyme-elliniki-ethniki-syneidisi-kief

Παρασκευή 31 Μαΐου 2019

Η Θράκη στο στόχαστρο της Τουρκίας.. Το μήνυμα των πρόσφατων εκλογών..

Οι Τούρκοι επιβουλεύονται απροκάλυπτα την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας. Η Αγκυρα έχει απλώσει τα δίχτυα της στη Θράκη, χειραγωγεί ένα κομμάτι από τη μουσουλμανική μειονότητα, επιδιώκει τη μετατροπή της από θρησκευτική σε εθνική-τουρκική και κατευθύνει πολιτικά το μειονοτικό κόμμα ΚΙΕΦ, το οποίο στις ευρωεκλογές πρώτευσε σε Ξάνθη και Ροδόπη.
Η Τσιγδέμ Ασάφογλου, πρόεδρος του μειονοτικού κόμματος, το είπε ξεκάθαρα: «Το ΚΙΕΦ είναι τουρκικό κόμμα, αλλά είναι επίσημο κόμμα του ελληνικού κράτους, απλά έχει ιδρυθεί από Τούρκους. (…) Πατρίδα μου είναι η Ελλάδα, αλλά μητέρα πατρίδα μου είναι η Τουρκία. Σημαία μου είναι η ελληνική, αλλά μητέρα σημαία η τουρκική». Μια εύλογη ερώτηση στην κυρία Ασάφογλου είναι η εξής: Ποια στάση θα κρατήσει στο -εξαιρετικά πιθανό- ενδεχόμενο πολεμικής σύρραξης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας; Θα πολεμήσει υπέρ της πατρίδας ή υπέρ της μητέρας πατρίδας;
Στο ίδιο μοτίβο, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο οποίος από την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας δήλωσε: «Η δυτική Θράκη και η τουρκική μουσουλμανική μειονότητα στην Ελλάδα ακόμη δεν απολαμβάνουν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους, όπως προβλέπονται στις διμερείς και τις διεθνείς συμφωνίες».
Η πρόεδρος του κόμματος ΚΙΕΦ προσπαθεί να δώσει μια εθνική-τουρκική διάσταση στη μειονότητα. Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου καταγγέλλει την «καταπίεση» λόγω θρησκείας! Επιλέγει, δε, η εμπρηστική δήλωσή του να γίνει από μια μεγάλη ισλαμική μητρόπολη, όπως είναι η Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.
Οι Τούρκοι με αυτή την αντιφατική στάση -και προδήλως γελοία για κάθε αντικειμενικό παρατηρητή και λογικό άνθρωπο- δείχνουν τη σαφέστατη πρόθεσή τους να μας ταπεινώσουν εθνικά και να μας ακρωτηριάσουν εδαφικά.
Φυσικά, η άρχουσα πολιτική τάξη της χώρας μας αδιαφορεί πανηγυρικά για τα σύννεφα που έχουν μαζευτεί και προμηνύουν τη σφοδρή θύελλα η οποία πλησιάζει. Ο τελευταίος Ελληνας που έκανε κάτι για τη Θράκη μας ήταν ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Χριστόδουλος, που θεσμοθέτησε το επίδομα τρίτου παιδιού για κάθε χριστιανική οικογένεια της Θράκης. Ολοι οι άλλοι ήταν και είναι απόντες…
dimokratianews.gr
πηγή https://www.iellada.gr/ellada/i-thraki-sto-stohastro-tis-toyrkias-minyma-ton-prosfaton-eklogon

Βρέθηκαν θεραπείες του Ιπποκράτη στην Αγία Αικατερίνη του Σινά..


Με την σύγχρονη τεχνική της πολυφασματικής απεικόνισης, ειδικοί επιστήμονες που ερευνούν τα παλίμψηστα της βιβλιοθήκης της Μονής της Αγίας Αικατερίνης στην έρημο του Σινά, ανακάλυψαν σπάνιες συνταγές του «Πατέρα της Ιατρικής»
Ήταν ήδη γνωστό ότι επρόκειτο για ένα εξαιρετικά σημαντικό χειρόγραφο. Η περγαμηνή, που βρέθηκε στην παλαιότερη βιβλιοθήκη του κόσμου, καλά διατηρημένη για περισσότερα από 1.200 χρόνια, χάρη στο ξερό και σταθερό κλίμα της ερήμου του Σινά, περιείχε το πρώτο γνωστό αντίγραφο των Ευαγγελίων στα αραβικά. Παρατηρώντάς τη, ωστόσο, πιο προσεκτικά φαίνεται ότι υπάρχει και κάτι άλλο. Σε μια σελίδα, μόλις που διακρίνεται αχνά πίσω από τις γραμμές το σβησμένο σχέδιο ενός φυτού, ενώ σε άλλες σελίδες μπορεί κανείς να δει «φαντάσματα ελληνικών λέξεων», γράφουν οι Times.
Ειδικοί επιστήμονες, που ερευνούν τις περγαμηνές στην βιβλιοθήκη της Αγίας Αικατερίνης του Σινά, χρησιμοποίησαν την τεχνολογία της πολυφασματικής απεικόνισης για να αποκαλύψουν τι κρυβόταν πίσω από το Ευαγγέλιο, το οποίο ήταν γραμμένο πάνω από κάποιο άλλο αρχαίο κείμενο και διαπίστωσαν ότι το λουλούδι προέρχονταν από μια όμορφη απεικόνιση φαρμακευτικών βοτάνων.
Στην αρχαία περγαμηνή κάτω από το Ευαγγέλιο που ήταν γραμμένο στα Αραβικά αποκαλύφθηκαν ελληνικές λέξεις και το σκίτσο ενός φυτού [EMEL]
Χτισμένη κάτω από το βουνό, όπου ο Θεός αποκάλυψε τις Δέκα Εντολές στον Μωυσή, η Αγία Αικατερίνη διαθέτει μια βιβλιοθήκη όπου φυλάσσονται χιλιάδες παλίμψηστα χειρόγραφα από την ίδρυσή της τον 6ο αιώνα. «Δεν γνωρίζω καμία άλλη βιβλιοθήκη στον κόσμο σαν κι αυτή», δήλωσε ο Μάικλ Φελπς, από την Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη Πρώιμων Χειρογράφων (EMEL) στην Καλιφόρνια, «το μοναστήρι ιδρύθηκε την εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και συνεχίζει να λειτουργεί σύμφωνα με την αρχική του αποστολή».
Πράγματι σε όλη την μακρά του ιστορία το μοναστήρι του Σινά δεν καταστράφηκε και δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ και σήμερα μια μικρή ομάδα μοναχών συνεχίζουν πιστά τον παλαιό τρόπο ζωής.  Πολλοί, όμως, ανησυχούν εάν η αποστολή τους θα συνεχιστεί. Η μονή απειλείται από τους τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους, που έχει αναλάβει την ευθύνη για τις τρομοκρατικές επιθέσεις εκεί κοντά. Και ενώ η συμβολή του μοναστηριού είναι αποφασιστικής σημασίας για την διατήρηση της αρχαίας γνώσης, ταυτόχρονα την έχει καταστρέψει, όπως έχει συμβεί σε πολλές ανάλογες περιπτώσεις.
Κατά τον Μεσαίωνα οι περγαμηνές, που φτιαχνόντουσαν από δέρμα ζώων, ήταν πολύτιμες γι’ αυτό και συνήθιζαν να τις ξαναχρησιμοποιούν σβήνοντας παλιότερα κείμενα και γράφοντας νέα πάνω από αυτά. Αυτά ήταν τα παλίμψηστα. Ειδικά από τον 7ο μέχρι τον 11ο αιώνα, το Σινά ήταν πολύ απομονωμένο και η επαναχρησιμοποίηση της περγαμηνής ήταν ο μοναδικός τρόπος δημιουργίας ενός νέου χειρογράφου: «Από κάποιο σημείο και μετά το υλικό πάνω στο οποίο ήταν γραμμένο το χειρόγραφο ήταν πιο πολύτιμο από το κείμενο», δήλωσε ο Φελπς, «και θεωρούσαν ότι άξιζε να ανακυκλωθεί», πράγμα που συνέβη και με το συγκεκριμένο χειρόγραφο.
Παλίμψηστο με ελληνικό κείμενο γραμμένο πάνω σε παλαιότερο, επίσης ελληνικό, και η επεξεργασμένη εικόνα του [EMEL]
Με το σωστό είδος απεικόνισης, σε όλο το φάσμα του φωτός, αυτό που υπήρχε προηγουμένως ανακαλύφθηκε ξανά. 
Ο Μάικλ Φελπς και οι συνάδελφοί του βγάζουν δεκάδες πολυφασματικές φωτογραφίες και στη συνέχεια χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να αφαιρέσουν το πιο πρόσφατο κείμενο και να διακρίνουν αυτό που υπήρχε προηγουμένως. «Ο προϊστάμενος των τεχνικών ήρθε και μου είπε, “υπάρχουν λουλούδια από κάτω”. Η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι κάποιος έβαλε λουλούδια σε αυτό κατά τον Μεσαίωνα», δήλωσε ο ερευνητής. Σύντομα, όμως, βρήκαν μια μικρή ιατρική βιβλιοθήκη. Ορισμένες σελίδες παρουσίαζαν τα πιο παλιά παραδείγματα γνωστών έργων του Ιπποκράτη. Άλλα ήταν εντελώς άγνωστα.
Το λουλούδι, ειδικά, αποδείχτηκε ότι είναι μέρος μιας συνταγής για την θεραπεία για τσιμπήματα σκορπιού. Η ανακάλυψη ανακοινώθηκε στα κεντρικά γραφεία του Υπουργείου Αρχαιοτήτων στο Κάιρο, μαζί με άλλα ευρήματα, τα οποία συμπεριλαμβάνονται και χειρόγραφα από σχεδόν χαμένες γλώσσες. «Η εποχή της ανακάλυψης δεν έχει τελειώσει», δήλωσε ο Φελπ, «Τον 20ο αιώνα ανακαλύφθηκαν χειρόγραφα σε σπηλιές. Τον 21ο αιώνα, θα εφαρμόσουμε σε αυτά νέες τεχνικές. Θα ανακτήσουμε χαμένες φωνές από την ιστορία μας».
Ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός του Σινά δήλωσε, εξάλλου: «Η ανάκτηση αυτών των αρχαίων ιατρικών κειμένων υπογραμμίζει το γεγονός ότι η βιβλιοθήκη της Ιερής Μονής μπορεί να μας διδάσκει όχι μόνο την ιστορία του Χριστιανισμού στη Μέση Ανατολή αλλά και την ιστορία της επιστήμης».
της Κικής Τριανταφύλλη 
πηγή https://www.iellada.gr/istoria/vrethikan-therapeies-toy-ippokrati-stin-agia-aikaterini-toy-sina